mako
פרסומת

תל אביבית של פעם

בבניין ישן ויפהפה, סמוך לתיאטרון הבימה, נמצאת דירתה של עדי בירן, מלאה בפריטי וינטג' שמלווים אותה מאז ילדותה. המרפסת, הנמשכת לאורך חזית הבית, משמשת כחדר עבודה, סטודיו לציור ופינת ישיבה

הביתה
פורסם:
הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט
הקישור הועתק

יצא לכם להיכנס לדירה שממרכזה אפשר לקבל הצצה לכל חדר וחלל בה? זה בדיוק מה שקרה לנו כשנכנסו לדירתה של עדי בירן. קסמה של הדירה מצוי כבר בחלל הכניסה, המשמש כמרכז הבית, ודרכו מגיעים לשאר החללים. כשנעמדנו במרכזו יכולנו לקבל טעימה מכל חדר, מה שגירה את בלוטות הטעם ועשה לנו תיאבון להמשיך לפטרל בין חדריה. הדירה נמצאת בבניין ישן ויפהפה, סמוך לתיאטרון הלאומי הבימה.

עוד באתר לעיצוב הבית:

הביתה של עדי בתל אביב
הכניסה. מגרה את בלוטות הטעם | צילום: הגר דופלט

הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט

הביתה של עדי בתל אביב
טעימה מכל חדר | צילום: הגר דופלט

הביתה של עדי בתל אביב
מרפסת הנמשכת לכל חזית הבית | צילום: הגר דופלט

הביתה של עדי בתל אביב
מרפסת הנמשכת לכל חזית הבית | צילום: הגר דופלט

הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט

הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט

הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט

הביתה של עדי בתל אביב
הצצה לכל חדר וחלל | צילום: הגר דופלט

הביתה של עדי בתל אביב
שני רישומים של pam cooper מניו יורק | צילום: הגר דופלט


צבעוניות חמימה ונעימה

הדבר הבולט והמושך בדירתה של עדי הוא ללא ספק הצבע. במרחב שולטת צבעוניות חמימה ונעימה. ברחבי הבית משולבים פריטי וינטג' רבים שמלווים את בעלת הבית מילדותה, והיא מספרת שקשה לה להיפרד מהם. יכול להיות שזה נובע מהסיבה שבילדותה נהגה משפחתה לעבור דירות וישובים רבים בשל עיסוקו של אביה, שהיה איש צבא." "כילדה גרנו בהמון מקומות, מהקיבוץ, לעיר ולארה"ב - שם גרנו בבסיס של המארינס", מספרת עדי. "שואלים אותי מאיפה אני, ואני תמיד מרגישה שאין מקום אחד".

רהיטים רבים וחלק מהאביזרים בבית עוצבו על ידי מעצבים ואדריכלים ידועים. למשל ספה, כיסאות ושרפרף של le Corbusier, כיסאות, שולחן וכיסא נדנדה של איימס, וגוף תאורה איקוני של האחים castiglioni parentesi. את שני הרישומים של pam cooper רכשה עדי בניו יורק.

בדירה מרפסת הנמשכת לכל חזית הבית, ומשמשת כחדר עבודה, סטודיו לציור לבנות ופינת ישיבה. אתם יכולים לדמיין את בני הבית רובצים בה בשבתות עם קפה ועוגיות.

הביתה של עדי בתל אביב
מתקשה להיפרד מחפצים | צילום: הגר דופלט
פרסומת
הביתה של עדי בתל אביב
הדבר הבולט הוא ללא ספק הצבע | צילום: הגר דופלט
הביתה של עדי בתל אביב
ספרייה מרשימה | צילום: הגר דופלט
הביתה של עדי בתל אביב
חדר עבודה, סטודיו לציור לבנות ופינת ישיבה | צילום: הגר דופלט
הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט
פרסומת
הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט
הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט
הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט
הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט
פרסומת
הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט

הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט

כשהבית ריק זה בזבוז

"בשבילי הבית היה תמיד גם מקום העבודה", עדי אומרת, "גם כשהיה לי סטודיו מצאתי את עצמי הרבה פעמים עובדת ויוצרת פגישות בבית. זה כלכלי ונוח, ומעבר לזה, מבחינתי כשהבית עומד ריק זה בזבוז - החיים של הבית הם תמיד יותר נרחבים מהחיים של המשפחה בו. אם אני לא משתמשת בבית אז שמישהו אחר ייהנה ממנו". וכשהיא אומרת שמישהו אחר ייהנה ממנו, היא גם מתכוונת לזה. לאחרונה הקימה עדי יחד עם שותפה את splacer, אתר המציע לשכור בתים מיוחדים למטרות שונות. השתיים חוקרות זה שלוש שנים את השינויים שעובר הבית הישראלי. כיצד משפיעים עליו גורמים כמו יוקר המחיה, משפחות חדשות וטשטוש הגבול בין הפרטי לציבורי, כאשר הבית הופך להיות גם מקום העבודה, האירוח ואפילו תצוגה. את המחקר תיעדו השתיים בסדרת תמונות.

הביתה של עדי בתל אביב
עבודה של אוהד בנית | צילום: הגר דופלט
פרסומת
הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט
הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט
הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט
הביתה של עדי בתל אביב
חדר השינה. החיים של הבית הם תמיד יותר נרחבים מהחיים של המשפחה בו | צילום: הגר דופלט
פרסומת
הביתה של עדי בתל אביב
ארון של פעם | צילום: הגר דופלט
הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט
הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט
הביתה של עדי בתל אביב
צילום: הגר דופלט
פרסומת