השטיח שהתחפש לשולחן פרסי
מה קורה כשמעצב פנים הוא גם מעצב מוצר? השטיח הופך לשולחן קפה, השעון המעורר משמש כשידה ואטב הכביסה מתפקד על תקן מתלה מעילים. ראיון עם המעצבת הילי לזרוב מסטודיו Otherwise

לאביה היה מפעל לייצור רהיטי יוקרה, הוא מכור לבניית מודלים - ויחד הילי לזרוב ורועי קדרנל, מעצבים מוצרים מקוריים, פרקטיים והומריסטיים. השניים, בוגרי המסלול לעיצוב פנים של המכללה למנהל, עובדים בסטודיו שלהם שנקרא Other:wise הממוקם בשוק הפשפשים.
מבין שלל הפריטים המוצבים בחלל הסטודיו הקסים אותנו במיוחד ה-Car:Pleat , שטיח פרסי שקם לתחייה ומשמש כשולחן קפה, אובייקט הומוריסטי ופרקטי שיכול להשתלב במגוון חללים. וה- Home:Saddle, שרפרף נדנדה נמוך ורחב עשוי עץ מכופף או יריעת מתכת ומרופד בכיסוי עור.
בכל העבודות בולטת היכולת שלהם ליצור אובייקטים שמתכתבים עם החלל ולא משתלטים אליו. יכול להיות שזה קשור לעובדה ששניהם למדו דווקא עיצוב פנים. כדי לברר את הסוגיה תפסנו את הילי לזרוב לשיחה קצרה.


בהכשרתכם אתם מעצבי פנים, איך הגעתם לתחום של עיצוב מוצר ולמה?
עוד גורם חשוב הוא החוג לעיצוב פנים במכללה למינהל, מקום שלא מקבע אותך מחשבתית ואפילו עוזר לבנות מסגרות משלך. ולבסוף, ההחלטה המתואמת הגיעה מתוך תשוקה של שנינו לעשייה האינטימית הזאת של יצירת מוצר לאדם. אנשים מתחברים למוצר ביתר קלות מאשר לחלל, מבינים אותו מהר יותר.


השראות מגיעות לפעמים מתכנית על קופים מזן מסוים ביפן ולפעמים ממשחק עם חלק מנוע של רנו מגאן. ההשראה ממעצבים אחרים קשורה יותר למעוף ולדרך חשיבה, ופחות לגישה סגנונית ולקומפוזיציה

עצות למעצבים בתחילת דרכם?
כשאתחיל לחלק עצות למעצבים צעירים, סביר להניח שכבר לא יראיינו אותי – אלא אותם. אני חושבת שכל אחד יודע מה הסוד להצלחה הספציפית שלו. אין עצות הוגנות, הרי כל אחד פועל בצורה אחרת. אפילו אני ורועי פועלים ודוחפים בצורות שונות. העצה היחידה שאני יכול לתת היא נאמנות לעצמך ואמביציה, ולא באמת צריך אותי בשביל זה.
עוד מבית היוצר של Other:wise

