makoland

נקמת היורמים: איך השתלטו החנונים על חיינו?

הם משפיעים על האופנה, הטלוויזיה והאינטרנט: איך הפכו החנונים מדחויים לדבר הכי חם בסביבה?

איליה ברבנר | מקולנד | פורסם 23/02/11 19:37:01

עושה רושם שזה כבר ממש לא מגניב להיות 'קול', מכל מקום מביטים בנו חנונים מצליחים ומגניבים, אם זה בריאליטי, בקולנוע באופנה ובסרטים, נראה שהגיקים השתלטו.

החנונים משתלטים על הטלוויזיה

אין תמונה GLEE. הילדים הדחויים

ללא ספק החנון של 2011 הוא חיה שונה לגמרי מהחנון של פעם. "היפה והחנון" עושה לחנונים שלה 'מייק אובר' אך השינוי אותו עוברים הגיקים עוברים גם אנחנו. כתוכנית שמכווצת שינוי חיים שלם בפחות מ-20 פרקים של שעה, גם אנחנו מקבלים שינוי בטורבו, המבט המלגלג שהענקנו לחבורת המשקפופרים השעירים שצעדו לרחבת הבריכה בפרק הראשון התחלף עם הזמן ברצון עז לחבק, ובמקרה של אור שוחט, יש שיגידו שאף יותר. מפרק לפרק, ממשימה למשימה למדנו להבין את עולמם של הגיקס, ולראות את האדם שמאחורי המשקפיים והספרות הרוסית ולהתחיל לחבב אותו.

אך זו לא רק "היפה והחנון" שמרצדת לנו על המסך ועושה נעים לקהילה המחוננת, "גלי" מתמקדת בילדים הדחויים של בית הספר והופכת את ה"אאוט-קאסט" למרכז, ו"המפץ הגדול" קופצת ראש אל תוך עולמם של ה'יורמים' ולא פוסחת על אף סטריאוטיפ או דעה קדומה. הסדרות האלה הופכות את הזר ביותר, את מי שמשחק בבובות של דארת' ויידר ומשנן נוסחאות להנאתו, לאנושי ומוכר.

או.קיי. אז הבנו שהטלוויזיה של שנות האלפיים מחבבת גיקים, אך מה לזה ולמציאות? ובכן, טלוויזיה לא עובדת, כמו בסרט מדע בדיוני - ביקום נפרד, וכל מה שאתם רואים על המסך הוא השתקפות של המציאות בה הוא נוצר, או במילים אחרות, אם לא היינו מוכנים לאמץ את אלכסי מורוזוב, "היפה והחנון" לא הייתה מצליחה כל כך, וכנראה שהיא בכלל לא הייתה נוצרת.

גיקים מיליונרים

מארק צוקרברג והלייק של פייסבוק מארק צוקרברג. גיק עם מיליונים | צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL

השינוי האמיתי שעברו החנונים נמצא מול עיניכם ממש עכשיו, האינטרנט שמחובר אליכם לווריד היה שייך לחנונים הרבה לפני שאתם ידעתם מה זה "מסנג'ר". הגיקים השכילו להפעיל את המוח המפותח שלהם כדי לעשות כסף, והרוויחו מיליונים בחברות הייטק, והיום הם האנשים העשירים ביותר בעולם.

קחו לדוגמא את מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, מגה חנון שהפך לכוכב על. או בני הדור הקודם, סטיב ג'ובס, טייקון אפל וביל גייטס, מנכ"ל מייקרוסופט: כל האנשים שבנו את עולם המחשבים והאינטרנט בו אנו חיים הם חנונים ששווים מיליארדי דולרים.

הגיק שיק משתלט

חנון עם משקפיים גיק שיק | צילום: istockphoto

לא רק את מסך המחשב כבשו הכוכבים החנונים החדשים, ונראה שהגיקס נמצאים בעיצומה של פלישה לכל תחומי הבידור והתרבות. יוני בלוך כובש את הרדיו והבמות, פיני טברג עושה את זה עם גיק שיק היסטרי (ע"ע) ב"היפה והחנון", "רוקדים עם כוכבים" ו"עספור" ואת הקולנוע ההוליוודי ממלאים כוכבים עם סטייל חנוני ביותר כמו סת' רוגן וסטיב קארל, ובאופן כללי נראה שזה רק עניין של זמן עד שנגלה את הבראנג'לינה הגיקיים החדשים.

עם הקבלה שלנו את החנונים למעגל החברתי, נולד גם מושג אופנתי חדש, ה'גיק שיק' המסתורי, זה שמתרחק מהגבריות המצ'ואיסטית הקלאסית אך גם לא מתחבר למטרו-סקסואל החדש, מעין סידור מחדש של כל הקלפים הלא נכונים שהיו לחנון בעבר ליד חזקה ומנצחת של משבצות, משקפיים ואינטלקט שזועק החוצה מבין הכפתורים.

גם הבנות התחילו להבין שאולי כדאי להן לשים לב לילד הממושקף שמרים את האצבע לכל שאלה של המורה, הוא חכם ותמיד יהיה לך על מה לדבר איתו, הוא לא יבגוד בך ואם המחשב לא עובד את תמיד יודעת למי להתקשר.

וכך, מילד עם שלייקס ושיער שמנוני, כזה שלא מדבר עם בנות ורואה יותר מדי סרטי מדע בדיוני, הפך החנון ל'קול' החדש, עם כסף, ידע ו'גיק שיק' שכולם מקנאים בו. לגמרי מהפך!

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן