הימים שלאחר לידה מלאים בעומס רגשי על כל סוגיו. החוויות שסובבות את ההורים נעות בין התרגשות, שמחה  ואהבה גדולה, לדאגה, חרדה, בלבול, כאב ועוד. כל קשת הרגשות לגיטימית ודורשת הכלה, קבלה ומענה.  

בשנה החולפת התקבלו בעמותת ער"ן למעלה מ-15,000 פניות העוסקות במצוקה נפשית סביב סוגיות של הורות.  מיפוי הפניות מלמד כי ההורים הטריים, אימהות ואבות, חווים לעיתים קרובות קשיים רגשיים בעוצמות משתנות, ממתונות ועד חריפות.

ממדד ההורות העולמי של נסטלה (Parenting Index) מחקר בינלאומי, שבחן את חוויות ההורות ברחבי העולם, עולה כי ישראל ממוקמת במקום ה-13 בקושי לגדל תינוק מבין 16 המדינות שהשתתפו במחקר. באותו מדד עלה כי 24%  מההורים בישראל ציינו כי המעבר להורות קשה יותר מששיערו, 20% חשו בדידות במהלך החודש הראשון לאחר הלידה. ו- 15% מהאימהות הצהירו כי חוו דיכאון לאחר הלידה.

מטרנה סיוע (צילום: באדיבות מטרנה)
צילום: באדיבות מטרנה

שירות התמיכה הרגשית של עמותת ער"ן בשיתוף חברת מטרנה זמין גם בימים מתוחים אלו ופועל 24 שעות ביממה בטלפון שמספרו: 9061*

ע"פ אתר משרד הבריאות, רוב הנשים חוות תנודות רגשיות דרמטיות בתקופה שלאחר הלידה, כאשר דיכאון בהיריון ודיכאון לאחר לידה מופיעים אצל כ 10%- מהיולדות בישראל.

המרכז לייעוץ תזונתי של מטרנה מקבל מדי יום מאות פניות, כאשר כמעט בכל שיחה עולים לצד הצורך בייעוץ מקצועי גם חששות, לבטים, התלבטויות וחיפוש אחר אישור לפעולות היומיומיות החדשות המגיעות עם הצטרפותו של תינוק חדש למשפחה.   

הנתונים בשטח מלמדים על הצורך של הורים טריים בתמיכה, הכלה, ייעוץ לצד הכוונה מקצועית. לכן,  חברת אג'נדות פיתחה עבור מטרנה שיתוף פעולה חברתי עם עמותת ער"ן ואלו השיקו יחד שירות ראשון מסוגו בישראל המעניק תמיכה רגשית לאימהות ואבות אחרי לידה הפועל 24 שעות ביממה בטלפון שמספרו: 9061 * או באתר האינטרנט של ער"ן

תמיכה רגשית להורים לאחר לידה – חשובה במיוחד בעת מלחמה

בימים מתוחים אלו, שירות התמיכה הרגשית של מטרנה ועמותת ער"ן רלוונטי ומתבקש מתמיד. המתח הרב השורר במדינה עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ב-7 לאוקטובר, הדיווחים מהחזית, האזעקות והחדשות הקשות מתערבבים כולם לתוך חוויית הלידה הטרייה והמצב השברירי שהיא לעיתים יוצרת. מצב מיוחד זה מחזק את הצורך באוזן קשבת וכתף תומכת, שעשויים להקל על העומס הרגשי ולשפר את מצב הרוח והחוסן הנפשי בקרב אימהות ואבות לאחר לידה.