חברות רבות מוציאות את עובדיהן לחופשה בחג הפסח, אבל יש מי שלא יכול לחכות עד שיחזרו. שם אברמוביץ' בן השש מפתח תקווה, הסובל משיתוק מוחין, לא יכול לצאת מביתו במהלך החג, כיוון שהמעלית בבניין התקלקלה. תיקון? רק אחרי פסח.

"במוצאי שבת חזרה הביתה וראינו שאין מעלית. המעלית פשוט לא עובדת. באותו יום  לא הייתה ברירה העלנו את הילד 6 קומות וזה היה כמעט בלתי אפשרי", מספרת אמו של שם, תהילה. "למחרת ביום ראשון, היינו צריכים  ללכת לרופא. אני לא הצלחתי להוריד אותו במדרגות, קראתי לחמי כי הוא יותר חזק ממני, ומאז הוא אצל סבא וסבתא. מדובר בילד שצריך טיפול רפואי כל ארבע שעות. הוא עבר כבר 12 ניתוחי ראש ולא יכול להיות לבד. זה לא חג פסח אלא חזרנו לעבדות בגלל סחבת בין ועד הבית לחברת המעליות".

"במוצאי שבת ראיתי את אחת השכנות מדברת עם ועד הבית", מספרת אברמוביץ. "הבנתי שזה בטיפול ובראשון בבוקר כבר הגיע טכנאי  שאמר שיש כאן תקלה גדולה, ולפי דבריו הוא לא יודע אם יוכלו לטפל בזה בשעות הקרובות או בימים הקרובים, יש חוסר בכוח אדם וצריכים אישור של ועד הבית.  מאז התחילה מסכת של סחבת וטרטורים. יש לבניין חברת ניהול שהיא גם מתפקדת כועד הבית היא מקבלת תקציב ואחראית על הבניין.  דיברתי עם ועד הבית שאמרה שהחברה 'טיסנקרופ' אמרו שאין באפשרותם לתקן את המעלית בחול המועד ולכן תיקון המעלית יבוצע רק לאחר החג . התירוץ שלהם הוא שהמנוע לא תקין ואין מי שיעבוד על תיקון המנוע".

לדברי אברמוביץ', בוועד טוענים כי חברת המעליות מנסה לסחוט תשלומים גדולים מדיירי הבניין תמורת ביצוע העבודה. "אמרתי שאותי לא מעניין העלויות, אני רוצה את המעלית שלי מתוקנת. כמו שלבן אדם יש לו את הזכות להיות בבית שלו, המקום המוכר האהוב והידוע שלו כך מגיע גם לשם. יש שכן  קטוע רגליים, יש אנשים מבוגרים שלהם יותר קשה לומר אם אין ברירה".

בעקבות התערבות mako, חברת הניהול צפויה לכנס פגישה דחופה עם דיירי הבניין. 

מוועד הבית נמסר: "משפחת אברמוביץ צודקת ב-100%  ואנו עושים את כל המאמצים בכדי לפתור את הבעיה, מכיוון שלא סביר שילד עם מוגבלות ייאלץ לשהות מחוץ לביתו בחג רק בשל מוגבלתו. ומצד שני, במסגרת המו"מ הקשוח שאנו מנהלים  עם חברת טיסנקרופ (עימה לנו יש חוזה התקשרות) בכדי לתקן את התקלה , אנו מקבלים הצעות לא סבירות ואף כפולות  מיתר ההצעות שהתקבלו.  בשם הדיירים, אנו מצפים מחברת טיסנקרופ לטפל בבעיה במחיר סביר , מחיר הדומה להצעות שקיבלנו ובמהירות האפשרית. חשוב לציין , שמעבר למשפחת אברמוביץ  יש בבניין עוד 2 משפחות עם דיירים עם מוגבלויות ועם צרכים מיוחדים ושגם הם נמצאים במצב דומה ואנו מטפלים גם בבעייתם".

מחברת המעליות, טיסנקרופ מעליות ישראל, נמסר: "ראשית , צר לנו על האי נעימות שנוצרת לדיירי הבניין. בתאריך ה- 21.4 ( יום ראשון) התקבלה פנייה מהוועד. בבדיקה שנערכה על ידי צוותים מטעמנו , נמצא כי קיימת תקלה במנוע המעלית .מכוון שהשרות למעלית זאת אינו כולל חלקים, נשלחה הצעת מחיר לשיפוץ המנוע לוועד הבניין. בשלב זה אנו ממתינים לאישור הוועד להצעה, טרם תחילת העבודות .לאחר קבלת האישור , אנו נבצע כל שלאל ידינו בכדי לסיים העבודות בהקדם האפשרי . נציין כי מדובר בעבודה ממושכת  - פירוק מנוע , שינוע המנוע למעבדה לשיפוץ ובסיום החזרתו למעלית וביצוע בדיקת תקינות. צר לנו , על האי נעימות הנוצרת לכל דיירי הבניין בשל האמור  ואנו נעשה כל שלאל ידינו לסיים את העבודות ולהפעיל את המעלית במהירות האפשרית לאחר אישור הוועד לעבודות".