החדשה של רונן חן: סיפור של אמנות, אופנה ועיצוב
הוא יוצר תוכן בתלת ממד היא מעצבת פנים, ויחד בני הזוג אוהד ורומי בנית תכננו את החנות המחודשת של רונן חן בTLV. בהשקעה של כ-600 אלף שקל הם יצרו חלל בעיצוב מינימליסטי ואלגנטי שנותן מקום לבגד וללקוחה. תציצו


רונן חן הוא אחד המעצבים המזוהים ביותר עם האופנה הישראלית. במשך שלושה עשורים הוא הצליח לבנות מותג מצליח שמבוסס על ערכים של חופש, נשיות, מינימליזם וסטייל על־זמני, בשפה שיודעת לדבר גם ליום־יום וגם לרגעים המיוחדים בחיים. לכן לא מפתיע לגלות שמאחורי הקלעים של החנות המחודשת בקניון TLV התרחש תהליך יצירה של ממש: חיבור בין אוהד בנית, יוצר ומעצב תלת־ממד, לבין בת זוגו, מעצבת הפנים רומי בנית, שהפכו יחד את חלל התצוגה למסע של אופנה ואמנות אדריכלית.

יחודית אבל לא מתנשאת
הקונספט לחנות, ששטחה הוכפל ל־100 מ״ר והושקעו בה כ־600 אלף שקלים, התבסס על עיצוב זורם והרמוני שלא מתחרה בבגד אלא מרים לו. “ניסינו לייצר מפגש של דיוק גיאומטרי בין חומר וצורה, ובשפה מאוד מינימליסטית”, מתאר בנית. “בהמון חנויות יש לפעמים רעש שיוצר תחרות בין החומרים למוצרים".
התוצאה היא חלל שמבטא את שפת המותג של רונן חן: מודרניות רגועה ואלגנטיות לא מתאמצת. עיצוב שמחבר בין אדריכלות חפה מקישוטים לבין חוויה אינטימית ושקטה. “מקומות ובגדים שמשרתים את מי שמשתמש בהם, ולא להפך. אסתטיקה שמתכתבת עם טרנד היוקרה השקטה”, מסביר בנית.
רומי בנית הייתה אחראית על כל ההעמדה והזרימה בחלל: “מה הולך עם מה, כמה ואיפה, ואיך נראית החוויה של הלקוחה. מהרגע שהיו לנו את התוכניות, צללנו אל הפרטים. כל התצוגות המרכזיות הן צורות גיאומטריות תלת־ממדיות, תחום המומחיות של אוהד".
חלל החנות הוגדר באמצעות חומרים כמו עץ, מתכת נירוסטה ואבן צפחה, שיצרו דיאלוג בין חומריות טבעית לבין רציונל צורני. פרטי הנגרות עשויים בגוון אלון בהיר, עם טקסטורה עדינה וללא ידיות או חיבורים גלויים. הקוביות והאלמנטים המרכזיים מעוצבים כגופים מונוליטיים הנראים כמעט מרחפים, חלקם מצופים אבן צפחה או נירוסטה מאט, שמדגישים את המתח בין חום לקור, בין טבעי לתעשייתי.
סקאלת הצבעים נעה בין גוני עץ בהיר, אפור בטון, אפור פחם ולבן שבור על גבי הקירות, ויחד הן יוצרות שכבות עומק. התאורה ממוקמת כך שתדגיש את נפחי הנגרות והמוצגים, אך תשמור על אווירה רכה ורגועה.
המטרה של בני הזוג הייתה שהלקוחה הנכנסת לחנות תרגיש רוגע, שקט ואיזון. “מה שהנחה אותי בתכנון החנות הייתה המחשבה על הלקוחה הספציפית של רונן”, מסבירה רומי. “שהיא תרגיש ייחודית אבל לא מתנשאת, איכותית ומדויקת אבל לא יוקרתית מדי. שהיא תרגיש בנוח".
דוגמה בולטת לכך היא תאי המדידה: “המוכרות של רונן חן מאוד מעורבות ועוזרות ללקוחות, יש קשר אישי. לכן יצרנו אזור חמים ומחבק, שמאפשר תהליך אינטימי עם המוכרת באזור ייעודי ונעים".



כמה רונן היה מעורב בתהליך?
אוהד: “רונן חן מאוד מדויק. היה מרשים לראות מותג ישראלי שצומח וגדל, זה לא מובן מאליו. הוא היה מעורב ברמה גבוהה, התייחס כל הזמן לכל פרט בעבודה ובתכנון".
וכזוג שהעולמות שלו משיקים — אתם עובדים יחד לעיתים קרובות?
אוהד: “לא הרבה, למרות החיבור הטבעי בינינו. כשכן — זה עובד מדהים. היא מביאה דיוק, קווים, קומפוזיציות. אני מביא חומר, מסה, התנהגות וצורה”.
כמעצבים מה אתם חושבים על עתיד הקמעונאות הפיזית?
רומי: “אם מסתכלים גם דרך העיניים של הלקוחה — החנויות צריכות להצדיק את עצמן. האינטרנט זמין וזול. החנות הפיזית צריכה לתת ערך אחר: חוויה, יחס אישי, זיכרון. אצל רונן רואים את זה — המוכרת שמכירה אותך, זוכרת אותך. זו פרסונליזציה שהיא לא רק אלגוריתם".
השניים מסכמים: “בעולם שהופך מנוכר יותר ויותר, העיצוב הוא הדרך שלנו לחבר אנשים. ליצור מפגש, לייצר אמפתיה. וזה בדיוק מה שניסינו לעשות בחנות החדשה".