mako
פרסומת

הברון הצרפתי מציג: עיצוב עם זהות

כמעצב משוחרר מעכבות מותגיסטיות, קשה לזהות קו אחיד בעבודות של סם ברון וזה גם הקסם שלו. בתערוכת היחיד שלו בפריז הוא מציג פרשנות אישית לעמודי טוטם. מרתק

מיכל פרגו
reDesign
פורסם:
הקישור הועתק

סם ברון הוא מעצב משוחרר, כזה שלא חושש לעצב בשנות ה-2000 שידות הנראות כאילו יובאו משנות ה-70, אבל גם אחד שלא פשוט לאפיין ולזהות קו אחיד בעבודות שלו, מה שעשוי להיות בעייתי בעולם העיצוב המותגיסטי של ימינו. ומצד שני, דווקא בשל היותו מעצב אקלקטי, מסקרן ומרענן לראות את פועלו.

סם ברון- נקניקים מזכוכית
יחס קליל בין חומר לצורה | צילום: Sam Baron

אובייקטים מרחפים

לאחרונה הציג ברון תערוכת יחיד מרשימה במסגרת פסטיבל העיצוב הפריזאי Designer's Days. תחת הנושא "זהות" יצר ברון סדרה של עמודי טוטם, המייצגים את ההיסטוריה של מוזיאון הקרמיקה בפריז. העמודים – המורכבים מצלחות ואגרטלים, כשבראשם חלקי פסלים פיגורטיוביים – יוצרים ניגוד מרתק לצורניות הנאיבווית המאפיינת טוטמים אינדיאניים.

סם ברון- צלחות
יוקרתיות? תלוי את מי שואלים | צילום: Sam Baron

סם ברון- מגדל צלחות
אובייקטים כמו מרחפים | צילום: Sam Baron

באחד מעמודי הטוטם היותר יפים בתערוכה יצר ברון אובייקטים כמו-מרחפים. עמוד הטוטם מורכב מצלחת רחבת שוליים ומאגרטל, שמעליהם קערה רחבה בעלת רגל צרה ואלגנטית, ומעליה מעין עלי כותרת המאזכרים סצנה מתוחה מתוך סרט קונג פו.

פרסומת
סם ברון- כלי הגשה
ניגוד מרתק לצורניות נאיבית | צילום: Sam Baron

סם ברון- ארון
וזיקה לשנות ה-70 היפות | צילום: Sam Baron

עוד פרויקט של ברון שאי אפשר להתעלם ממנו: Gold Vase – שבו הוא בוחן את היחס הפשטני שלנו ליוקרתיות, או נקניקיות הזכוכית המשעשעות, שבוחנות את היחס בין חומריות לבין צורה באופן הקליל ביותר.

הזדהתם עם העיצובים? שתפו בפייסבוק