קמפיין השמנת יתר (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)
החברה: "מטרת הקמפיין שהייתה העלאת מודעות בנושא השמנת יתר - הושגה, ועל כך אנו שמחים". הכרזה החדשה | צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק
אחרי שהותקפה חברת JCDecaux מכל עבר בעקבות הקמפיין הפרסומי השנוי במחלוקת שנועד להילחם בבעיית השמנת יתר בקרב ילדים, הודיעה החברה כי תסיר את הכרזות במהלך היום. במקומן תתלה כרזות חדשות עם הכיתוב: "עכשיו כשהפוסטרים ירדו, זה נשאר רק בידיים שלך".

"אנו קשובים לרחבי הציבור"

כרזות הקמפיין, שמהר מאוד נתפס כבעייתי בקרב חלקים נרחבים בציבור, נתלו בתחילת השבוע בשלטי חוצות ותחנות אוטובוסים. את הכרזות עיצבו משרדי פרסום שונים וגולשים עבור חברת JCDecaux במסגרת פעילות שנתית של החברה, בה היא מעלה בכל פעם קמפיין הנוגע לנושא חברתי אחר. הפעם נבחר נושא השמנת יתר בקרב ילדים. בין היתר, באחת המודעות נראתה נדנדה בה שלושה ילדים בצד אחד שלה מול ילד אחד בצד השני, עם הכיתוב: "1 מ-4 ילדים בישראל סובל מהשמנת יתר". במודעה אחרת נכתב "כשהילד שלך משמין החיוך שלו קטן", לצד תמונה של ילד שלחייו השמנות כמעט ומסתירות את חיוכו.

קמפיין השמנת יתר (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)
"המטרה אינה לגרום אי נעימות או לעג כלפי ילדים". אחת הכרזות הישנות | צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק

אנשי מקצוע ובלוגרים טענו כי הקמפיין פוגע בילדים הסובלים מהשמנת יתר, מבזה ומשפיל אותם, וכי עלול לעודד נידויים וחרמות. גם השף חיים כהן התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לקמפיין: "ברור שהטיפול בהשמנת ילדים ובתופעה זה חשוב, והוא מתחיל בתוך הבית ובחינוך הסביבה, אבל דבר אחד לא יכול להיות, וזה לתת לילדים את התחושה שהם מכוערים, שהם מסכנים ומי שהמציא את המודעה הוא פושע בעיניי".

מחברת JCDecaux  נמסר היום: "בחברה קשובים לרחשי הציבור, מטרת הקמפיין שהייתה העלאת מודעות בנושא השמנת יתר, הושגה ועל כך אנו שמחים". זאת בהמשך לתגובתה אתמול: "בכל שנה, מזמין את כל משרדי פרסום להשתתף בקמפיין בנושא חברתי אחר. השנה הנושא שנבחר הינו השמנת יתר בקרב ילדים. בשנים קודמות עסקנו בנושאים כמו: איכות הסביבה, בטיחות בדרכים ואימוץ חיות מחמד. אנו מעניקים חופש מוחלט למשרדי הפרסום לבטא את עצמם, לא קיימנו כל בחירה מבין העבודות שנשלחו. בדף הפייסבוק שלנו נתנו ההזדמנות לציבור הרחב להביע את דעתו ורעיונותיו בנושא, בהתחשב בכמות הגדולה של הפוסטרים שהתקבלו, נאלצנו לבחור שלושה מהם. כפי ששמנו דגש בפני משרדי הפרסום והגולשים בעמוד הבעיה של השמנת יתר משפיעה על 1 מכל 4 ילדים בישראל.

"בהתחשב במטען הרגשי לבעיה זו המשפיעה על הילדים שלנו, אנו מבינים כי התוכן של כמה יצירות יצר דיון חברתי רחב וזאת מטרת הקמפיין, למצוא פתרונות, באותו האופן זה עבד במקרים הקודמים שתמכנו וקידמנו. מטרתו אינה לגרום אי נעימות או לעג כלפי ילדים אלא להעביר את חשיבות המסר ולהעלות את המודעות לבריאות והמשמעויות של השמנת יתר בקרב ילדים".

>> לעמוד הפייסבוק "להיות הורים טובים" עשיתם לייק?

>> למה ילדי ישראל משמינים?