makoland

מכושפים עליהן: המכשפות הכי קסומות

בין אם אתם אוהבים או שונאים אותן, קשה שלא להישבות בקסמיהן של הרמיוני גריינג'ר, המכשפה הלבנה, ווילו רוזנברג, סברינה ג' ספלמן או המכשפה הרעה מהמערב. קבלו את המכשפות הכי מגניבות ומפחידות, שלא תתנגדו להשאיל מהן את המטאטא ולעוף אתו בשכונה

איליה ברבנר | מקולנד | פורסם 14/10/11 15:37:59
מסיבת תחפושות, מכשפות, ילדים, תחפושת הוקוס פוקוס! | צילום: Gennadiy Poznyakov, Istock

בדרך כלל אנחנו אוהבים לשנוא אותן אך יש גם כמה כאלו שלגמרי באות לנו בטוב, עם מטאטא וכובע מחודד או בלעדיהם. מכשפות ריתקו והפחידו את המין האנושי בערך מאז המצאת המילה הכתובה ואולי עוד לפניה.

על הדרך שבין הרמיוני גריינג'ר ואלכס רוסו המתוקות לבין המכשפה הלבנה מ"נרניה" והמכשפה הרעה מהמערב, נמצאות לא מעט מכשפות בלתי נשכחות. החלטנו לערוך עבורכם רשימה של המכשפות הכי מגניבות, מפחידות, ומקוריות בסביבה. לפעמים הן רעות, לפעמים טובות, אבל תמיד קסומות.

קסום להכיר: הרמיוני גריינג'ר

על המטאטא: אמה ווטסון
איפה כישפת: הארי פוטר

יכול להיות שהיא קצת צעירה, אבל התלמידה החרשנית מבית הספר הוגוורטס יודעת איך להשתמש בכוחות שלה. כאחת משני החברים הכי קרובים של הארי, יחד עם רון וויזלי, היא משתמשת בחוכמה והידע שלה כדי להגן על אלה שהיא אוהבת, ולא פעם היא הצילה את חייו של הארי.

המכשפה הרכה יחסית בשנים כבר הספיקה ללמוד את העיקרון לפיו השקעה מביאה תוצאות, והיא בהחלט מביאה תוצאות! חוץ מזה, איך אפשר לא לאהוב את הרמיוני?!

קסום להכיר: המכשפה הלבנה

על המטאטא: טילדה סווינטון
איפה כישפת: סיפורי נרניה

המכשפה הלבנה של קלייב סטפלס לואיס הפחידה ילדים עוד משנות ה-50 של המאה הקודמת כשהייתה קיימת רק בין דפי רב המכר "האריה, המכשפה וארון הבגדים", ונראה שטילדה סווינטון נכנסה בכבוד לנעלי הקרח של המכשפה והוסיפה כמה קווי אופי חדשים לדמותה המקפיאה.

לא רק שהיא הטילה על הממלכה שלה קללת חורף נצחי, המכשפה של טילדה סווינטון יכולה להרים אנשים באוויר, לשבור פלדה בידיים ולהפוך אותך לגוש אבן. בואו נאמר שלא הייתם רוצים להיתקל בה בסמטה חשוכה.

קסום להכיר: אלכס רוסו

על המטאטא: סלינה גומז
איפה כישפת: המכשפים מווברלי פלייס

אלכסנדרה מרגריטה רוסו יכולה להיות נערה ערמומית, יהירה, תלמידה גרועה ולפעמים חצופה, אך בדיוק בגלל זה אנחנו לגמרי אוהבים אותה. אלכס רוסו היא מכשפה נגישה ופשוטה יותר מכל המלחשות והמקללות ברשימה, וזה בדיוק מה שגורם לנו לחלום על קסמים קטנים במסדרונות בית הספר וטריקים ממש שווים שהיינו יכולים לעשות במקומה (אותם היא לרוב מבצעת בפרק שאחרי).

אפילו שאלכס רוסו נראת כמו נערה רגילה – שממש במקרה היא גם מכשפה – החוכמה והשובבות של המכשפה הצעירה הזו גורמים לנו פשוט להתאהב בה. וזה בכלל מבלי להזכיר את יופיה המדהים של סלינה גומז...

קסום להכיר: ווילו רוזנברג

על המטאטא: אליסון המניגן
איפה כישפת: באפי ציידת הערפדים

נקמה היא כוח חזק, במיוחד כשאנחנו מדברים על מכשפות. במקרה של ווילו, הרצון לנקום שינה אותה מנערה שקטה וקצת גיקית לאחת המכשפות הכי קשוחות שיצא לנו לראות.

ווילו רוזנברג הייתה נערה ביישנית עם שיק חנוני שתמיד שמחה לעזור, נפשית לפחות, לחברתה הטובה באפי סאמרס לטבוח בכמויות של ערפדים מכוערים וצמאי דם. מהפרקים הראשונים של הסדרה לא יכולנו לנחש שאותה נערה חסרת ביטחון תפתח יכולות כישוף אדירות ובעונה השישית תנסה להחריב את העולם.

קסום להכיר: סברינה ג' ספלמן

על המטאטא: מליסה ג'ון הארט
איפה כישפת: סברינה המכשפה הצעירה

סברינה ספלמן היא סוג של אמא רוחנית לאלכס רוסו של סלינה גומז. היא חמודה, מצחיקה שובבה ולגמרי יכולה להיות החברה הכי טובה שלך. עם החתול השחור ושתי הדודות שלה, סברינה ספלמן הצעירה משחקת על אותו קו דק שבין העולם האמיתי לפנטזיה, ועושה זאת כך שלכל אחד מאיתנו בא למלמל כמה לחשים קטנים ולפתור את כל בעיותינו בחיים.

קסום להכיר: המכשפה הרעה מהמערב

על המטאטא: מרגרט המילטון
איפה כישפת: הקוסם מארץ עוץ

ספרו של ל. פרנק באום, "הקוסם מארץ עוץ", לא היה נראה אותו הדבר בלי המכשפה הרעה של המערב, ובטח ובטח שהסרט שהופק על פיו ב-1939, שהיה לסרט הצבעוני הראשון בהיסטוריה, לא היה הופך לכזו קלאסיקה בלי המכשפה ירוקת הפנים.

במשך השנים זכתה דמותה של המכשפה הרעה מהמערב לאינספור עיבודים בקולנוע, בטלוויזיה ובתיאטרון. האחרון שבהם הוא המחזמר "מרשעת" שמספר את סיפורה של אלפבה הירוקה שבמשך השנים הופכת למכשפה מרושעת. בכל התגלמותיה נותנת המכשפה הרעה מהמערב כבוד לאשה שגילמה אותה לראשונה ובצבע – מרגרט המילטון.

המכשפה הירקרקה הזו הפכה עם השנים לדבר הכי איקוני שמכשפה יכולה להיות. הכובע, המטאטא והגישה המרושעת הופכים אותה לקלאסיקה של מכשפה.

קסום להכיר: בלטריקס לסטריינג'

על המטאטא: הלנה בונהם קרטר
איפה כישפת: הארי פוטר

המכשפה המרושעת הזו נהנית לענות והתעלל, והיא עושה את זה מכל הלב. בלטריקס לסטריינג' היא מכשפה אפלה ומרושעת שבאותו זמן מצליחה להיות קלאסית ומקורית, מפתה ומסוכנת, נואשת ורצחנית.

כמכשפה טהורת דם היא מוכנה לעשות הכל עבור מנהיג כוחות האופל, הלורד וולדמורט, וכשאנחנו אומרים הכל, אנחנו לגמרי מתכוונים לזה. היא ערמומית ומטורפת, אך אנחנו כל כך נהנים לצפות בה.

קסום להכיר: אורסולה

על המטאטא: פאט קרול
איפה כישפת: בת הים הקטנה

אי אפשר לערוך רשימת מכשפות מגניבות ובלתי נשכחות מבלי להזכיר את המכשפות המצויירות של דיסני. מהמלכה הרעה של שלגיה ועד מלפיסנט של היפהפייה הנרדמת, הציגו המכשפות של דיסני רשע מקפיא עצמות וקור לב מחריד. אך אף אחת מהן לא התעלתה על אורסולה, הלו היא מכשפת הים המרושעת ויריבתה של אריאל, בת הים היפהפיה.

הסרט שיצא בסוף שנות השמונים ומחזיק יפה כקלאסיקת ילדים גם בימים אלה, סחף אחריו דורות רבים של מעריצים. אורסולה, המכשפה המדוזתית, זכתה לשלל מחוות בתרבות העולמית כמכשפה מבחילה, מרושעת ואיך לומר, לא נאת מראה במיוחד.

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגיות: מכשפה   משכפות  
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן