makoland

עצה אישית: אנחנו כבר לא חברות והיא מרכלת עליי חופשי

שאלה: יש ילדה שבכתה ד' היינו החברות הכי טובות. היום אנחנו כבר לא מדברות ונפגשות, אבל היא כל הזמן מרכלת עליי ויורדת עליי. דוקטור רות, מה לעשות?

ד"ר רות אנגל אלדר | מעריב לילדים | פורסם 20/05/12 08:00
חברה רכלנית שמעת מה היא אמרה עלייך? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

שלום רות,

יש לי בעיה שקשה לי מאוד לפתור ואשמח עד מאוד אם תוכלי לעזור לי. יש לי חברה שבכיתה ד׳ הייתה איתי בקשר מדהים ובאמת היינו החברות הכי טובות. מתישהו הפסקנו להיפגש וכיום אנחנו לא מדברות, אבל היא כל הזמן מרכלת עליי ויורדת עליי. לפני כמה ימים עזרתי לה כשהיא הייתה צריכה בתקווה שתפסיק ויומיים לאחר מכן רבתי עם חברה שלי ואז היא הלכה אליה וחזרה לרכל. קשה לי עם זה מאוד. אשמח אם תעזרי.

שלום לך,

הקשר שאת מתארת, עם חברתך הקודמת, מורכב. את מציינת שהחברוּת בכיתה ד' הייתה "מדהימה" והייתן החברות "הכי טובות". אינך מפרטת מה השתבש וגרם להפסקת החברות עד למצב שאינכן מדברות יותר זו עם זו.

ההתרשמות שלי היא שייתכן שנהגת באופן שפגע באותה חברה עד למצב שהיא מנסה, בדרכים שונות, להתנקם בך. האם זה המצב? אני נוטה להבין כך את הדברים מאחר שאינך מציינת צער על פירוק הקשר אלא מתמקדת במה שאותה חברה גורמת לך.

חברה רכלנית זה לא נעים לי | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

סביר להניח שהיא גם משיגה את מטרתה כי את מתוסכלת וחשה אי נוחות מכך שהיא מרכלת ו"יורדת" עלייך. חברתך, למיטב הבנתי, מאותתת לך על הכאב האישי שלה וכשאת מנסה ליצור קשר של חברוּת עם מישהי אחרת היא מקנאה ודואגת להפסיקו על ידי רכילות שהיא מפיצה עלייך.

את עצמך מבינה זאת במעורפל ואף ניסית לרצות, ייתכן שכדרך לבקש סליחה, על ידי כך שעזרת לה כ"שהיא הייתה צריכה מאוד" ומתוך כוונה אחת - שתפסיק לרכל עלייך. ניכר שהיא הייתה תלויה וזקוקה לקשר אולי יותר ממך וייתכן שיש מקום שבשלב הראשון תבררי לעצמך מה קרה ביניכן ואם ייתכן שהיא נפגעה מאוד.

חברה רכלנית מה לא עושים בשביל תשומת לב? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

מה דעתך? האם ייתכן שרק בגין כך הכלי היחיד שנותר לה למשוך את תשומת לבך באמצעותו ולהוכיח לך שהיא עדיין תופסת מקום בעולמך הוא הנקמה? היה ותגיעי למסקנות אלו רצוי שתזמי פגישה עם אותה חברה ואולי תמצאו שאת מקומה של חברות קודמת תתפוס ידידות ולא ניתוק מוחלט שתמיד מותיר את אחד מהצדדים עם כאב. בהצלחה!

רות אנגל אלדר היא ד"ר לפסיכולוגיה וחינוך מיוחד

יש לכם שאלה לרות? שלחו לכתובת האי מייל: yeladim@maariv.co.il עם הנושא "בעיה"

>> את המדור המלא וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

 

>> במדור הקודם: יש לי בלגנים עם ההורים


ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן