mako
פרסומת

ריחוק חברתי בסטייל: כך עושים את זה בעולם

מעצבים מוכשרים מסביב לעולם עובדים מסביב לשעון כדי למצוא פתרונות למציאות החדשה בעקבות מחלת הקורונה. יצאנו לבדוק מי עושה את זה הכי יצירתי

living
פורסם:
אישה עם שקית של זארה
צילום: Sara Sette, Shutterstock
הקישור הועתק

ריחוק חברתי הפך לבאז וורד של השנה ונראה שההנחיות לשמירה על מרחק זה מזה יישארו איתנו עוד זמן רב. ההנחיות החדשות מאתגרות עסקים להמציא את עצמם מחדש, ואחד האתגרים הגדולים הוא הצורך להזכיר לנוכחים שהם צריכים לשמור על מרחק של 2 מטרים לפחות זה מזה (אתם יודעים, נתזים וכאלה). הנה כמה דוגמאות מקוריות במיוחד.

עוד בערוץ עיצוב הבית: 

מה בתפריט?

העובדים במסעדת "חיות היער" שבגן החיות Izu Shaboten בשיזואוקה שביפן הושיבו לצד השולחנות עשרות בובות ענק כדי למנוע מהסועדים לשבת קרוב מדי זה לזה. הכוכבת של המסעדה היא הקפיבארה, מכרסם ענק שהוא גם החיה הפופולרית ביותר בגן החיות. החיות הפרוותיות מארחות חברה לסועדים אבל כמובן לא נוגעות באף מנה מהתפריט.  

פרסומת

 

מבוכים וריחוקים

אדריכלי הנוף בסטודיו פרכט האוסטרי כבר מתכננים פארק עתידי שיבטיח שהמבקרים ישמרו מרחק זה מזה. האתר Parc de la Distance מעוצב כמבוך גיאומטרי שמדמה טביעת אצבע אנושית. נתיבים מקבילים מנחים את המבקרים ולכל נתיב יש שער כניסה ושער יציאה שבהם מצוין אם הנתיב פנוי למבקרים. כל שביל מרוחק בדיוק 2.40 מטרים מהשביל המקביל לו. 

פרסומת

כתר הריחוק החברתי

מה שהתחיל כגימיק של ענקית המזון המהיר בורגר קינג הפך לפיילוט בסניפי הרשת בגרמניה. כתר הריחוק החברתי מגיע מקופל ודורש קצת התעסקות, אבל הוא גם שיקי וגם מרגיל את הלקוחות לשמור על מרחק מחייב. 

מציאות רבודה

זה היה רק עניין של זמן עד שימציאו דרך שבה הנייד שלנו יוכל למקם אותנו במרחק בטוח במרחב הציבורי. המעצב הגרפי קייסוקי טיראשימה מסטודיו Party ביפן פיתח את Keep Distance Ruler - רכיב שמשתמש במצלמת הנייד, מבוסס על טכנולוגיה של מציאות רבודה ונותן אינדיקציה למרחק שלנו מאובייקטים בסביבה שלנו. עכשיו כל הליכה תמימה ברחוב יכולה להפוך למשחק מחשב, רק תרימו מדי פעם את העיניים מהנייד ותסתכלו לאן אתם הולכים.  

מרחק חברתי, ג, יפן
כמו בתוך משחק מחשב | צילום: סטודיו Party
פרסומת

מרחק חברתי, ג, יפן
גם בתוך החנות | צילום: סטודיו Party

מרחק חברתי, יפן
זהירות מהמדרכה | צילום: סטודיו Party

פרסומת

הלוגו אומר הכל

הריחוק החברתי מחלחל גם לשפה הגרפית שמקיפה אותנו במרחב הציבורי. חברות בינלאומיות רבות מיהרו לקפוץ על הרכבת ולהציג גרסה אקטואלית ללוגו המוכר שלהן. 

   

 

פרסומת

  

קחו דוגמה מהביטלס

מרחק חברתי, ג, טוקיו
כמו הביטלס | איור: סטודיו NOSIGNER
פרסומת

מרחק חברתי, ג, טוקיו
מרחק של דג טונה | איור: סטודיו NOSIGNER

מרחק חברתי, ג, טוקיו
מרחק טאטאמי | איור: סטודיו NOSIGNER

מרחק חברתי, ג, טוקיו
מרחק אופניים | איור: סטודיו NOSIGNER
פרסומת

הסטודיו היפני לעיצוב NOSIGNER פרסם סדרת כרזות במטרה לעודד שמירה על מרחק חברתי בטוח. המעצבים עשו שימוש בהומור ובדימויים מוכרים - כרזה אחת מציגה גרסה אקטואלית לעטיפת האלבום Abbey Road של הביטלס, ואחרת ממליצה לשמור מרחק שני דגי טונה זה מזה. הסדרה הפכה לוויראלית במהירות וזכתה להצלחה עולמית.