mako
פרסומת

שינוי כיוון: יותר גברים מוותרים על קידום למען המשפחה

מחקר חדש חושף: הגבר הישראלי משנה את העדפותיו ומוכן לוותר בנושאים הקשורים לקריירה כדי לבלות יותר עם המשפחה. בין הנתונים המפתיעים: 51% מהגברים יעבדו במקום שהם לא אוהבים למען המשפחה ו-33% מהגברים ישנו מקצוע למען בני משפחתם

הילה ויסברג
וצבי זרחיה
TheMarker
פורסם:
הקישור הועתק

אבא בחליפה מחזיק תינוק
הגבר הישראלי כיום מוכן לשלם מחירים בתחום הקריירה כדי להירתם למשפחה (אילוסטרציה) | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

המחקר נערך בקרב כ-850 גברים ונשים מכל קשת האוכלוסייה. על פי המחקר, 70% מהגברים מוכנים לצמצם את שעות העבודה למען המשפחה; 28% מהגברים מוכנים לעזוב מקום עבודה שממנו הם מרוצים למען המשפחה; 51% מהגברים מוכנים להישאר במקום עבודה שבו הם לא מרוצים למען המשפחה; 33% מהגברים מוכנים לעזוב מקצוע למען המשפחה; ו-29% מהגברים מוכנים לוותר על קידום אם המשמעות היא פגיעה במשפחה.

המחקר בחן גם אם עבודות שונות בתחום הבית והטיפול בילדים נתפשות בעיני גברים ונשים כנשיות בעיקרן, או כגבריות בעיקרן. הממצאים, כמו בשאלות הקודמות, מפתיעים: המשתתפים דירגו את עבודות הבית בדירוג של 1 עד 6 (1 נשי מאוד ו-6 גברי מאוד). המשתתפים קבעו כי שטיפת כלים, ניקוי חלונות, שטיפת רצפות, הכנת שיעורי בית וליווי לטיולים הן עבודות בית גבריות ולא נשיות.

"אם הגבר הישראלי סבר בעבר כי תפקידו לפרנס, בעוד שתפקידה של האישה הוא לגדל את הילדים, הרי שהיום הוא רואה עצמו כשותף לחיי המשפחה והכלכלה המשפחתית, ועל כן הוא מוכן לשלם מחירים בתחום הקריירה כדי להירתם למשפחה, כפי שעושות גם חלק מהנשים", מסבירה מור. "המטרה כעת היא שלא רק שגברים ונשים יתפשו את עצמם כשותפים שווים, אלא שהחברה כולה תתייחס גם לגברים כהורים, ותאפשר להם ליהנות מפריווילגיות הוריות שניתנות לנשים".