mako
פרסומת

השעון של האנס טאן: אותיות במקום ספרות

מה קורה כששפת שעון בינלאומית פשוטה הופכת לטקסט מסורבל, גוף תאורה נכנס למסך פלזמה וכלי שיש עדינים מוטבעים בגושי שיש כבדים? רק אז המעצב הסינגפורי האנס טאן מרוצה

מיכל פרגו
reDesign
פורסם:
הקישור הועתק

המעצב הסינגפורי האנס טאן בוחן את היחסים בין אובייקטים למשמעות שלהם. עבודותיו נעות על הגבול שבין עיצוב לאומנות והן מעוררות דו שיח פילוסופי על מהות היחסים שבין השניים.

עבודת יד ציבעונית
תהליך העבודה מוקפד | צילום: HANSTAN

תהליך יצירה בעזרת פיינצטה
נעשה באופן מדויק | צילום: HANSTAN

כדים צבעוניים
וכל פרט קטן מקבל משמעות במכלול | צילום: HANSTAN

השעון מתקתק ומתקתק

ביצירתו Idea of a Clock משתמש טאן בלוח הודעות מכני המוכר בעיקר מתחנות רכבת ומשדות תעופה, ומסביר את מטרת השעון ואת השעה בלא מעט מילים. כך הוא הופך את שפת השעון משפה בינלאומית פשוטה ופרקטית לטקסט מסורבל, ויוצר הזרה לאופן שבו אנחנו חווים "שעון".

שלט עם רעיון
מה השעה? תשאלו את האנס טאן | צילום: HANSTAN
פרסומת

רדי מייד: תדליקו את המסך

עוד אובייקט שמתאר בנאמנות את הפילוסופיה שמנחה את עבודתו של טאן הוא גוף התאורה Portrait of a Lamp. השימוש ברדי מייד פשוט: על מסך פלזמה מוקרן תצלום של המסך עצמו כשהוא מואר. ההתייחסות הרצינית שלו לפרטים הקטנים של גוף התאורה שעיצב, כמו הכבל המסולסל ומיקום תצלום המסך באלכסון, מעוררת יחס רציני uדוחקתה הצדה את הנטייה הראשונית לפטור את זה כגימיק.

Portrait of a Lamp web
גוף תאורה מעורר שאלות | צילום: HANSTAN

אלוהי הפרטים הקטנים

שימת הלב שלו לפרטים קטנים מתגלה גם באוסף Petrified Victoria, שבו הוא יוצר נגטיווים של כלי כסף ויקטוריאניים בתוך מלבני שיש שמנמנים. את גושי השיש הוא מעבד אחד אחד במכונת CNC, מכונה שמכרסמת משטחים באופן מדויק על פי מידול ממוחשב. הניגוד בין הכלים המוטבעים, שנעשו בהקפדה על הדקיקות, העדינות והמרקם החלק והמבריק שלהם, לבין גושי השיש המגושמים והכבדים, יוצר מאובנים מעודנים.

שלב שני בעזרת מגהץ
ומגהץ שמדפיס צורות | צילום: HANSTAN
פרסומת