סקר חדש של משרד התמ"ת מגלה שנערים בגילי 12-15 מוציאים מדי שנה 1.2 מיליארד שקל. חלק גדול מהסכום הזה - על מותגים.

"החברות עושות מחקרים כדי לבדוק מה הילדים הכי רוצים לקנות", מסביר פרופ' עמוס רולידר, ראש המכון להבנת קשיי התנהגות של ילדים במכללת עמק יזרעאל. "אחר כך הם דואגים גם להצמיד למוצר את הסלב המתאים".

"אי אפשר למנוע את החשיפה למותגים, אבל אפשר למתן אותה", אומר פרופ' רולידר. "אני ממליץ לשלב את הילד בתכנון התקציב המשפחתי, כדי שיבין מה אפשר ומה לא. כמובן, אפשר לעודד אותו לחסוך".

"לגבי ילדים קטנים יותר, לפעמים פשוט צריך לדעת להגיד להם לא", מסכם פרופ' רולינגר. "גם אם הוא משתטח על רצפת הקניון וצורח, לא צריך להיכנע ללחץ. ככה הילד גם ילמד איפוק וגם על משמעות הכסף".