makoland

עצה אישית: אימא תמיד כועסת עליי

שאלה: אמא שלי כועסת עליי כל הזמן, כל פעם בגלל סיבה אחרת, אבל אין שום סיבה אמיתית. לא עשיתי שום דבר רע. היא לא מעודדת אותי ולא תומכת בי. דוקטור רות, מה לעשות?

ד"ר רות אנגל אלדר | מקולנד | פורסם 04/09/12 20:09:18
אימא כועסת אבל מה עשיתי? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

רות היקרה,

אמא שלי כועסת עליי כל הזמן, כל פעם בגלל סיבה אחרת; אבל אין שום סיבה אמיתית. לא עשיתי שום דבר רע. למשל, ביום ההורים שהיה לי בבית הספר, העירו לי רק על דבר אחד - שהגשתי עבודה קצת באיחור, ובגלל האיחור היא לא נבדקה. אמי כועסת עליי מאוד, למרות שהציונים שלי תמיד מעל 80. וזו רק דוגמה אחת.

על כל המטלות שיש לי בבית, היא הוסיפה גם את המטלות של אחי, ולו אין שום מטלה. כל תשומת הלב שלה תמיד מופנית אליו. היא לא תומכת בי, כמעט אף פעם; רק אם יש מבחן או מבדק בבית הספר. אם יש לי מופע או משהו דומה, היא לא מאחלת לי בהצלחה. היא לא מאחלת לי שום דבר... לכן הרגשתי צורך לפנות אלייך.

 

שלום לך,

צר לי מאוד לקרוא את פנייתך. הרושם שאני מקבלת הוא שאת אכן ילדה נבונה, וסגנון כתיבתך מאוד בוגר. האם ייתכן שאמך מצפה ממך ליותר ממה שהיא מצפה מאחיך, ובכלל, שהציפיות שלה ממך הן גבוהות כי היא מעריכה מאוד את כישוריך?

גם אם הדרך של אמך מעט נוקשה, כוונתה לבטח טובה והיא רוצה שתצליחי יותר ותגיעי להישגים המירביים התואמים את כישוריך. יכול להיות שהכעס שלה נובע מתסכול - ככל שהיא רוצה שתצליחי, התסכול והכעס שלה גדלים אם אינך מוכיחה מצוינות.

אימא כועסת היא רוצה שתצליחי יותר | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

המצב דורש, בכל מקרה, התערבות. הלחץ שהיא מפעילה יכול לגרום לך להישבר, ופנייתך אליי מעידה על מצוקה.

מה דעתך לשוחח על כך עם אמך? אל תריבי איתה. כדאי שתתחילי בכך שתספרי לה מה את מרגישה, תחלקי עמה את הכאב האישי שלך, ונראה לי שכמו כל האמהות, היא לא תוכל להיות אדישה לכך. נסי להעלות, בהדרגה, במהלך השיחה את מה שתיארת לי, וייתכן שהיא תספק לך תשובות משלה שאיתן תוכלי להתמודד ולהגיב.

חוסר האונים בו את נתונה נובע גם מחוסר ההבנה והשאלה "מדוע היא מתנהגת כך?", ועל כן, רצוי לשוחח ולבקש ממנה לתת לך תשובה. יכול להיות גם שהדבר יתרום לשינוי אצלה.

בהצלחה.

אימא כועסת תדברו על זה | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

רות אנגל אלדר היא ד"ר לפסיכולוגיה וחינוך מיוחד

יש לכם שאלה לרות? שלחו לכתובת האי מייל: yeladim@maariv.co.il עם הנושא "בעיה"

>> את המדור המלא וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

 

>> במדור הקודם: הוא חבר של שתינו

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן