המורה החשודה בביצוע עבירות מין בתלמידתה בת ה-14 בבית ספר לחינוך מיוחד באזור חיפה, שוחררה למעצר בית בשבוע שעבר - זאת על אף החשדות החמורים נגדה. לפי החשד, הקשר בין המורה לתלמידה כלל שיחות טלפון מדי יום והודעות וואטסאפ בעלות אופי מיני. המורה, תושבת קיבוץ בצפון בת 40, נעצרה בעקבות חשיפת הפרשה ב-mako.

בתגובה להודעות המטרידות ששלחה המורה בוואטסאפ כתבה התלמידה "זה מביך אותי". המורה התנצלה והבטיחה, "לא אגיד את זה יותר", אלא שבהמשך סימסה לה "למענך אתן את כל חיי" ושלחה לה מכתב בכתב ידה: "בא לי לעזוב את הכל, לחבק אותך עכשיו עד שהגוף יכאב. זה מה שאני הכי הייתי רוצה. אני מרגישה את האהבה שלנו בחיבוק. מרגישה אהובה ואוהבת, אוהבת עד כאב. יפה שלי, את הלב שלי, אני שרופה עלייך. אני שלך ואת שלי, תזכרי את זה כל יום. אני אוהבת אותך בלי סוף, בלי גבולות".

בשיחה עם המורה הבוקר טענה, "ההיכרות ביני לבין הנערה התחילה כמו כל היכרות בין מורה לתלמידה בכיתה שלה. ב-1 בספטמבר נפתחה שנת הלימודים והנערה שובצה בכיתה שאותה אני מחנכת. עבדתי בבית ספר של חינוך מיוחד, התלמידים הגיעו עם מורכבויות וקשיים שונים. יש ניסיון רב מצד הצוות להגיע לתלמידים בצורה חינוכית ומקצועית טובה ולנסות לעזור להם להתאקלם בבית ספר חדש. המקרה הזה היה מורכב במיוחד".

נאמר לך שאת צריכה לקיים קשר עם תלמידות בוואטסאפ ובטלפון?
"בבית הספר קיים קשר עם הנערים והנערות לפי הצרכים ועם מגבלות לפי מה שמקובל ומה שמותאם".

טענת בחקירה שהתלמידה היא זו שיזמה את הקשר ושניסית להתחמק ממנה. שיתפת בזה מישהו מהמוסד החינוכי?
"בוודאי, שיתפתי לאורך כל הדרך גורמים מקצועיים. שיתפתי את הנהלת בית הספר שכוללת את המנהלת, היועץ והפסיכולוג, במצב המתלוננת. אפילו הגעתי למצב שביקשתי בעצמי לעבור תפקיד. פניתי אינספור פעמים והתקיימו ישיבות רבות מאוד בנושא, מתוך הבקשה שלי להרחיק את המתלוננת ממני. זה לקח זמן, מכיוון שזה היה מורכב בבית הספר לעשות את המהלך הזה".

שיתפת את הורי התלמידה שיש ניסיון מצידה לחרוג מקשר ענייני בין מורה לתלמידה?
"ההורים היו מעורבים במידה מסוימת בתהליך. הנהלת בית הספר פנתה אליהם בשעת הצורך וגם אני בתור מחנכת הכיתה. היה קשר איתם".

עורך דינה של המורה, שאדי סארוג'י, התייחס להתכתבויות המטרידות בין השתיים שפורסמו. "עצם העובדה שההתכתבויות נחשפו בתקשורת על ידי מישהו מטעם המתלוננת, בצורה מסוימת, צילומי מסך שנחשפו והודלפו לתקשורת עוד בטרם נחקרה המתלוננת ובטרם נחקרה המורה, דורש סימני שאלה. הדבר הזה היה צריך להיבדק על ידי המשטרה. מההתכתבות עצמה כפי שנחשפה נטען כי המורה היא זאת ששלחה ויזמה את ההודעות. זה ההפך. מי שיזם לפי ההתכתבויות האלו את ההודעות זו המתלוננת".

האם הודעה שבה המורה כותבת "שרופה עלייך" וציטוטים משירים, ככה נראים יחסים בין מורה לתלמידה?
"בתקשורת ראיתם בסך הכל שני צילומי מסך, אך הסיפור הוא מעבר לכך. למשטרת ישראל היה את הטלפון של המורה החשודה כבר מחודש יוני. היו יכולים לפרוק אותו ולקבל את התמונה המלאה והאמיתית מההתרחשויות שהיו שם, כמו מה הסיבה שהגיעו לקשר הזה ומה העובדות האמיתיות כפי שטענה המורה כבר בחקירה הראשונה שלה. משטרת ישראל הניחה את הטלפון שלה בצד, לא בדקה אותו, ולכן בתקשורת פורסמו רק שני צילומי מסך כשלמשטרה יש הרבה יותר שיחות שאם היו נחשפות, התמונה הייתה נראית אחרת".

מכתב שכתבה המורה לתלמידה
מכתב שכתבה המורה לתלמידה

באיזה קונטקסט ביטויים כאלה כפי שצוטטו מהמורה הם סבירים?
"גם המורה החשודה וגם אני לא אומרים שהביטויים האלו סבירים לקשר בין מורה לבחורה, אבל המורה אומרת שזה קרה מסיבות מסוימות ושהמשטרה צריכה לחקור למה הגיעו למצב הזה. משטרת ישראל הייתה מעורבת בבית הספר של המתלוננת כבר בעבר, לאור מקרים ועובדות שקרו בבית הספר יחד עם המתלוננת".

מה זאת אומרת?
"אני לא יכול לפרט מעבר לכך על מנת שלא לפגוע בחקירה, אך משטרת ישראל הגיעה לבית הספר, חקרה אנשים ולקחה עדויות על דברים נוספים לפני שהפרשה הזאת בכלל יצאה לאור. זה מסביר אולי דברים שהציבור עדיין לא יודע, וכאשר המשטרה תסיים את החקירה, גם היא תדע את התמונה באופן יותר מלא ובהיר".