סערה ברשת: האם תמונת הקמפיין של "קדס" מעודדת פדופיליה?
פרסומת של חברת "קדס" המציגה שתי דוגמניות בתנוחה כביכול מינית עוררה סערה ברשת לאחר שהועלתה ע"י גולשת שטענה שמדובר בצילום המעורר פדופיליה: "חברה שקוראים לה קדס לא יכולה לפרסם כזה דבר. זה קצת כמו ששילב תפרסם ליין של אביזרי מין", אמרה. מ"קדס" נמסר כי מדובר בבגדים המיועדים לגילאי 18-24 וכי הדוגמניות בגירות

פרסומת של חברת האופנה "קדס" בה רואים שתי בנות צעירות עם בגדים קצרים למדי ובתנוחה כביכול מינית, עוררה היום את זעמם של רבים ברשת. הגולשים טענו שמדובר בסצנה פורנוגרפית המעודדת פדופיליה, תוך הנחה שמדובר בדוגמניות קטינות ובמותר המכוון לנערות. במציאות, התברר שהדוגמניות אינן קטינות וכי הבגדים מיועדים לקהל המבוגר יותר של החברה, אך עדיין עולות שאלות לגבי התנוחה בה צולמו השתיים והמסר שהיא מעבירה.
מי שהבחינה בצילום ופרסמה את הפוסט המקורי היא יפית דאור. בשיחה עם mako היא מבקשת להבהיר שלדעתה הסיפור פה הוא בכלל לא גילן של הדוגמניות, אלא דווקא הדרך הילדותית בה הציגו אותן. "פתחתי את העיניים ושתיתי קפה בבוקר וזה אחד הדברים הראשונים שהופיעו לי בפיד. אני אפילו לא יודעת איפה החברה פרסמה את זה, אבל הייתי המומה מהמודעה. קדס אמנם טוענים שמדובר בבנות בנות 21, אבל בפועל הן צעירות יותר (בנות 18 ו-17 – א.פ) ובכל מקרה, נראות כמו ילדות. בשורה התחתונה הרבה מתעשיית הפדופיליה עובדת על הקונספט הזה, על בנות מבוגרות יותר עם גוף של קטינות. הדוגמניות הן לא הבעיה, התמונות שמציגות אותן כצעירות הן הבעיה. כשחברת ענק מעלה קמפיין כזה היא צריכה להבהיר שמדובר בביגוד ל'מבוגרות'. חברה שקוראים לה קדס לא יכולה לפרסם כזה דבר. זה קצת כמו ששילב תפרסם ליין של אביזרי מין".
בעקבות הסערה ברשת, פרסמה חברת "קדס" תגובה בעמוד הפייסבוק הרשמי, בה הדגישו את גילן הבוגר של המצולמות. "חברים יקרים, נוצרה פה סוג של אי הבנה מצערת שנוצרה על ידי הגולשים. התמונה שעלתה ברשת, אינה קשורה לרשת קדס קידס. לידיעה, רשת קדס קידס מפרסמת בכל המדיות לאורך כל השנים, ודואגת שהפרסומים הנ"ל ישמרו על צניעות וכבוד הילדים וברוח ילדותית ולא בוגרת ובטוח ללא מסרים מיניים. כך נהגנו מאז ומתמיד וכך ננהג בעתיד. למען הסר ספק, התמונה שפורסמה הינה עבור המותג KEDS נשים, שהושק בישראל, העיצובים הינם חלק מקולקציית החוף שצולמה על דוגמניות בנות 21. קהל המטרה עבורו פרסמנו את הפרסומת הזאת הינו נשים בקבוצות גיל 18-24 ותחת המותג KEDS ולא קדס קידס".
אחת מהדוגמניות בקמפיין, נטע מרק (18), הגיבה אף היא בעמוד הפייסבוק שלה לסערה וכתבה: "פשוט מופתעת בכל פעם מחדש מחוסר הידע וההבנה כאן. היי, אני נטע (הבחורה הימנית שכל התחת שלה בחוץ לדבריכם וזאת ניקול שכטר - הבחורה השמאלית עם הפוזה הפתוחה, לטענתכם) חשוב לציין שאנחנו לא קטינות ובמקרה חלק מקהל היעד של החברה הנ"ל שפונה לנשים ולא לילדים כמו שציינתם. תצאו מהבועה, זו בסך הכל הפקת אופנה, פרסומת, שלאו דווקא מעבירה פורנוגרפיה אלא סוג של חווית נעורים. לא, אמא שלי לא הלבישה אותי ככה כשהייתי קטנה וזה ממש לא קשור לחינוך. עולם האופנה בסך הכל עוקב אחרי טרנדים בעולם, זה לא מכריח אתכם להלביש ככה את הילדים שלכם".
מחברת קדס נמסר בתגובה: "רשת קדס קידס מפרסמת בכל המדיות לאורך כל השנים, ודואגת שהפרסומים הנ"ל ישמרו על צניעות וכבוד הילדים וברוח ילדותית ולא בוגרת ובטוח ללא מסרים מיניים. צר לנו שהפרסום יוחס לרשת קדס קידס, דאגנו לעדכן במסרים אישיים ברשת את הגולשים ולהעמיד אותם על טעותם"