makoland

עצה אישית: ההורים מרביצים כשאנחנו לא מצליחים

שאלה: ההורים כל הזמן צועקים עלינו כי אנחנו לא מצליחים לפתור את שיעורי הבית. הם גם מרביצים אחר כך. מה לעשות?

אבירם מרום | מעריב לילדים | פורסם 21/01/13 12:26:44

אלימות במשפחה "דווקא בבית שלך את חווה סבל וכאב רב" | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

שלום אבירם,

יש לי בעיה: ההורים שלי כל הזמן צועקים עליי ועל אח שלי רק מפני שאנחנו לא עושים משהו נכון בשיעורים במקום להסביר לנו. הם תמיד צועקים והם גם מרביצים אחר כך. מה אני יכולה לעשות?              

תודה רבה


שלום לך,

את מספרת על כך שהורייך צועקים עלייך ועל אחיך ומכים אתכם. את מספרת שזה קורה מכיוון שאתם לא מצליחים לפתור את שיעורי הבית. עצוב לי מאוד לשמוע שדווקא בבית שלך, המקום שאמור יותר מכל להגן ולשמור עלייך, את חווה סבל וכאב רב. אלימות מצד ההורים יכולה ברוב המקרים להיות דבר משפיל ומכאיב מאוד בשביל ילדים.

מדברייך ומתוך מה שאנו יודעים על ילדים שחווים אלימות במשפחתם, אני מתאר לעצמי שפעמים רבות את שואלת את עצמך מדוע ההורים מכים אותך והאם זה מגיע לך? האם זה באשמתך? האם זה מפני שהם לא אוהבים אותך? הרשי לי לומר לך שברוב מוחלט של המקרים, התשובות לכל השאלות האלו הן לא!

אלימות במשפחה "הורים כאלו לרוב לא מבינים את הנזק הרב שהם עשויים לגרום לילדים" | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

אנו יודעים כי הורים רבים מגיעים למצב בו הם מכים את ילדיהם בגלל סיבות שקשורות אליהם עצמם ולא אל הילדים. למשל, הורים רבים שמכים את ילדיהם, עושים זאת פעמים רבות מפני שגם אותם הכו כשהיו ילדים. הרבה מההורים האלו מגיעים למצבים שהם מכים את ילדיהם "בלי כוונת תחילה" ומתביישים ומצטערים על כך מאוד אחר כך.

ישנם הורים רבים שחושבים שבכך שהם מכים את ילדיהם הם תורמים לחינוך שלהם. הורים כאלו לרוב לא מבינים את הנזק הרב שהם עשויים לגרום לילדים. חשוב לי להדגיש כי החוק במדינת ישראל אוסר על אלימות כלפי ילדים, גם למטרות חינוך.

אני מאמין שהורייך אוהבים אותך ואכפת להם מאוד ממך ומאחיך, אך מסיבה מסוימת, למרות שהם אוהבים אתכם מאוד, הם מגיעים למצב שבו הם פוגעים בכם בצורה קשה שעשויה לגרום לכם לצלקת נפשית.

לכן, אני ממליץ לך לפנות בהקדם לגורם חיצוני שיסייע לך. ישנם מספר מקומות אליהם באפשרותך לפנות לקבלת עזרה. פנייה לעזרה חיצונית יכולה לעורר אצל ילדים רבים חשש: האם הוריי יכעסו עליי? האם יפרידו ביני לבין הוריי? חשוב לי שתדעי שבמקרים רבים, פניות מסוג זה נענות במעקב ובטיפול משפחתי ושיש העדפה ברורה שלא להפריד ילדים מהוריהם. לפעמים הורים זקוקים לעזרה מגורם חיצוני כדי להבין כי הם טועים ובטווח הרחוק הם עשויים אף להודות לילדיהם שפנו לקבלת עזרה.

אלימות במשפחה "לפנות בהקדם לגורם חיצוני שיסייע לך" | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

את יכולה לפנות ליועצת בית הספר ולספר לה את מה שסיפרת לי. היועצת מחויבת במקרה כזה לספר על כך לעובדת סוציאלית שתסייע לך ולמשפחתך. אם את מעדיפה לעשות זאת בעצמך את יכולה לחייג 106 ולהגיע לעובדת סוציאלית במקום היישוב שלך. מספרי טלפון נוספים אליהם את יכולה לחייג ולהתייעץ מבלי להזדהות הנם: אל"י – אגודה להגנת הילד: 1-800-223966 או המועצה לשלום הילד: 02-6780606. בהצלחה.

 

אבירם מרום הוא יועץ לילדים, בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ותקשורת ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית וחינוכית.

יש לכם שאלה לרות? שלחו לכתובת האי מייל: yeladim@maariv.co.il עם הנושא "בעיה"

>> את המדור המלא וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

 

>> במדור הקודם: כל הזמן מזכירים לי שאבא מת

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן