mako
פרסומת

על כוס קפה עם ביבי: אריזות חלב בעיצוב שובב

בסטודיו הישראלי NOT FROM HERE החליטו למחות על מחיר החלב בדרך מקורית ומעוצבת. ואנחנו החלטנו להעלות את המודעות לעיצוב ומצאנו מארזי חלב מהממים

דידי רפאלי
living
פורסם:
הקישור הועתק

קרטון החלב הוא ללא ספק מצרך חיוני ברשימת המכולת שלנו. בלעדיו הקפה לא יהיה הפוך ואת הצ'יריוס אין סיכוי שנשאיר יבשים בצלחת. אבל המחיר שלו עולה ועולה והאריזה המשעממת דווקא נשארת. הסטודיו הישראלי NOT FROM HERE החליט למחות בדרך מקורית על ההתייקרות האחרונה במחיר החלב ויצא עם קו אריזות משעשע עם קריצה פוליטית. ואנחנו חשבנו להביט לחלב בעיניים, לתהות על קנקנו ולבדוק איך אפשר לעצב את האריזה שלו אחרת. מסקנה: אפשר גם אפשר.

הסטודיו הישראלי NOT FROM HERE עוסק בעיצוב רב תחומי בזירה הבינלאומית. רגע לפני הבחירות ולאור המחאה החברתית הוא פיתח את המותג הסאטירי "המחלבה 32". קרטוני החלב מציגים את 29 השרים ושבעה סגני השרים. "בחרנו במוצר המתייקר ללא פרופורציה ולצדו התחושה החזקה והמתסכלת שהולכת ומתחדדת - שחולבים אותנו ללא בושה", מסבירה גילי בר שי, בעלת הסטודיו.

קרטוני חלב, מחלבה 32, גדולה
רגע לפני הבחירות. המחלבה 32 | צילום: NOT FROM HERE

את המארז הידידותי לסביבה עיצבה חברת העיצוב הברזילאית BAITA DESIGN. המתקן שמחזיק את הבקבוקים עשוי מקרטוני ביצים ממוחזרים ושישה הבקבוקים עשויים מאלומיניום ממוחזר.

בקבוק לבן
הביצים נגמרו, אבל יש חלב | צילום: Baita Design

במסגרת פרויקט בית ספרי, שביקש מתלמידיו ליצור מיתוג חדש לרשת KMART האמריקנית, בחר ווארים צאוי לעצב מחדש את בקבוקי החלב עבור אמהות וילדיהם. הפקק, שעשוי מקוביות אותיות, עוזר ללמד את הילדים את האותיות ומעודד את הצרכנים לאסוף את הפקקים ולהמשיך לרכוש בחנויות הרשת.

פקקים ציבעונים
לשתות וללמוד את האותיות | צילום: מתוך: httplovelypackage.com
פרסומת

חברת העיצוב הרוסית, Depot WPF Branding Agency עיצבה את קרטוני החלב עבור מחלבות משפחתיות. שימוש בטקסטורות מעולם החווה מספרות על מקור החלב וכיצד הוא מיוצר. המארז זכה במספר פרסי עיצוב ואף מוקם בעשיריית אריזות העתיד.

קרטון שחור לבן
הסיפור על האריזה | צילום: מתוך: depotwpf.ru

קרטון החלב שמאיית את המילה "חלב", מספר על תכולת המוצר באופן הכי פשוט וברור. הוא עוצב בפרופרציות הרגילות של קרטון חלב על ידי הסטודיו לעיצוב הקנדי VISUAL ADVICE, שפועל בשנה האחרונה מלונדון.

אותיות חלב
איך מאייתים milk? | צילום: מתוך: visualadvice.com

את הבקבוק הלא שגרתי הזה יצר המעצב הספרדי אלפסו סוטלו במסגרת פרויקט לימודי. "חלב הוא מוצר בסיסי שצריך להיות שונה ומשעשע בעיצובו", הסביר. סוטלו עיצב את החלב שלו בפחית שתחתיתה מעוצבת כעטיני פרה.

www.ponxodesign.com
זה הרגליים או העטינים? | צילום: מתוך: ponxodesign.com
פרסומת

המעצב הרוסי אנטון ריפונאן, שמתגורר בניו יורק ושוודיה, עיצב את בקבוקי החלב באופן פשוט ונוסטלגי, עם קריצה משעשעת שמתקשרת לגברים, נשים וטף.

שלושה בקבוקים
אם שותים מחייכים | צילום: מתוך: work.repponen.com

הסטודיו האנגלי I LOVE DUST, שידוע באיוריו הצבעוניים עיצב עבור החברה בילי מיילקשייק קרטונים עליזים לשלושה טעמים של חלב.

קופסת חלב צבעונית
עליז וצבעוני בטעמים | צילום: מתוך: ilovedust.com

זה אמנם חלב סויה, אבל חברת KIAN הרוסית עיצבה אותו באריזה יצירתית ויפיפייה, שמעבירה את המסר שחלב סויה זהה בטעמו לחלב רגיל. האריזה עוצבה מזכוכית ו-PET (חומר גמיש) ועומדת על עטיני הפרה שבנויות כמו רגליים.

אריזת חלב סויה
חלב סויה גם קשור לפרה? | צילום: מתוך: httpkian.ru

את האריזות הללו, של חלב בשלושה טעמים, עיצבה המעצבת האנגליה לוסי הוקינג'ס, עבור קהל הילדים. האריזות השמחות מעוצבות כבבושקות עם שפם של חלב ואי אפשר שלא להתאהב בהן.

פרסומת
קרטון ציבעוני
זה גם עניין של טעם | צילום: behance.netlucylikestodraw

RISE DESIGN OFFICE היפנית עיצבה את בקבוק החלב עבור מחלבה שבה הפרות מסתובבות חופשי בחורשה במשך כל ימות השנה. הבקבוק מספר על חלב שמגיע מסביבה טבעית ועל פרות מאושרות.

בקבוק חלב
חופשיות בחורשה | צילום: hinomoto-d.com

רשת קוסקו עברה מהפך תדמיתי על ידי סטודנטים לעיצוב, שעיצבו מחדש מוצרים שנמכרים ברשת. "רצינו ליצור אריזות חזקות שיעצימו את חוויית הקנייה ויתקשרו עם הקהל הצעיר", מסבירים ברשת. בקבוקי החלב מגיעים בצורת קנקנים במתקן מרהיב.

מנשא חלב
לטובת חוויית הקנייה | צילום: מתוך: thedieline.com
פרסומת