ג'ושואה גרינווד בממלכת השוקולד 2 (צילום: צילום מסך מאתר Mail Online)
ב-2012 בחנות הממתקים הקרובה לביתכם. ג'ושואה גרינווד עם חטיף השוקולד שיצר | צילום: צילום מסך מאתר Mail Online

ילדים רבים שקוראים את ספרו של רואלד דאל 'צ'ארלי בממלכת השוקולד' מוצאים את עצמם עמוק בתוך הפנטזיה המתוקה והחלומית ביותר שיכלו אי פעם להעלות על הדעת. בית החרושת המתוק של ווילי וונקה הינו גם המקום הדמיוני האהוב ביותר על ג'ושואה גרינווד, בן 8 מבריטניה, עד כדי כך שהוא כתב לתכנית טלוויזיה המגשימה לילדים משאלות מכתב מרגש, בו סיפר שהחלום הגדול שלו הוא ליצור ממתק מיוחד משלו בבית חרושת לשוקולד. לשמחתו של ג'ושואה, משאלתו התגשמה. לשמחת הציבור, חטיף השוקולד שיצר יצא לשיווק מסחרי בשנה הקרובה.

ווילי וונקה ליום אחד

התכנית הפופולרית בה השתתף ג'ושואה נקראת 'ג'ימי יסדר', ולפני יומיים, במהלך המשדר, הציג המנחה את ג'ושואה ואת משאלתו 'להפוך לווילי וונקה ליום אחד'. ג'ושואה סיפר לצופים שהרעיון לרקוח חטיף שוקולד חדש עלה במוחו כשקרא לראשונה את הספר, ולא עוזב אותו מאז. מפעל ענקית הממתקים 'נסטלה' השוכן בעיר יורק קיבל את הבקשה, וג'ושואה נשלח לעבודה. התוצאה, חטיף בשם 'אוצר', הפתיעה כל כך את אנשי 'נסטלה' שהתלהבו מהמקוריות הרעיונית ומהטעם, ובקרוב יתחילו לייצר את החטיף באופן מסחרי.

החטיף מדמה חיפוש אחר אוצר של פיראטים, כאשר בתוך השוקולד מסתתרים 'אוצרות' אכילים מקרמל, דבש ופאדג' שוקולד. "אנחנו מאוד גאים בג'ושואה ומקווים שהחטיף באמת ישווק לציבור ויתקבל באהבה", אומרת אמו בת ה-39, אלכס. "זה יהיה החלום השלם בהתגלמותו. יהיה מרגש אם הוא יתגשם וג'ושואה באמת יהפוך לווילי וונקה. מאז שהוא קרא את הספר וראה את הסרט בשנה שעברה הוא רוצה רק להגיע למפעל ממתקים גדול ומתכנן מוצרים שונים. כשכתבנו לתכנית מכתב הוא פירט שלוש הצעות שונות לחטיפי שוקולד. במפעל הוא נהנה נורא לייצר את החטיף שלו, ולדעתי הוא אכל שם שוקולד במשקל שווה ערך למשקל גופו. אני חייבת לומר שהחטיף שהוא יצר נהדר".

ג'ושואה גרינווד בממלכת השוקולד (צילום: צילום מסך מאתר Mail Online)
מאז שקרא את הספר חשב על רעיונות לחטיפי שוקולד חדשים. ג'ושואה במפעל נסטלה | צילום: צילום מסך מאתר Mail Online

מוצר שונה ומקורי

מלאכתו של ג'ושואה לא הסתיימה בייצור החטיף. כשסיים את השלב הזה עבר לעיצוב ומיתוג העטיפה, על כך עבד עם נציג מחברת 'אנת'ם', שותפתה של נסטלה, האחראית על עיצוב אריזות איקוניות כמו זו של 'קיטקט'. לאחר שסיימו לעבוד והעטיפה גם היא נשלחה לייצור, קיבל ג'ושואה 50 חתיכות מהחטיף הפרטי שלו, אותן חילק מיד לכל החברים והמכרים.

"חשבתי שהרעיון של תיבת אוצר יהיה נחמד לחטיף שוקולד, ודמיינתי שחתיכות הפאדג' יהיו המטבעות שבפנים", הוא מסביר. "בבית ספר אני אוהב במיוחד חשבון ומדעים, וכשאגדל אני רוצה להמציא ולייצר חטיפי שוקולד שונים".

בחברת נסטלה, כאמור, התלהבו באמת מהמצאתו של ווילי וונקה הצעיר. "ג'ושואה הוא ממש יוצר ממתקים פורח, ואם הוא ימשיך להראות את אותה חדשנות ותשוקה לנושא בעוד כמה שנים אנו נשמח לשמור איתו על קשר ולצרף אותו אלינו. החטיף 'אוצר' הוא מוצר פשוט פנטסטי, שונה ומקורי בתפיסה ובתחושה. הוא שונה מכל מוצר אחר שיש בשוק ואנחנו יודעים שאנשים יאהבו אותו ונרגשים להוציא אותו לשוק בשנת 2012".

>> כיצד אכילת ממתקים משפיעה על התנהגות של ילדים?