makoland

ילדים גדולים מהחיים

לכל ילד יש סיפור מיוחד ששווה לשתף בו אחרים. במסגרת תחרות של ערוץ הילדים - "ילדים יוצרים סרטים" ו"סרטים מהחיים" - שתיערך היום ב"פסטיבל סרטי ילדים" בסינמטק תל אביב, יתמודדו שמונה סרטים פרי יצירתם של ילדים. צפו בקטעים מתוך הסרטים

ענבל סינגר | מקולנד | פורסם 27/10/11 10:53:21
מסיבת פיג'מות ילדים עושים קולנוע | תמונת AVI: mako

עמית לא רואה טוב, אך מתביישת להרכיב משקפיים; דנה מחליטה לברוח מהבית ולעבור לגור עם אביה אותו לא ראתה שנתיים; למאור יש הפרעת קשב וריכוז המקשה עליו בלימודים וגם על חיי החברה. לכל ילד יש סיפור מיוחד, שהיה רוצה לשתף בו אחרים.

במסגרת תחרות "ילדים יוצרים סרטים" העניק ערוץ הילדים לילדים מכל רחבי הארץ את ההזדמנות  ליצור סרטים פרי עמלם. הילדים שלחו תסריטים והנבחרים הפכו לסרט. את הילדים ליוו אנשי מקצוע, וביחד הם פיתחו את הרעיון, כתבו את התסריט, בחרו שחקנים והפכו את הדמיון לסרט.

בשנה שעברה זכה אחד מסרטי הפרוייקט, "אין דגים בים", בשלושה פרסים יוקרתיים בפסטיבל "צ'אק ג'וניור" המתקיים מדי שנה באיטליה. היום יתמודדו הסרטים ב"פסטיבל סרטי ילדים" שמתקיים עד יום שבת בסינמטק תל אביב. קבלו הצצה לקטעים מתוך הסרטים:

משקפופרית

עמית לא רואה טוב וזקוקה למשקפי ראייה, אך חוששת מתגובותיהם של חבריה ללימודים ומסרבת להרכיבם. בעזרת שקרים ותירוצים עמית מצליחה להסתדר "דיי טוב" ללא המשקפיים, עד שזה פוגע לה באהבה החדשה. כעת עליה למצוא פתרון יצירתי לתסבוכת אליה נקלעה. זהו סיפור אהבה קטן שמציג קושי עמו מתמודדים ילדים רבים. הסרט מבוסס על סיפור מאת אופיר עוזר מבית הספר ממלכתי ב' "רמת רזים" בצפת.

חשבון פשוט

אתי עוזרת לדוד ללמוד למבחן בחשבון ובתמורה דוד מלמד אותה לרכב על אופניים. כאשר דוד עובר את המבחן בהצלחה, הוא נותן לאתי אופניים במתנה, אך אינו מגלה לה שהאופניים גנובות. כאשר אתי מואשמת בגניבת האופניים, דוד צריך לבחור בין ההרגלים הישנים לדרך חדשה. סיפור על חברות שמעניקה כוח לא להיכנע לקשיים ולמצוקה. הסרט נעשה על ידי ילדי בית שמש מהמרכז הוליסטי לנוער עולה, "שעלי תקווה", בשיתוף עמותת על"ם.

מרחקים קצרים

למאור יש הפרעת קשב וריכוז המפריעה לו בלימודים. כשההפרעה פוגעת גם בחיי החברה וגורמת לחבריו לסלק אותו מ"המחנה" המשותף שהקימו, ההתמודדות הופכת לקשה במיוחד. בעזרת חברה הוא מוצא דרך להתגבר על הבעיה. הסרט מעניק הזדמנות יוצאת דופן לחוות את הכאב והקושי של הסובלים מהפרעת קשב וריכוז בתקווה שההזדהות תתרום להבנה וקבלה. הסרט נעשה על ידי ילדי לוד במסגרת תוכנית "פותחים עתיד" של הסוכנות היהודית.

מסיבת פיג'מות

נטלי ונוגה הן החברות הכי טובות. נוגה היא תלמידה טובה ומקובלת בין חבריה, ואילו נטלי שקטה ותמיד נשרכת מאחורי גבה של נוגה. כאשר נוגה מבינה שבמצב הזה היא רק מפסידה, היא מחליטה לעמוד על שלה ולהתעמת עם נוגה. הסיפור מובא על ידי נטלי בהומור וברגש, כדי לתת השראה לכל שאר הילדים השקטים הנכבים אל הכלים, לעמוד על שלהם ולפתח ביטחון עצמי. הסרט נעשה במסגרת "תוכנית שרשרת", על ידי תלמידי חטיבת הביניים "אורט רחובות" מרחובות.

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן