makoland

הטרנדים הטכנולוגיים הכי שווים מכל הזמנים

פעם, לפני שהיה לכל אחד אקס בוקס ו-ווי, היו לנו מכשירים ענקיים עם שני צבעים וכפתור אחד שהיו כל עולמנו. קבלו את הטמגוצ'י, פרבי, הגיים-בוי ועוד משחקים שליוו אותנו לפני עשרים שנה

איליה ברבנר | מקולנד | פורסם 21/10/10 15:28:27
אין תמונה הלהיטים של פעם

נינטנדו NES

הנינטנדו נאס הוא למעשה סב סבו של ה-ווי המוכר לנו היום, והוא היה אחת מקונסולות המשחקים הראשונות והפופולריות בעולם. ב-1983, לפני 27 שנה, יצא הנינטנדו נאס ביפן, ועד מהרה כבש את העולם.

"זה היה מדהים!" מספר ג'ייק בן ה-28 "פשוט חיברת את זה לטלוויזיה ויכולת לשחק, זה היה כמו קסם! בחיים לא יכולתי להאמין שאני אחבר משהו לטלוויזיה ואוכל לשלוט בזה. בתור ילד בן 7 זה היה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים, ושם דבר לא השתווה לזה מאז! הייתי כל כך מאושר כששיחקתי בזה"

תחילה נקרא המכשיר פמי-קום קיצור של מחשב (קומפיוטר) משפחתי (פמילי), אך בקרב הקהל השם נאס (נינטנדו אינטרטיימנט סיסטם) תפס יותר. הנאס, סתם שתדעו, לא היה קונסולת המשחקים הראשונה בעולם, ויצא אחרי האטארי והאינטלוויז'ן של סוף שנות ה-70, אך הוא זכה לפופולריות גדולה הרבה יותר, וב-1990 הפכה נינטנדו לקונסולת המשחקים הנמכרת ביותר ועקפה בקלות את השיאים של קודמותיה, הרבה בזכות המשחק סופר מריו, שהיה להיט היסטרי.

הילדים של פעם, שהיום בטח כבר יותר קרובים לגיל של ההורים שלכם, כל כך התגעגעו לאחים מריו וצבי הנינג'ה שלאחרונה ווי החליטו לשחרר מחדש את משחקי הנינטנדו הקלאסיים בני ה-25 במהדורה מיוחדת.

למשחקי נינטנדו לחצו כאן

טטריס

באמצע המלחמה הקרה בין רוסיה לארצות הברית הצליח משחק סובייטי אחד לחדור אל לב ליבה של אמריקה והמערב ולשגע דורות של שחקנים, עד היום. הטטריס נחשב היום לאחד ממשחקי המחשב הטובים והמצליחים בכל הזמנים, קצת מפתיע בהתחשב בעובדה שכל מה שצריך לעשות הוא לסדר לבנים שנופלות להן במהירות מתגברת מהשמיים בשורות מושלמות. אבל במהלך השנים הטטריס היה בכל מדיה אפשרית, כשהיא היה בתחילת שנות ה-90 בישראל, כשלכל אדם היה בתיק מכשיר נייד שבו אפשר לשחק טטריס, אבל זה בגלל שעוד לא היו לנו פלאפונים. אפרופו פלאפונים, האייפונים והבלאקבריז למיניהם החזירו את הטטריס בגדול, והמשחק הוא אחת מהאפליקציות המורדות ביותר.

אין תמונה טטריס. איזה כיף היה לבנות שורות

אז איך בכלל נוצר המשחק הזה? ובכן, באקדמיה הסובייטית למדעי המחשב של מוסקבה, שעבדה על פרוייקטים רוסיים סודיים כמו חישוב מסלולי לווין, פיתח צעיר בשם אלקסיי פג'יטנוב את המשחק שכבש את העולם. פג'יטנוב הראה את המשחק שהמציא לחבריו המפתחים, והם הפיצו את המשחק בתוך הקהילה שלהם. עד מהרה יצא המשחק מגבולות רוסיה והצליח גם במערב. מיותר לציין שכדרכם של הרוסיםף פג'יטונוב לא ראה שקל מהמשחק המצליח. אך אל תדאגו לו, מאוחר יותר עבר אלקסיי פג'יטנוב לארה"ב ועבד כמפתח משחקים בנינטנדו. כן, כן, זו מהסעיף הקודם.

גיים- בוי

משחק מחשב שאתה יכול לקחת איתך לכל מקום? להחליף משחקים על דיסקים קטנטנים? ב-1989 זה נשמע מטורף. המתכנת היפני גונפ יי יוקיו החליט שעל מנת שקונסולת המשחקים החדשה שלו תהיה מצליחה, עליה להיות קטנה, יציבה וזולה. ועל פי עקרונות אלו הוא עיצב את הגיים בוי הראשון.

בגרסתו הראשונה היה בגיים בוי מסך בשחור-לבן, חיצי כיוונים, שני כפתורי משחק, כפתור "התחל" ו"בחר", אם השנים והשינויים תכונות אלו נשארו כמחווה לדגם הראשוני. טטריס המיתולוגי היה אחד המשחקים הראשונים שיצאו עם הגיים בוי והביא אותו לפופולריות רבה, והמשחק האחרון שיצא עבור הגיים בוי היה "הארי פוטר וחדר הסודות" ב-2003.

המכשיר הקטן, שהיום ייראה לכם גדול מאוד אבל אז נראה פצפון יחסית למחשבי הענק וקוןנסולות המשחקים הגדולות, הלך עם עשירי הכיתה לכל מקום. שני הצבעים, שהיום ייראו לכם מוגחך, היו אז פסגת הטכנולוגיה, וגרמו להמון ילדים לאבד המון שעות שינה ולשקוע מתחת לשמיכה עם סופר מריו והחברים.

טמגוצ'י

הביצה האוהבה, זה התרגום של המילה טמגוצ'י מיפנית, ונראה שהביצה הזאת הייתה מאוד אהובה כי לקראת סוף הניינטיז היא שיגעה את כל ילדי העולם. כשיצא ב-1996 אף אחד ממפתחיו לא היה יכול להאמין שהמשחק, בגודל מחזיק מפתחות, יגרוף הצלחה כל כך מסחררת. ההצלחה נבעה בעיקר מהקונספט החדש: הטמגוצ'י היה בעצם חיית מחמד וירטואלית קטנטנה, אותה אתם צריכים לגדל, ולדאוג לכל צרכיה, כמו משחקים, שינה וניקיון ואם לא תטפלו בו, עלול הטמגוצ'י שלכם למות.

לטמגוצ'י יצאו עד היום 44 גרסאות שונות, שיר אהבה ואלפי חיקויים, והתירוץ "אבל המורה, ימות לי הטמגוצ'י" היה תירוץ לגיטימי לחלוטין לצאת משיעור. כל אחד מאיתנו - והכוונה היא לכל אחד, לא היה אחד שלא היה לו - היה מספר לחברים על חוויות הניקיון והמשחקים שלנו, והתחרינו ללא הרף למי יש חיה יותר מגניבה. הטמאגוצ'י חטף מכת מוות, תרתי משמע, לאחר שכמה ילדים יפניים התאבדו כשהטמגוצ'י שלהם הלך לעולמם (יצויין שכשהטמגוצ'י "מת" תמיד הופיע על המסך אחד חדש). שלטונות יפן נאלצו להתערב, והפופולריות של חיות המחמד הוירטואליות נעלמה במהירות.

פרבי

היצור השעיר והחמוד היה בנו הרוחני של הטמגוצ'י, חידוש מרענן ומדבר לביצה המעצבנת והוירטואלית שמתה לך אחרי שבוע. לפרבי היה את מה שתמיד היה חסר בטמגוצ'י, התחושה שהוא, לפחות קצת, דומה לחית מחמד אמיתית. הפרבי, בובת פרווה גדולה מאוד, דיבר פרבית או אנגלית, ואם היית שם אצבע בפיו הוא היה אוכל ולפעמים אפילו רוקד עבורך.

הפרבי הוצג לראשונה בתערוכת המשחקים הבינלאומית של 1998, ותוך חודשים הפך ללהיט מטורף. לקראת מחירות החגים של חג המולד בסוף 1998 הדרישות עבורו היו כל כך גבוהות שממחיר של 35 דולרים לאחד, נמכר פרבי ב-300 דולרים ויותר בתקופת העומס.

בשלוש השנים בהן יוצר נמכרו יותר מ-40 מליון יחידות פרבי וב-2005 חזר הפרבי לחיינו בדמות מחודשת ומשוכללת בעלת יכולות תקשורת ודיבור נרחבות יותר. אך אם תשאלו כל אחד שנולד לפני 1990, הוא יגיד לכם שהפרבי קצת מרתיע אותו, בעיקר בגלל הדמיון המטריד לסרטי הגרמלינס של ילדותו.

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן