מיזם חדש ומסקרן הוקם בסינמה סיטי גלילות: "הטייסת" – העתק מדויק של טייסת קרב בחיל האוויר, כולל סימולטורים. אז אם אי פעם חלמתם להיות טייסים, זה המקום להגשים את הפנטזיה. המבקרים ב"טייסת" יוכלו לקחת חלק בפעילות בטייסת מטוסי F-16, ללבוש סרבל טיסה, לעבור תדריך מבצעי, לטוס בסימולטורים מהמתקדמים בעולם ולתחקר את הטיסה ולבסוף לבלות במועדון הטייסת ולקבל תצלום למזכרת. בנוסף, ב"טייסת" יש אפשרות לשחזר מבצעים ותקיפות בעלות חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל (כמו תקיפת הכור בעירק ב-1981).

עוד בערוץ עיצוב הבית: 

מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (צילום: עמית אגרונוב)
צילום: עמית אגרונוב
מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (1) (צילום: עמית אגרונוב)
צילום: עמית אגרונוב

מאחורי המיזם עומדים אל"מ (במיל') קובי רגב ואשתו אדמית רגב, שגם עיצבה את המקום יחד עם לוטן משרד אדריכלים וקנור ניהול פרויקטים. במסגרת שירותו הצבאי פיקד רגב על שתי טייסות קרב של מטוסי F-16, טס ביותר מ-4,500 גיחות ובתפקידו האחרון היה נספח צה"ל ונציג משרד הביטחון באיטליה, שווייץ, קרואטיה וסרביה.

מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (8) (צילום: עמית אגרונוב)
צילום: עמית אגרונוב
מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (16) (צילום: עמית אגרונוב)
המתחם, ששטחו 700 מ"ר, בנוי כטייסת אמיתית | צילום: עמית אגרונוב
מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (14) (צילום: עמית אגרונוב)
חדר הסימולטורים נמצא בלב במתחם | צילום: עמית אגרונוב

"הרעיון עלה בביקור שלנו באנגליה", מספרת רגב. "נתקלנו בעמדת סימולטור רעועה של מטוס נוסעים. כשרצינו להתנסות בו, אמרו לנו שיש מקום בעוד שלושה חודשים. החלטנו שאנחנו רוצים להקים את הטייסת האזרחית הראשונה בעולם ולהעביר הלאה את כל מה שחיל האוויר מייצג, את הערכים, המסירות, המקצועיות והקדמה הטכנולוגית. לילה אחד התעוררתי משינה ושרטטתי מנוע של F-16 וזה המבנה המיוחד שבמרכז החלל. המנוע הוא זה שמניע את הכל".

מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (11) (צילום: עמית אגרונוב)
המבקרים יכולים ללבוש סרבלי טיסה | צילום: עמית אגרונוב
מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (3) (צילום: עמית אגרונוב)
צילום: עמית אגרונוב

המתחם, ששטחו 700 מ"ר, בנוי כטייסת אמיתית. הוא מחולק לחדרי נושא ובלבו מוצבים חדר הסימולטורים. בחדר ניצבים בעיגול 10 סימולטורים של מטוסי F-16 וכל אחד מהם "עטוף" בקיר שעליו מוקרנת הטיסה. עוד בטייסת: חדרי תדריכים, שישה חדרי תחקירים (הנקראים על שמות מבצעים שערך חיל האוויר בעבר), חדרי הלבשה, חדר מבצעים ומועדון טייסת. צוותי ההדרכה מורכבים מטייסי קרב במילואים וממדריכות סימולטור בכירות במילואים.

מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (12) (צילום: עמית אגרונוב)
המתחם מחולק לחדרי נושא | צילום: עמית אגרונוב
מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (5) (צילום: עמית אגרונוב)
צילום: עמית אגרונוב
מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (2) (צילום: עמית אגרונוב)
צילום: עמית אגרונוב

"ישנו חלק נוסף שעדיין לא בנוי ובו נציג מרכז של חדשנות תעופתית", מוסיפה רגב. "ישראל וחיל האוויר בפרט הם חוד החנית מבחינת קדמה טכנולוגית וחשוב לנו לתת מקום גם לעולם ההייטק והסטארט אפים שעוסקים בתעופה".

מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (6) (צילום: עמית אגרונוב)
הרצפה מזכירה מסלול נחיתה | צילום: עמית אגרונוב

החיבור למשרד האדריכלים לוטן היה טבעי, כיוון שרמי לוטן הוא טייס בעצמו. גם האחים אדרי שותפים למיזם והמטרה להקים מיזמים דומים במקומות נוספים בעולם. "נכנסנו לפרויקט בשלב מאוד ראשוני", מספרת אדריכלית רונה לוטן. "רמי וקובי מכירים מהצבא וברגע שקובי הציג את הרעיון לא הייתה שאלה אם להצטרף. למדנו את הארגון, את הערכים ואת הלך הרוח כדי לייצר קונספט נגיש לכלל הציבור. המטרה שלנו הייתה שהמבקרים יגיעו למקום שמצד אחד משדר בית, מאוד מאורגן ומזמין, ומצד שני לשמור על השפה של חיל האוויר".

מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (15) (צילום: עמית אגרונוב)
צילום: עמית אגרונוב
מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (7) (צילום: עמית אגרונוב)
צילום: עמית אגרונוב
מיזם הטייסת, צילום עמית אגרונוב (4) (צילום: עמית אגרונוב)
צילום: עמית אגרונוב

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק

בעיצוב משולבים חומרים ואלמנטים הקיימים בטייסות אמיתיות. לדוגמה, דלפק הקבלה בכניסה עשוי מפח עם ברגים בולטים שמדמים כנף מטוס, הרצפה במתחם צבועה בצבע אספלט, וברצפה קבועים פסי תאורה המדמים מסלול המראה. בתוך הסימלטורים הרצפה והתקרה שחורות כדי ליצור את מלוא החוויה של הסימולטור. לצד זאת יש אלמנטים שנועדו ליצור אווירה ביתית כמו פריטי עץ ותריסים לבנים._OBJ_OBJ_OBJ

"רצינו ליצור תחושה של ניתוק ושקט בלב ההמולה והאקשן, כניסה לעולם אחר", מוסיפה לוטן. "מבחינה עיצובית לא רצינו לשים מטוס מול הפנים, אלא ליצור סביבה של חיל אוויר, בקווים נקיים. החלל הוא מעגלי ושיתופי, חדרי התדריכים, מועדון הטייסת, כולם סובבים סביב המרכז, הלב, הסימולטרים. האתגר שלנו היה לתכנן מבנה בחלל קיים שלא מותאם. המיזם רווי מערכות, תשתיות וטכנולוגיה, ויותר מאתגר להכניס את כל אלה למבנה קיים. בנוסף, המבנה המעגלי הוא מזכוכית, והיינו צריכים למצוא דרך ליצור תאורה נכונה. המטרה בסופו של דבר היא לשרת את הרצון והצורך של הקהל ולהפוך את הטייסת לנגישה ופתוחה לכולם. זו נשמעת כמו קלישאה, אבל המיזם הזה הוא בהחלט גאווה ישראלית ומבקרים מכל העולם מגיעים כדי להתרשם ולעבור חוויה ייחודית ומרתקת".