mako
פרסומת

רגע לפני הלחיצה: הטיפ המעולה לצילום בנייד

נקו היטב את העדשה לפני הצילום, אל תשתמשו בזום אבל שימו לב שיש לכם תאורת נייד מקסימלית; הצלם קובי רפאלי עם טיפים מעולים לצילום תמונות בסלולר

לימור קלר, LIVING
living
פורסם:
סדנה באלמא, ג - 1
צילום: קובי רפאלי
הקישור הועתק

כמה פשוט היום לצלם. שולפים את הנייד, מכוונים את עדשת המצלמה, לוחצים וזהו - התמונה בגלריה. אבל בסדנאות שמעביר הצלם והאמן קובי רפאלי הוא מבקש שנעצור רגע לפני הקליק. בסדנה שהתקיימה במלון אלמא בזיכרון יעקב, על המדשאות, בין הפסלים, מול המבנה הארכיטקטוני הייחודי ועל המרפסות הצופות לים התיכון, הוא לימד איך לתעד את החופשה המושלמת.

רפאלי מתמחה בצילום ובעיבוד לתמונות שהוא עושה רק באמצעות הנייד, וחשבון האינסטגרם שלו מלא בצילומים בלתי שגרתיים בסגנונות שונים. הוא זכה בעשרות תחרויות בארץ ובעולם, בהם בתואר "צלם השנה" במסגרת תחרות האוסקר הישראלי של אינסטגרם שהתקיימה בארץ ב-2017. רשת "קלאב מד" בחרה בו לייצג את ישראל במפגשי אינסטגרמרים מובילים באיים המלדיביים ובאלפים הצרפתיים, הוא צילם רכבים לפרארי ומזראטי במסגרת מסע בארץ, ויצר לקרייזי ליין המקומית סרטונים קצרים של קולקציית חורף 2019. 

בין כתליו של המלון, כשהוא מלא אנרגיות, לימד רפאלי איך לגשת לצילום ולתפעל את הנייד והסביר איך מעצימים את התמונה ומסתכלים עליה מזוויות לא שגרתיות. "כבר עשור שאני עוסק בצילום", הוא מספר. "התחלתי בסדנה כשאינסטגרם קמה וכשהחל המרדף אחרי הלייקים, הבנתי שכדי ליצור קהילה עם עוקבים, צריך להיות פעיל. צילמתי מלון במשך שבעה ימים, שלחו אותי לעשות סקי, מזראטי שלחה אותי לצלם את הרכבים שלה בטור בארץ. יצרתי תוכן באמצעות הצילומים והתאמתי אותו לשפה של הרשת החברתית". 

כשניגשים לצילום, דבר ראשון יש לבדוק את המקום, לזהות מה יש בו ואיפה הכי נכון לצלם מבחינת נתוני השטח והמראה, הוא מבהיר, ומוסיף: "מיד אחר כך צריך לוודא את מיקום השמש כדי להבין אם האובייקט המצולם יואר או יסנוור ואם צל ייכנס לתמונה".

פרסומת
סדנה באלמא
רפאלי מדגים | צילום: לימור קלר

הטיפים של רפאלי לתפעול מצלמת הנייד

* הקפידו לנקות את העדשה לפני הצילום.

* בצילום נוף או אנשים בחוץ הקפידו על תאורת מסך מקסימלית גם אם היא זוללת סוללה, והורידו משקפי שמש כדי לא להוסיף הַחְשכה.

כדי לצלם החזיקו את הנייד ביד אחת כך: אמה וקמיצה תומכות מאחור, אצבע וזרת מחזיקות בצדדי המכשיר, והאגודל חופשי ללחיצה על כפתור הצילום. אחיזה כזו תאפשר לסובב את המצלמה בכל כיוון, גם הפוך, בלי להשתטח על הרצפה, להתאמץ או להתלכלך. ואתם רוצים שהמצלמה תוחזק במהופך, תכף תבינו למה.

סדנה באלמא, ג
כך כדאי להחזיק את הנייד | צילום: לימור קלר

* שימו לב: יש להחזיק את הנייד במהופך (הכוונה כשהעדשה פונה למטה). אל דאגה, המצלמה עצמה לא תסתובב יחד עם הנייד, אלא תשמור על אותה זווית. זווית זו חשובה, משום שהיא לא משנה את הפרספקטיבה ולא מעוותת שום חלק בתמונה. כעת אפשר לקרב את הנייד לקו האפס של האובייקט המצולם (כך העדשה למעשה מתקרבת לאובייקט ולא מצלמת אותו מגבוה).

פרסומת
סדנה באלמא, ג - 1
צילום כשהנייד הפוך | צילום: קובי רפאלי

סדנה באלמא, ג - 2
צולם כשהנייד הפוך | צילום: קובי רפאלי

 

אם האובייקט מרוחק יותר ממטר וחצי, אין לעשות זום כדי לא לפגוע באיכות התמונה (היא עלולה לצאת מגורענת). 

כדי לאזן בין האובייקט לשמים בלי להחשיך את הראשון ולשרוף את השני, יש ללחוץ על המסך, כמה שיותר קרוב לנקודת המפגש בין שניהם (למשל, על ראש המצולם או על החלק העליון של האובייקט המצולם, שמשיק לשמים). כך התאורה מתאזנת ואף אובייקט בתמונה לא נפגע.

מצאתם את נקודת האיזון? כעת לחצו ארוכות על אותה נקודה במסך כדי לנעול את הפוקוס. עכשיו הפוקוס לא ישתנה גם אם האובייקט יזוז (צמח ברוח, ילד קופץ, כלב תזזיתי), וגם אם אתם תרצו לנוע עם המצלמה לצדדים, אפילו לסובב אותה 360 מעלות.

פרסומת

כדי לצלם חפץ בצילום תקריב, נקו את העדשה, הפכו את הנייד כאמור, קבעו את הפוקוס והעמידו את הנייד בקו אפס עם האובייקט (על אותו מפלס). אפשר לפזר לפני האובייקט פיסות של דשא או אביזרים אחרים, כדי שייראו מטושטשים בצילום, בעוד האובייקט עצמו חד.

סדנה באלמא, ג - 3
צילום אובייקט עם דשא כשהנייד מוחזק רגיל | צילום: קובי רפאלי

סדנה באלמא, ג - 4
צילום אובייקט עם דשא כשהנייד הפוך | צילום: קובי רפאלי

* רוצים לעבד את התמונה? רפאלי ממליץ על אפליקציית העריכה החינמית snap seed, המותאמת לאנדרואיד ולאייפון. האפליקציה מאפשרת לחדד צבעים, להפוך את התמונה (תמונת ראי), לחתוך, להבהיר, לבחור ניגודיות ורוויה ועוד. המתקדמים יכולים גם למחוק חלקים מיותרים בתמונה, להוסיף חדות ואור ועוד.

פרסומת

סדנת צילום נוספת של רפאלי תתקיים במלון השבוע, ב-25 במאי.

המבנה ההיסטורי שהפך למלון

מלון אֵלמא נמצא בזכרון יעקב על פסגת רכס הכרמל וצורתו כשל מפוחית עצומה הנישאת מעל פני הקרקע. את המבנה, שהוקם ב-1968, תכנן אדריכל יעקב רכטר, והוא שימש כבית הבראה של קרן הפנסיה מבטחים. המבנה נחשב לאחד משיאי היצירה הארכיטקטונית בישראל, וזיכה ב-1972 את רכטר בפרס ישראל בתחום האדריכלות בשל "קונספציה ארכיטקטונית המאחדת באופן מוחלט את מבנה הקרקע ההררי עם נוף הבניין בצורה רגישה ואורגנית, אך עם זאת בלתי שגרתית", כפי שהגדירה זאת ועדת הפרס.

המבנה עבר כמה ידיים עד שנרכש ב-2006 על ידי לילי אלשטיין, נצר למייסדי זיכרון יעקב ואלמנתו של מייסד חברת התרופות "טבע". הוא שופץ על ידי האדריכלים אמנון רכטר (בנו של יעקב רכטר) ורני זיס, והפך לבית מלון. 

סדנה באלמא, הפסל צימאון של סיגלית לנדאו - 2
הפסל צימאון של סיגלית לנדאו במלון אלמא | צילום: מלון אלמא, זכרון יעקב
פרסומת

סדנה באלמא, ג - 1
מלון אלמא | צילום: מלון אלמא, זכרון יעקב

סדנה באלמא, עיצוב פנים רן ומוריס - 2
חדר במלון אלמא. עיצוב פנים רן ומוריס | צילום: גדעון לוין

סדנה באלמא, עיצוב פנים רן ומוריס - 3
חדר במלון אלמא. עיצוב פנים רן ומוריס | צילום: גדעון לוין

סדנה באלמא, עיצוב פנים רן ומוריס - 4
חדר במלון אלמא. עיצוב פנים רן ומוריס | צילום: גדעון לוין
פרסומת

סדנה באלמא, עיצוב פנים רן ומוריס - 1
פנים רן ומוריס | צילום: גדעון לוין

סדנה באלמא, ג, עיצוב פנים רן ומוריס - 4
עיצוב פנים רן ומוריס | צילום: גדעון לוין

סדנה באלמא, ספא
הספא של מלון אלמא | צילום: איתי סיקולסקי

 

במלון, הכולל שתי קומות, יש 95 חדרים, מסעדה, ספא ובריכה הצופה גם היא לים התיכון. בחללים הפנימיים מוצג אוסף יצירות אמנות של אמנים ישראלים, ובין השבילים, המרפסות וחללי הפטיו ניצבים פסלים של יוצרים מוכרים. שלוש גלריות מציגות תערוכות מתחלפות, אירועי אמנות, תיאטרון, מוזיקה ומחול מתקיימים באולמות ובאמפיתיאטראות.