אם מירושלים תשלם לחברת קייטרינג פיצוי של 18 אלף שקל לאחר שטענה שיש תולעים באוכל שסיפקה החברה לגן הילדים של בתה.

לפני כרבע שנים הבחינו ההורים בגן כי אחת ממנות האוכל בגן מכילה נבטי שעועית ובטעות הניחו שמדובר בתולעים.

ההנחה השגויה הובילה לסערה בקרב ההורים. אחת האימהות הגדילה לעשות ופתחה קבוצת פייסבוק  הקוראת להחרים את חברת הקייטרינג ואת בעליה ולהעמידו לדין. 93 הורים הצטרפו לקבוצה, שתקפו במילים חריפות את הבעלים.

בין היתר כתבו ההורים "גועל נפש של קייטרינג", "חתיכת מנוול רעב לכסף", "גועל נפש שהילדים שלנו אכלו תולעים", "לא ייאמן שאנחנו מסכנים את הילדים שלנו", "עיריית ירושלים תתעוררו" ועוד.

בעל החברה הגיש תביעת לשון הרע נגד האם לבית משפט השלום בעיר ודרש פיצוי של 100 אלף שקל ללא הוכחת נזק.

לטענת בעל החברה, הפרסומים בקבוצת הפייסבוק ללא בדיקה מעמיקה של הדברים גרמו נזק לחברה ולשמו הטוב. לדבריו, הוא אף פנה טרם התביעה לאם בדרישה להסיר את הפוסט והפרסומים בדף הפייסבוק ולהתנצל בפניו אבל היא סירבה וביקשה שיפסיק להטריד אותה ולאיים עליה בתביעות סרק.

להגנתה טענה האם שהביעה את דעתה בתום לב, וכי היא לא המקור לבלבול בין תולעים לנבטים, ומדובר בניסיון לנטרל ביקורת על החברה.

השופטת מיכל הירשפלד קבעה כי אין מחלוקת שלא נמצאו תולעים באוכל וכי מדובר היה בנבטי שעועית  שכן התובע צירף חוות דעת של משרד הבריאות. לדבריה, כיוון שכך, לא עומדת לאם הגנה של אמת בפרסום ותום לב.

"צודקים התובעים בטענה, כי בעידן הרשתות החברתיות קל מאוד להכפיש ולבזות אדם  ומשהדבר נעשה קשה  מאוד אם בכלל להחזיר את הגלגל לאחור. אכן  סוף מעשה במחשבה תחילה", ציינה השופטת בפסק הדין, "הנתבעת לא פעלה במחשבה תחילה והקלה ראש בפתיחת קבוצה מכפישה  בלא שידעה כיצד ניתן לסגור אותה ובלא שהשקיעה מחשבה בכך. דומה שהנתבעת לא השקיעה מחשבה  במעשיה ומיהרה לפעול  בהתאם לתחושת בטן מבלי שעצרה לרגע לחשוב על תוצאות מעשיה".

השופטת הוסיפה עוד, כי האם לא הביעה חרטה על הפרסום עצמו אך יחד עם זאת התרשמה שהמניע לפעולותיה נבעו מדאגה כנה לבריאותה של בתה.

השופטת חייבה את האמא לשלם לבעל הקייטרינג פיצוי של 15 אלף שקל ועוד 3,000 שקל הוצאות משפט.