האמרה הידועה אומרת לא להסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו, אבל מה אם הקנקן ממש יפה? אריזות, כפי שיודע כל מעצב מוצר, הן לא רק כלי קיבול פרקטי, אלא עולם ומלואו - חוץ מנוחיות השימוש, הן נדרשות לשדר את המיתוג של המוצר ובמקרים המוצלחים ביותר להעניק לו גם ערך מוסף - הנה כמה אריזות מהתקופה האחרונה שקלעו בול למטרה.
חלב מהחלל החיצון
מה עושים בקירגיסטן, אתם שואלים את עצמכם? מתברר שאריזות חלב מגניבות. חברת העיצוב Imedia Creative Bureau מעיר הבירה בישקק קוראת לאריזות האלה Molocow. הקונספט הוא מראה חללי-עתידני למוצר הכי עתיק בשוק, כך שיהיה יותר מפתה גם עבור ילדים. פקק הבקבוק מעוצב בתחכום בצורה של חללית קטנה שהילדים יכולים לשחק איתה. האריזה עשויה מזכוכית והיא מאפשרת שקיפות מלאה, ב-360 מעלות של החלב, באופן שמשדר טריות ואיכות.

הקץ לבעיית הדגנים
חובבי דגני הבוקר שבינינו מכירים מקרוב את הבעיה: רגע אחד של חוסר ריכוז והדגנים מוצאים את דרכם לכל מקום שהוא לא הקערה, ואנחנו מתחילים באיסוף סיזיפי של הדגנים הזערוריים. צמד מעצבים הודים ממכון העיצוב ההודי (MIT) לקחו על עצמם את האתגר לפתור את הבעיה האקוטית הזו. הם עיצבו מחדש את האריזה של "פרוט לופס" (מעין צ'יריוס צבעוניים), שגם משווה להם מראה חדשני וגם מועילה מאוד לבעיית השפיכה המוגזמת. האריזה בעלת צורת האסימון נוחה לאחיזה וכוללת חלון שקוף, כמו חור באסימון, שדרכו ניתן לראות מה מפלס הדגנים. בניגוד לרוב קופסאות דגני הבוקר, שיש להן מפתח רחב בראש הקופסה, לאריזה הזאת יש שסתום שניתן לפתוח כשרוצים למזוג ללא תופעות לוואי מיותרות.

עוד בערוץ עיצוב הבית:
- לכל הכתבות בערוץ living
- הגרבונים שיסדרו לך את הלק ועוד הפתעות. החמישייה
- הנתיב המהיר: טיפים שיעשו לכם חיים קלים
פסטה במערוך
המעצב הברזיאלי ברנו קרדוסו יצר קונספט מתוחכם לאחסון פסטה - אריזה בצורת מערוך, המדגישה את הטריות שחברת Sapora di Nonna, המתמחה בפסטה בעבודת יד, רוצה לשדר במוצריה. הטוויסט הכי מגניב הוא ה"ידיות" של המערוך, שהן למעשה בקבוקים המאחסנים תבלינים ועשבים לתיבול הפסטה, שניתנים לשליפה ולשימוש חוזר.

מכניסים את הפוליטיקה לשוקולד
לקראת הבחירות בארצות הברית, יצרן השוקולד האיכותי Harper Macaw מוושיגנטון הבירה, מקום מושבו של הבית הלבן, חבר לחברת העיצוב Design Army, כדי ליצור מה שהם מכנים "אריזות פוליטיות" לחטיפי שוקולד לקראת הבחירות בארצות הברית. הרעיון לפי המעצבים היה "לתת זווית רעננה וחיובית על העולם הפוליטי של וושינגטון", והאריזות הקווירקיות משתמשות בצבעי המפה הפוליטית של ארצות הברית – אדום, לבן וכחול. הן כוללות דמויות מוזרות כמו פיל לבן קפיטילסטי לובש ז'קט סמוקינג, אגוז לוז בעל עמדות ליברליות, וכמובן – את הפיל והחמור המייצגים את המפלגות הרפובליקנית והדמוקרטית. מי הראשון שירים אצלנו את הכפפה עם חטיף ביבי חלבי ומריר?

קפוא זה הטרי החדש
הרבה שנים לדגים קפואים היה שם רע בגלל החשש מאי טריות, אבל עם ההתקדמות הטכנולוגית בשנים האחרונות וההקפאה של הדגים ממש אחרי שהם יוצאים מהמים, הדגים הקפואים של החברות הטובות שומרים על כל הערכים התזונתיים, על הטעם וגם על המרקם של דג טרי. לרשת הסופרמרקטים הפולנית, "מילה", היה רעיון טרי משל עצמה: כדי להמחיש ללקוחות שדג קפוא טוב כמו דג שכרגע יצא מהמים, הם יצרו קופסאות לאריזת דגים קפואים שרועדות וקופצות כמו דגים שכרגע נידוגו.
תרופת סבתא
בקבוקי סירופ רפואיים תמיד נראים מאיימים. שמות מפחידים, נוזלים מבשרי רעות ובקבוק המעוצב תמיד בצורה פרוזאית אחידה שגורמת לחוויית נטילת התרופה להרגיש כמו, נו, נטילת תרופה. הרבה פעמים גם אין שיטה נוחה למדידת מנת הנוזל. לשם כך המציאו את אריזת ה-Moj Syrup, שרוצה לעשות לסירופים את מה שאריזת הטבליות עשתה לכדורים. כל מנה ארוזה בנפרד בעטיפה הרמטית שמעוצבת בצורה אלגנטית וידידותית למראה של כפית. לעשות לכם את החולי קצת פחות קודר.
