makoland

ענן ועננת יצאו לטייל

קר וגשום בכל הארץ. החזאי אלעד זוהר אומר שבשביל גשם צריך עננים, את זה כל אחד יודע, אבל השבוע הוא מסביר לנו שלא כל העננים אותו דבר. יש כל מיני סוגים. הסכימו ושמעו

המהדורה הצעירה | פורסם 22/11/11 08:00 

הסתיו השנה באמת סתווי, ויש הרבה גשם בימים האחרונים, אבל אין גשם בלי עננים. העננים מאוד סקרנו את האדם כבר לפני אלפי שנים אבל אף אחד לא כינה אותם בשמות וסיווג אותם לפי סוגים עד שנת 1803. בריטי בשם לוק האוורד שחי לפני יותר ממאתיים שנה היה חובב מזג אוויר, תופעות טבע וכל דבר שקורה במתחולל בחוץ. הוא התחיל לתעד לעצמו כל מיני תופעות שקרו במזג האוויר, מתי יורד גשם, כמה ימים יש רוח וגם הוא התחיל לשים לב שלא כל העננים נראים אותו דבר.

למשל, לעננים שנראים כמו ערימות צמר גפן הוא קרא "קומולוס" - "ענני ערימה" בלטינית - והם אינם מורידים גשם. לעננים בגובה בינוני הוא נתן את השם "אלטוקומולוס" - אלה העננים שנראים כמו פסים או פקעות קטנות וצפופות, כמו צמר, ולכן מכנים אותם "ענני כבשה".

רוב העננים אינם מורידים גשם, ואלא שכן זוכים לתוספת "נימבו" - בלטינית זה "גשם" - וכך ענן הסערה הגדול ביותר שכולל ברקים, רעמים וברד נקרא "קומולונימבוס" ויש לו גם שם מפוצץ בעברית - "עב חשרה".

לוק האוורד כתב פעם: "העננים הם כמו המחשבות של מזג האוויר, ומגלים לנו מה עובר לאטמוספירה בראש". גם אתם יכולים עכשיו לזהות עננים ולדעת אם לשמיים יש מחשבות נעימות או מחשבות כועסות.

רוצים לראות עוד ולהיות מעודכנים?  צפו בתכנית המלאה ב-VOD של מקולנד

צפו ב"מהדורה הצעירה" ביום שישי בשעה 14:45 בערוץ 2. מומלץ!

>>תחרות מגניבה: בואו לעצב בגדים לכלבים לקראת החורף

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן