הרשת המפתיעה שנכנסה אל טרנד הטיקטוק
רשת אורט משיקה נבחרת משפיענים שתעודד שיח חיובי ומאחד ברשתות החברתיות. התלמידים יעברו הכשרה מקצועית וילמדו כיצד לייצר תוכן אותנטי וערכי, לצד כלים לניהול מחלוקות והתמודדות עם קונפליקטים. המיזם נועד לחזק את החוסן החברתי ולאפשר לנוער להפוך את הרשת למרחב של הקשבה, הכלה ודיאלוג מכבד

רשת אורט ישראל משיקה יוזמה חדשה שבמסגרתה תוקם "נבחרת משפיענים" - קבוצת תלמידים שתפעל לקידום אחדות ושיח חיובי ברשתות החברתיות. הנבחרת תעבור הכשרה מקצועית במערכת החינוך, הכוללת עמידה מול מצלמה, צילום, עריכה, העברת מסרים ואפילו ניתוח מגמות ברשת - בהובלת מומחים ומשפיענים. בנוסף, לאורך השנה תעמיק הנבחרת בתכנים ערכיים של אחדות ולכידות חברתית שגובשו על ידי מובילת תחום האחדות באורט ומחלקת "אורטוב" - הזרוע החברתית של הרשת.
התלמידים ייצרו תכנים אותנטיים מחיי היומיום שלהם, במטרה לעודד שיח חיובי, מחבר ומכיל. לדברי מנכ"ל רשת אורט, רז פרויליך, "אסטרטגית 2030 של רשת אורט שמה במרכז את נושא האחדות בעם ישראל. כגוף חינוכי מוביל עם פריסה ארצית רחבה ומגוונת, המחברת בין מגזרים, דתות וקהילות, אנו מחויבים לפעול לשינוי השיח המפלג והמקטב ברשתות החברתיות ובכלל. מהלך זה יעניק לתלמידים שלנו את הכלים המקצועיים להשפיע על השיח לטובה. זהו חינוך שהוא גם ערכי וגם רלוונטי לתקופה שבה אנו חיים".
העבודה עם תלמידים מרקעים שונים צפויה להביא גם מחלוקות פנימיות. באורט רואים בכך הזדמנות לחינוך לשיח מכבד. "אנחנו נתמקד באופן שבו ינוהלו הדיונים ובדרך שהתלמידים יעבדו את הדברים ויחליטו ביחד איך להעביר את המסרים". באורט מבהירים כי שיח חיובי אינו אומר הימנעות ממחלוקות, אלא היכולת לנהל ויכוח בכבוד ותבונה. המטרה איננה לצנזר תוכן או לקבוע מה מותר לומר, אלא להעניק לתלמידים כלים כיצד להעביר מסרים בצורה חיובית ומאחדת. המשתתפים ייבחרו על בסיס יכולות ביטוי, מעורבות בקהילה והרצון להשפיע על החברה. "אנחנו מחפשים מגוון דעות ממגוון רקעים", נמסר מהרשת, "ובשל העובדה שיש לנו תלמידים מכל חלקי האוכלוסייה, יש בידינו את היכולת להביא שיח ייחודי ומגוון".


ומה לגבי שימוש בחשבונות פרטיים של תלמידים לתכנים שאינם תואמים את ערכי אורט? גם לכך נערכה הרשת. "אנחנו מאמינים שלתלמידים שלנו יהיו הכלים להתמודד גם במרחבים האישיים", נמסר. "תוכנית ההכשרה תעזור להם לגבש דעה ערכית, מנומקת ומובהקת".
באשר לפיקוח על התכנים, הרשת מדגישה כי החומרים יגיעו מהשטח - מחיי היומיום של התלמידים ומהטרנדים הרווחים ברשת. זאת, לצד נושאים שמקדמת הרשת כמו אחדות, הכלה, שוויון הזדמנויות וערבות הדדית. באמצעות הליווי המקצועי יוכלו התלמידים לפתח חשיבה ביקורתית, לגבש דעות עצמאיות ולהשתמש בפלטפורמות הדיגיטליות כדי להעביר מסרים חיוביים.