mako
פרסומת

המאד רום מגיע לישראל והכניסה לבית עוברת מהפך משגע

בעולם שבו כל מטר בדירה נחשב, גם הכניסה לבית עוברת מהפך. במקום שידה עם מראה – יחידת נגרות שמרכזת את כל מה שצריך רגע לפני שיוצאים או כשחוזרים הביתה. מעצבות מספרות איך חדר הבוץ הפך בארץ לארון כניסה פונקציונלי ויפהפה שמכניס סדר, נוחות וסטייל מהצעד הראשון

לימור קלר
mako
פורסם: | עודכן:
בית בבקעה חלל ציבורי סטודיו Madeux
בית בבקעה חלל ציבורי סטודיו Madeux | צילום: mood authors
הקישור הועתק

 

כניסה לבית נתפסה בעבר כשטח ביניים עד המעבר לחלל המרכזי, אבל היום היא סוג של סטייטמנט עיצובי. זה המקום הראשון שרואים כשנכנסים, מקום שמספר את הסיפור של הבית ושל הדיירים מרגע פתיחת הדלת. במקום השידה הסולידית, משתלטת על שטח המבואה יחידת נגרות מרשימה ומושקעת, שבה מרוכז כל מה שאנחנו צריכים רגע לפני שיוצאים מהבית או כשחוזרים אליו. במקום לפזר מעילים, נעליים, תיקים ומפתחות בכמה נקודות שונות, ארון עושה סדר ומחזיר שליטה על הבית. אפשר לשלב בו פונקציות נוספות, כמו פינת עבודה קטנה או איפור והוא מקבל חיים חדשים עם אסתטיקה משלו.

החיים בדירות קטנות וצפופות עם פחות שטחי אחסון וצורך לייעל כל פינה העלו את המודעות לעיצוב מסודר ונקי, שמסתיר את הבלגן ומאפשר זרימה במרחב. ארון הכניסה החדש נותן מענה עם פונקציונליות גבוהה ובלי לוותר על מראה מוקפד. הוא חכם, מכיל הכל במידות מותאמות לכניסה ולאביזרים שאמורים להיכנס אליו, קל לתחזוקה ומעליו תאורה שימושית שיוצרת אווירה נעימה.

מעצבת הפנים ענבר קרפר סרנוביץ', שחיה בארצות הברית במשך 12 שנים ו-4 שנים נוספות ברילוקיישן בהודו, מכירה בתים גדולים עם חדר בוץ, Mud Room באנגלית, שהיו ממוקמים בכניסה האחורית לבית, ואפשרו להיכנס אליו מהגינה או מהגראז'. "תמיד ראיתי את התועלת להיכנס מאחור לחדר התארגנות, שבו הילדים שמים את הילקוטים, פורקים את תיק האוכל, ובו מניחים את רצועת הכלב ואת המגפיים מהטיול בגשם, את הכובעים והמעילים", היא מספרת. כשהגיעה לישראל, הבינה שאין חשיבה על אחסון בדירות מוכנות מהקבלן אלא רק בבתים פרטיים, ואפילו אין ארון כניסה למעילים ותיקים. היא החליטה להוסיף את הארון בכל התכנונים שלה כדי לייצר סדר וארגון ולהפוך את הבית לפרקטי עם מקום ייעודי, כדי שאפשר יהיה לתפקד בנוחות והיציאה והכניסה מהבית יהיו קלות יותר. בדירה שעיצבה בסגנון אמריקאי קלאסי ניסתה "ליצור אמריקה" ושדרגה את מבואת הכניסה לארון ענקי שמכיל כל טוב עם ספסל ישיבה לשרוך נעליים ומעליו מקום לתלות תיקים, כובעים ורצועה של כלב.

מאד רום ארונות ריביירה ג - עיצוב פנים ענבר קרפר
עיצוב ענבר קרפר, נגרות ארונות ריביירה | צילום: דקלה זיו

מאד רום ארונות ריביירה ג - עיצוב פנים ענבר קרפר
עיצוב ענבר קרפר, נגרות ארונות ריביירה | צילום: דקלה זיו

 

"המאד רום ממוקם בעיקר בכניסה האחורית של הבית, שבו פושטים מגפיים מלאי בוץ או שלג, תולים מעילים ומניחים רצועת כלב, כובעים ושאר אביזרים לשהייה בחוץ, ומוכר בעיקר מהארצות הקרות, בעוד אצלנו, בדירות הקטנות והיקרות, הקונספט התכווץ והפך לארון מתוכנן היטב", אומרים בארונות ריביירה. "הארון הישראלי החדש משלב כמה פונקציות חכמות: פינת איפור אישית, עמדת עבודה נסתרת, אזור כביסה קומפקטי ואפילו פתרונות אחסון לכל הפריטים הקטנים שהופכים את הכניסה לבית למסודרת ונעימה. בעזרת נגרות מדויקת ועיצוב שמכבד את הסגנון של הבית, הארון הופך לפריט שמוסיף גם סטייל וגם נוחות, והחיים בבית מתנהלים בקלות רבה יותר".

פרסומת

המאד רום הישראלי, או הארון הרב-תכליתי, עובד בכל סגנון בהתאמה לשפת העיצוב של הבית. בבית מודרני הוא יהיה נקי עם חזיתות סגורות, בבית כפרי יכלול ככל הנראה מדפי עץ פתוחים וספסל ישיבה קטן, ובשאר הסגנונות יהיו לו אלמנטים מאותו עולם, אם זה עץ מהוה, רשת ברזל או דלתות פח. בכל מקרה, רצוי שלא ייראה זר וכבד מדי אלא ישתלב בעיצוב הכללי בלי שיתחרה בו.

ארון בכניסה לבית ברמת גן הוא מעין ארון "נחיתה", פינה מסודרת ומזמינה שמקבלת את בני הבית והאורחים כבר ברגע הראשון. הוא תוכנן כאלמנט עיצובי מרשים בגוון ירוק מנטה מעושן, צבע שמחובר לבעלת הבית ומשרה תחושת רוגע וחום. הארון משלב חזיתות פורניר אלון עם חזיתות ירוקות במראה נקי וללא ידיות, פתיחת טאץ' נסתרת שמשלימה את המראה האלגנטי. שולבו בו מגירות לאחסון נעליים, ספסל ישיבה נוחה, קולבים לתליית מעילים, כובעים ומטריות. בדופן הימנית נישה ייעודית לשואב דייסון עם נקודת חשמל מובנית, ובדופן השמאלית מידוף סגור. "זו הייתה הפנטזיה של הלקוחה - ארון חתיך, פונקציונלי ויפהפה, שיגרום לה לחייך בכל פעם שתיכנס הביתה", אומרת המעצבת.

מאד רום ג עיצוב מורן הייפרמן נגרות פריאנטי סנטר
עיצוב מורן הייפרמן, נגרות פריאנטי סנטר | צילום: מירב פלברג

מאד רום  ג עיצוב מורן הייפרמן נגרות פריאנטי סנטר
עיצוב מורן הייפרמן, נגרות פריאנטי סנטר | צילום: מירב פלברג
פרסומת

בחלקו הימני של ארון בגוון חול בפנטהאוז בשכונת אור ים באור עקיבא מסתתר ארון חשמל. הנישה לא עמוקה, וכדי למקסם את האחסון בכניסה לבית, נוצרו מדפים אלכסוניים לרוחב החלק התחתון של הארון. המדפים מכילים זוגות נעליים רבים, לשימוש יום-יומי לפי העונה. הדלתות למטה נראות כמו מגירות אבל הן למעשה דלתות. במרכז הארון מראה קטנה לאיפור ומתחתיה מגירה לאיפור, מפתחות וארנקים. מצד שמאל יש ווי תלייה למעילים קלים, צעיף, כובע ועוד, משום שהעומק הצר של הארון לא אפשר תלייה סטנדרטית על קולבים.

מאד רום עיצוב הילה פרי ג
עיצוב הילה פרי, נגרות אדהם כבהא | צילום: יניב שמידט

ארון הכניסה בבית פרטי בכפר ורדים משמש בחלקו לאחסון, תליית מעילים ותיקים ונעליים, וחלק אחר להסתרת לוח חשמל ותקשורת ומערכת אזעקה ומצלמות. החזיתות מ-MDF צבוע בתנור, חלקו עם חירוץ.

מאד רום עיצוב שני מסלוב
עיצוב שני מסלוב, נגר פרטי מוסטפא | צילום: ארז חיים

מאד רום  געיצוב  שני מסלוב
עיצוב שני מסלוב, נגר פרטי מוסטפא | צילום: ארז חיים
פרסומת

כבר עם הכניסה לבית במושב גבעתי נחשפת נקודת המפגש שבין עיצוב לפונקציונליות בזכות נגרות שמייצרת תחושת שלווה, סדר והרמוניה. ארון הכניסה בלבן אפרפר הוא לב החלל אבל גם פתרון חכם לחיי היום-יום, ומאחוריו מסתתרות מערכות החשמל ובחזית פינה מזמינה לישיבה ונעילת נעליים ולאחסון.

מאד רום עיצוב אפרת דביר נגרות זדקה
עיצוב אפרת דביר, נגרות זדקה | צילום: מאור מויאל

עוד השראה מהארץ ומהעולם:

מאד רום ארונות ריביירה עיצוב ליים סטודיו
ארונות ריביירה, עיצוב ליים סטודיו | צילום: אורית ארנון

מאד רום  ג עיצוב שלומית שתיוי ושני אלפי בן סימון
עיצוב שלומית שתיוי ושני אלפי בן סימון | צילום: נדב פקט באדיבות דלקוב

פרסומת

סטודיו טולה
סטודיו טולה | צילום: מאור מויאל

סטודיו טולה
סטודיו טולה | צילום: מאור מויאל

אדריכלות מיה ארדל-מאיק, ג
אדריכלות מיה ארדל-מאיק | צילום: צלם שי אדם. באדיבות מרווין חלונות

עיצוב יעל שביט ג
עיצוב יעל שביט | צילום: מאור מויאל באדיבות דלקוב

פרסומת

עיצוב יעל שביט
עיצוב יעל שביט | צילום: מאור מויאל ג באדיבות דלקוב

עיצוב יעל שביט
עיצוב יעל שביט | צילום: מאור מויאל באדיבות ארונות דלקוב

ארונות דלקוב, ג עיצוב קטי לובין
ארונות דלקוב, עיצוב קטי לובין | צילום: מאור מויאל

 

 

פרסומת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פרסומת