makoland

שבע סיבות לאהוב את החורף

בחורף יש קרמבו, יש פוך, לא מזיעים ואין ג'וקים: כל הסיבות שבגללן אנחנו חולים על העונה הקרה, למרות שקר לנו נורא

איליה ברבנר | מקולנד | פורסם 28/01/11 16:18:48
שתי ילדות מציצות משמיכת פוך לבנה במיטה רק בזכותו שווה לחכות לחורף. הפוך | צילום: Maica, Istock

גם כשבחוץ משתוללת סערה ואי אפשר לצאת מהבית, ואפילו כשהשמיים אפורים ונדמה שהשמש לא תצא לעולם – בכל זאת יש כמה סיבות לאהוב את החורף. האווירה האירופאית, המאכלים והמשקאות החמים-חמים, הפוך הענק והקרמבו הופכים את העונה הקרה ללוהטת. הנה רשימה של הסיבות הבולטות לכך שאנחנו כל כך אוהבים את החורף, למרות הכל:

שלג

אם אתם גרים במרכז הארץ, כנראה שהפעם האחרונה שירד אצלכם שלג הייתה בפברואר 1950. זה ממש לא אומר שאתם לא יכולים לנסוע לחרמון בשלושת הימים היחידים בשנה בהם הוא מושלג, ולכן זה הזמן להוציא את המעדר מהארון ולהתחיל לחפור להורים שאתם רוצים לנסוע לצפון.

שוקו חם

כן, אנחנו יודעים, אפשר לשתות שוקו חם גם בקיץ, אבל שיקום מי שחושב שזה אותו הדבר (מה, באמת קמתם? זה לא שאנחנו באמת רואים אתכם...). מסתבר שקולומבוס גילה לנו לא רק את אמריקה, אלא גם את השוקו - האינדיאנים נהגו לשתות אותו ללא סוכר או חלב (איכס!), וכשקולומבוס חזר ממסעותיו לאירופה הוא הביא איתו לעולם את המשקה הטעים הזה. אז לא משנה אם אתם מעדיפים אותו באבקה, בקוביות שוקולד שהומסו בחלב חם או היישר מסניף ארומה - שוקו חם הוא סיבה ממש טובה לאהוב את החורף.

קרמבו

בניגוד לשוקו, הקרמבו הוא באמת מאכל ייחודי לחורף ופשוט לא ניתן להשיג אותו בקיץ, לפחות לא בארץ. למרות ההרגשה הישראלית שהוא נותן לנו, הקרמבו הוא בכלל המצאה שהגיעה אלינו לפני 200 שנים מדנמרק, ובאירופה הוא משווק תחת שמות לא ממש נחמדים שכוללים וריאציות שונות של המילה "כושי". זה לא באמת משנה אם אתם שייכים ל-69 האחוזים מהציבור שאוכלים קודם את השוקולד והקצפת, ומשאירים את הביסקוויט לסוף, או מ-12 האחוזים שעושים את זה הפוך - קרמבו טעים בכל מצב. אם בא לכם לשלב, נסו להמיס אותו בכוס שוקו חם. ההנאה מובטחת.

אווריריות ריחנית

לא הצלחנו למצוא לזה כותרת שלא תישמע ממש רע, אבל מי לא מכיר את החוויה המרנינה של נסיעה במעלית או אוטובוס עם כמה מנוולים שלא יודעים דאודורנט מהו? החורף הוא הזמן לנשום לרווחה, וליהנות מריח הגשם בלי ניחוחות של שחי.

בגדי חורף

בואו נודה בזה, בקיץ אין לנו באמת הרבה אופציות: אפשר לבחור בחולצה קצרה, גופייה או... בחולצה קצרה אחרת? החורף הוא הזדמנות מעולה להשתולל עם מלא מעילים, סווטשרטים, סוודרים, ג'קטים וקפוצ'ונים. זה הזמן לשלב, ולנסות ולמצוא את הדברים הכי מגניבים שיחדשו לכם את הארון.

אין תמונה זה הזמן להפציץ בשילובים מעניינים בבגדים (ולגרור את ההורים לחרמון)

פוך

אין דבר כיפי יותר בליל חורף קר ורטוב מאשר להתכרבל בשמיכת פוך חמה ומלטפת, ולמעשה אין אדם שלא איחר לבית הספר או לעבודה רק כי שמיכת הפוך פשוט הכריחה אותו להישאר "רק עוד 5 דקות". בפעם הבאה שאתם מתכסים בה, אולי כדאי שתדעו את העובדה הבאה: 'פוך' הוא בכלל לא שמה של השמיכה הנפלאה הזו, 'פוך' הוא עיוות של המילה 'מוך', המתייחסת לנוצות מהן היו עושים פעם את השמיכה.

בחן את עצמך: האם אתה חנון?
פותר בעיות בפיזיקה בזמנך החופשי?
בחן את עצמך: האם אתה חנון?
חרקים

יתושים, נמלים וג'וקים - או יותר נכון חסרונם של חברינו הקטנים וחסרי החוליות הם כבר סיבה מספיק טובה לאהוב את החורף. אנחנו עוד לא סגורים על התשובה לשאלה לאן נעלמים כל החרקים בעונה הקרה, אבל בעצם אנחנו לא ממש רוצים לגלות.

גם אתם רוצים לכתוב לנו כתבה ולהתפרסם? שלחו לנו מייל לכתובת contact@makoland.co.il  עם הפרטים שלכם והכתבה שכתבתם, ואולי תהיו גם אתם כתבים צעירים של מקולנד!

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגיות: חורף   קרמבו   שלג   שוקו  
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן