mako
פרסומת

טירוף ה"אליאס": המשחק שכולם מחפשים ויעביר את יום כיפור בכיף

משחק הקופסה "אליאס" הפך ללהיט ענק שמוציא ילדים, נוער ומבוגרים מהמסכים ומחזיר את הכיף של משחקים משותפים. הוא זכה לפופולריות עצומה בעקבות הטיקטוק, עד שהמדפים התרוקנו וקשה להשיג אותו בחנויות. ממשפחות ועד חיילים בעזה – כולם משחקים, צוחקים ומגלים שאפשר ליהנות גם בלי טלפון ביד

מירב דוסטר
mako
פורסם: | עודכן:
אליאס
צילום: יחסי ציבור, יחסי ציבור
הקישור הועתק

 

מי לא שמע על לבובו? כנראה שאין כאלה. רק שמסתמן שהלהיט הנוכחי הוא משחק הקופסה "אליאס", שמוכיח לנו שגם בעידן המסכים, משחקים מהסוג הזה יכולים להוציא ילדים מהנייד, להחזיר את חוויית הבילוי המשותף, ועל הדרך גם לספק שעות של הנאה משפחתית וחברית. לאחרונה, ההייפ סביבו כל כך גדול, עד שקשה למצוא אותו על המדפים בחנויות.

אליאס הוא משחק של תיאור מילים, כאשר המטרה היא להסביר את המילה תוך שימוש במילים אחרות, מילים נרדפות או הפכים, ולנסות לגרום לחברי הקבוצה לנחש נכון כמה שיותר עד ששעון החול מסתיים. "התחלתי לשחק בו לפני שבוע, אבל אני מכיר אותו כבר חצי שנה דרך טיקטוק ומחברים", מספר סהר ברנבליט (18) מרמות השבים בשיחה עם mako. לדבריו,"אנשים העלו פוסטים שבהם הם מראים איך הם משחקים, וזה תפס אותי. בפגישות עם החברים החלטנו שחייבים לשחק כי כולם אומרים שזה כיף. לאחד החברים היה את המשחק, ומאז אנחנו משחקים כבר שבוע ברצף, כל יום".

אלן ושושנה טלר, הבעלים של "הקובייה משחקים", סיפרו ל-mako שמדובר במשחק פינלנדי שתורגם לעברית. בסדרת המשחקים ניתן למצוא גם את אליאס משפחתי, הכולל גם קלפים עם תמונות שמותאמים לגילאי טרום קריאה והבעלים יצרו בעצמם ורסיה לוקלית "אליאס ישראלי": "קשה לשים את האצבע על הסיבה שפתאום נהיה פופולרי", אומר אלן, "אך מה שבטוח, המשחק הזה חוצה מגזרים: מוכר יפה במגזר החרדי, משפחות, חיילים, סטודנטים. הוא אתגרי ותחרותי, ואפשר לשחק איתו עם הרבה אנשים".

לדבריהם, אמנם הם החלו עם התוכן השיווקי ברשתות, אך בהמשך נוצר הייפ ואנשים התחילו בעצמם להעלות פוסטים לטיקטוק. "אנחנו מקבלים תמונות שאנחנו לא מפרסמים של חיילים בעומק עזה ולבנון שמשחקים אליאס, של מילואימניקים בשטחי כינוס שמחפשים דרך להפיג את המתח ולהעביר את הזמן, וגם של המשפחות שנשארו בבית. המשחק מחבר, מייצר זמן איכות, ואפשר לשחק איתו בכל מקום. החוקיות שלו מאוד קלה, אין אסטרטגיה מורכבת, זה נטו פאן". "המדפים התרוקנו בשיא המהירות", הוא אומר, "אך יש גם בשורות טובות. הגיע משלוח וביומיים הקרובים ניתן יהיה להשיג בחנויות בכל רחבי הארץ".

אליאס
צילום: יחסי ציבור, יחסי ציבור
פרסומת

סהר מספר על התרומה של המשחק לו ולחבריו. "זה משפר את הריכוז כי צריך לחשוב מהר איך להסביר את המילה מבלי לומר אותה, ויש מלא צחוקים. סבב אחד של משחק אורך בין חצי שעה ל-40 דקות, ואנחנו משחקים כל יום שלוש פעמים. יש מילים שקשה ומצחיק לתאר אותן. המשחק מאוד העשיר לנו את הפגישות. זה מאוד כיף שאנחנו לא בטלפון כל הזמן, אלא מדברים ורואים אחד את השני, במקום להיות בתוך המסך". לדבריו, בימים אלה אין להשיג את המשחק בשום מקום. "בשבועיים האחרונים ניסיתי לאתר אותו בכמה חנויות שונות באזור, בינתיים הזמנתי באינטרנט ואני מקווה שזה יגיע בימים הקרובים".

ענבל (49) ממודיעין מספרת שהמשחק אליאס העלה אבק על המדף בביתה כשנתיים עד הקיץ הנוכחי. "אני אוהבת לקנות משחקים, ושמעתי עליו כנראה די מזמן אז רכשתי אותו, אבל הילדים לא שיחקו. קשה לרתום אותם למשחקי קופסה, הוא היה עדיין ארוז בניילון עד שפתאום הילדים גילו את זה". לדבריה, המשחק "תפס חזק" את בנותיה המתבגרות. "הן בגילאי 13 ו-15 וזה משחק הלילה שלהן, כל אחת משחקת עם החברים שלה, אחת מהן לקחה את המשחק למחנה קיץ, והם שיחקו בו כל הזמן. כשהיינו בחופשה כל המשפחה שיחקה בזה".

הסטורי של ליאם גולן על אליאס
הסטורי של ליאם גולן על אליאס | צילום: instagram

יותם (17) מספר שהכיר את המשחק דרך אחותו הקטנה ששיחקה בו עם חברותיה. "זה היה נראה מאוד מעניין ודרך להתנתק מהטלפון כשאתה עם חברים, ניסינו וראינו שזה נחמד ונכנסים לזה בקלות. המשחק מחייב לפחות 4 משתתפים ודורש שיתוף פעולה ותקשורת טובה וזה מה שסחף אותנו. אני משחק בעיקר עם חברים ועם חברה שלי וזוג נוסף".

פרסומת

גם שי (15) מספרת שהיא גילתה את המשחק דרך הטיקטוק. "חברה שלי שמעה על זה, קנתה והתחלנו לשחק בו עם כל החברות. בכל פעם שאנחנו נפגשות אנחנו משחקות בזה, כולנו אוהבות לשחק, למרות שלאחת החברות כבר מתחיל להימאס".