makoland

עצה אישית: אני לא מקובל

שאלה: אני לא מקובל כל כך וכל הזמן מפריעים לי בשיעור. אחרי זה המורה כועס עליי ונותן לי עונשים. דוקטור רות, מה לעשות?

ד"ר רות אנגל אלדר | מעריב לילדים | פורסם 06/06/12 08:00
לא מקובל למה אני לא מקובל? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

רות שלום,

יש לי בעיה בבית הספר. אני לא מקובל כל כך וכל הזמן מפריעים לי בשיעור. אחרי זה המורה כועס עליי ונותן לי עונשים. ההורים שלי אומרים לי להגיד אותם למורה אבל אז אני אהיה עוד יותר לא מקובל. בבקשה תעזרי לי.

מה עליי לעשות?

שלום לך,

אני מעריכה את פנייתך אליי ואת נכונותך לראות בעצמך תלמיד “לא מקובל". אתה גם מציין ששאר התלמידים מפריעים לך במהלך השיעור. סביר להניח שאתה מגיב ועונה להם ועל כן המורים גוערים בך על התנהגותך - אתה ה"מפריע" לשאר. מוזר, לא? האם לדעתך גם המורה מפלה אותך לרעה ונטפל אליך? אני שואלת זאת מאחר שלא ברור לי כיצד אינו שם לב כלל לכך ששאר התלמידים מפריעים לך, ודווקא לתגובותיך אליהם הוא כן שם לב.

העובדה שהוריך המליצו לך לפנות למורה ולהתלונן ולא אמרת להם שגם הוא נטפל אלייך, נותנת לי בסיס קל להאמין שהוא לא נטפל אליך, אלא שאתה מרגיש שאתה לא יכול לפנות אליו מסיבות אחרות. האם אני צודקת?

לא מקובל למה קשה לך לפנות למורה? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

אעשה כמיטב יכולתי כדי לעזור לך, אבל קודם כל חשוב שתבין שכל כוונתי היא לסייע, ולפעמים על מנת לעזור לעצמך עליך לבדוק אם אתה עצמך שותף ליצירת הבעיה.

אתה מציין שאינך “מקובל" ושהשאר מציקים לך. זוהי בעיית ה"ביצה והתרנגולת". האם ייתכן שאינך מקובל משום שאתה נטפל ומציק לילדים, לא רגוע ולא שקט, ועל כן התלמידים “מחזירים" לך דווקא בשיעורים, כשהם לא פוחדים ממך כי המורה נוכח?

אסביר לך מדוע זו ההשערה שלי. כפי שכתבתי, המורה, שאין לו דבר נגדך, גוער ומעניש אותך, אך לא את חבריך. האין זה משום שאתה נוהג להפריע ולהיות לא שקט בשיעורים?

האם ייתכן שמחוץ לכיתה, אולי בניסיון להיות מקובל יותר, אתה מושך את תשומת לבם של התלמידים בזה שאתה מציק לאחד מהם, לועג לו ומקומם נגדך את כל הכיתה?

לא מקובל האם משהו בהתנהגות שלך גורם לכעסם של אחרים? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

אני מציעה שכצעד ראשון להפוך למקובל ולהיענש פחות על ידי המורה, חשוב על מה שכתבתי לך. אל תתרגז ותגיב בכעס על שגם אני, לכאורה, לא מבינה אותך. ההצלחה תמיד מתחילה בעצמנו. אחרי שתירגע נסה לבחון מה בהתנהגותך מעורר את כעסם של האחרים.

הניסיון לבלוט? התפרצויות? כעסים? לאחר שתגיע לתשובה, הדרך סלולה לפניך להתחיל לשנות את הדרך שבה אתה נוהג ואם יש צורך, רצוי שתקבל סיוע מהיועצת. בהצלחה.

 

רות אנגל אלדר היא ד"ר לפסיכולוגיה וחינוך מיוחד

יש לכם שאלה לרות? שלחו לכתובת האי מייל: yeladim@maariv.co.il עם הנושא "בעיה"

>> את המדור המלא וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

 

במדור הקודם: הכתה שלי נחצתה לשתי קבוצות

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן