בדירת סטודיו עם קומת קרקע וגלריית שינה, בלב סמטאות יפו, מתגורר רווק בן 35, עורך וידאו בעל משרד ביתי. הדירה ששטחה כ-65 מ"ר עוצבה ושופצה על ידי בעל הדירה, כך שלא נעשה שיפוץ. הדייר מתגורר בה בשכירות והגיע לדירה עם כמה ארגזים, מיטה וספת איקאה אחת. הדייר ביקש מהמעצבת קרן בר לעצב דירה שתשמש אותו גם למגורים ולאירוח של חברים וגם כסטודיו שבו יוכל לעבוד ולקבל לקוחות.

האופי המינימליסטי של הדייר משתקף בסגנון הדירה. הקווים נקיים, הצבעוניות מונוכרומטית עם כתמי צבע בודדים. תהליך נמשך כשלושה חודשים, כולל שלושה ימי רכישות שבהם נרכשו כל הרהיטים. כל התמונות נרכשו באינטרנט ומוסגרו בארץ.

קרן בר, סלון (5) (צילום: אביבית ויסמן)
מונוכרומטיות ומעט נקודות צבע | צילום: אביבית ויסמן
קרן בר, סלון (4) (צילום: אביבית ויסמן)
אופי המינימליסטי של הדייר משתקף בסגנון הדירה | צילום: אביבית ויסמן

עוד בערוץ עיצוב הבית:

בלי להתפשר על נוחות

בכניסה לדירת הסטודיו, נפתח כל החלל של קומת הקרקע: ממול, מטבח בצבע שחור, שהיה קיים בדירה. לחלל המטבח נבחרה פינת אוכל עגולה עם ארבעה כיסאות איימס שחורים. "במקור רצינו לבחור בכיסאות רשת לפינת האוכל, כי הם השתלבו עם העיצוב בצורה יותר טובה, אבל בפועל הכיסאות האלו לא היו נוחים לישיבה ולכן החלטנו להתפשר על עיצוב ולא על נוחות ולכן נבחר כיסא איימס", מספרת בר.

בכניסה, מימין למטבח, קיים גרם מדרגות ומתחתיו קיר ארוך ולבן. המעצבת והדייר חיפשו תמונה גדולה שתיתלה בקיר זה, אך כשלא מצאו, הוחלט לייצר קיר גלריה מונוכרומטי המורכב מתמונות בשחור ולבן. באמצע הקיר המונוכרומטי תלוי שעון צהוב משנות השבעים שנקנה ברשת והוא נותן פופ של צבע. המנורות בחלל זה נבחרו בקפידה ומכיוון שהתקרה נמוכה מאוד, היה צורך בחשיבה על מנורות מינימליסטיות וגבוהות מספיק כדי שלא יפריעו.

קרן בר, ג, סלון (3) (צילום: אביבית ויסמן)
המזנון הלבן מתמזג עם קיר הלבנים | צילום: אביבית ויסמן
קרן בר, ג, כורסה (6) (צילום: אביבית ויסמן)
צילום: אביבית ויסמן
קרן בר, ג, מנורה  (18) (צילום: אביבית ויסמן)
צילום: אביבית ויסמן
קרן בר (13) (צילום: אביבית ויסמן)
צילום: אביבית ויסמן
קרן בר, עציץ נורה (15) (צילום: אביבית ויסמן)
צילום: אביבית ויסמן
קרן בר, ג, תמונות (19) (צילום: אביבית ויסמן)
כל התמונות נרכשו באינטרנט ומוסגרו בארץ | צילום: אביבית ויסמן

משרד מעוצב בסלון

בצד השמאלי של הדירה ממוקם הסלון ובו הוצבו ספה וזוג כורסאות מפנקות וגדולות בצבע אפור כהה. נוסף על הספות נרכש הדום בצבע חרדל, כדי לאפשר פינה נוחה לרביצה ולקריאה. "שולחן הסלון תואם בסגנון לשולחן האוכל וכך מקושרים שני החללים מבחינת הסגנון. עוד נבחר מזנון לבן אשר מתמזג עם קיר הלבנים ועם הריהוט הלבן במשרד הסמוך", מסבירה בר את הבחירות. מנורת הקריאה של COZI, שהדייר הוא זה שערך את הסרטון המציג אותה, נרכשה ישירות מהמעצבים.

בהמשך לסלון, מתחת לקומת הגלריה (משמאל למטבח שגם הוא ממוקם מתחת לקומת הגלריה), ממוקם המשרד הפתוח לחלל הסלון. הספה הישנה שהגיעה עם הדייר משמשת לישיבת לקוחות שמגיעים לראות סרטונים ופרסומות ערוכים ולכן הוצבה מול שולחן העבודה. לידה מוקמו שני שולחנות מרובעים עם מסגרת ברזל שחורה ומשטח לבן. "השולחנות ממשיכים את הקו העיצובי המינימליסטי והגרפי והגודל שלהם מאפשר משחק עם המיקום ולהצמיד או להפריד אותם לפי הצורך", ממשיכה בר. בחלל יש קיר בריקים לבנים ונישה קיימת עם קיר אבנים. בתוך הנישה מוקמה ארונית לבנה מינימליסטית ומעליה הונחו כמה תמונות (לפי חוזה השכירות אסור לתלות על הקירות הדקורטיביים).

קרן בר, סלון (8) (צילום: אביבית ויסמן)
חלל העבודה. מתחת לקומת הגלריה | צילום: אביבית ויסמן
קרן בר, סלון (7) (צילום: אביבית ויסמן)
צילום: אביבית ויסמן
קרן בר, ג, שידה (23) (צילום: אביבית ויסמן)
צילום: אביבית ויסמן
קרן בר, ג, פרטים (21) (צילום: אביבית ויסמן)
צילום: אביבית ויסמן
קרן בר, ג, סלסילה (24) (צילום: אביבית ויסמן)
צילום: אביבית ויסמן

מינימליזם גם בחדר השינה

חדר השינה ממוקם בקומת הגלריה, פתוח לחלל המרכזי, ואף הוא מתאפיין בסגנון המינימליסטי. מכיוון שלדייר אין הרבה חפצים, כחלק מתפיסת החיים המינימליסטית לא היה צורך בארון גדול שהיה חוסם את כל החדר. במקרה זה ובניגוד להשקעה הגדולה בריהוט בחלל המרכזי, פתרון האחסון נמצא דווקא באיקאה ועוד במחלקת הילדים. שלוש יחידות אחסון נפרדות שמיועדות לחדרי ילדים, מספקות את הפתרון לאחסון. הבגדים המקופלים נמצאים ביחידה הגבוהה יותר, ביחידה הנמוכה שמשמשת גם כספסל ישיבה יש מקום לאחסון שמיכות ומצעים ויחידה נוספת לאחסון כללי יותר. המעילים והז'קטים תלויים במעמד פתוח, פתרון שמתאים רק לאנשים מסודרים ומינימליסטים.

קרן בר, פינת אוכל (11) (צילום: אביבית ויסמן)
צילום: אביבית ויסמן
קרן בר, ג, תמונות (25) (צילום: אביבית ויסמן)
במקום תמונה אחת, קיר גלריה מונוכרומטי מכמה תמונות | צילום: אביבית ויסמן
קרן בר, ג, תמונה (26) (צילום: אביבית ויסמן)
צילום: אביבית ויסמן
קרן בר, מטבח (9) (צילום: אביבית ויסמן)
צילום: אביבית ויסמן

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

אל תפחדו להשקיע

"האתגר הגדול בדירה זו היה הגודל. מדובר בחלל לא גדול שהיה צריך להכיל הרבה פונקציות. לכן, כל רהיט או פריט נבחר בקפידה ונמדד כמה פעמים", מסכמת בר. "חשוב לחשוב באופן יצירתי ולפתוח את הראש לרעיונות שונים. מכיוון שהדירה בשכירות, אסור היה לתלות שום דבר על קיר הלבנים. לכן, התמונות מקשטות את הקירות מסביב ובמשרד עצמו, פשוט מונחות על הכונניות או על החלונות, והן מוסיפות לחלל בלי להרוס את הקירות היפים.

"בדירות שכורות הרבה פעמים הדיירים לא רוצים להשקיע מתוך מחשבה שזה לא הבית שלהם. במקרה הזה, הדייר ביקש להשקיע בלופט, אף על פי שהוא מתגורר שם בשכירות. זו תפיסה מאוד נכונה בעיניי, כי בסופו של יום, זה המקום שבו הוא מבלה את רוב שעות היום בעבודה ומגורים. העבודה עם מישהו שמגיע מעולם של עיצוב ותקשורת חזותית היא מאוד מתגמלת. החזון של יצירת דירה בעלת אופי מינימליסטי ומונוכרומטי, שתשמש גם למגורים וגם לעבודה, היה מאוד ברור מתחילת הפרויקט ועד לסופו. תהליך העיצוב היה מאוד ממוקד והוא משקף את האופי והאישיות של הדייר עצמו".

קרן בר, ג, שינה (17) (צילום: אביבית ויסמן)
ארון הבגדים נמצא דווקא במחלקת ילדים | צילום: אביבית ויסמן
קרן בר (12) (צילום: אביבית ויסמן)
חדר השינה בקומת הגלריה פתוח לחלל המרכזי | צילום: אביבית ויסמן
קרן בר, שינה (16) (צילום: אביבית ויסמן)
צילום: אביבית ויסמן
_OBJ

תכנון ועיצוב פנים: קרן בר, סטודיו Karen B