סערה בקהילת האסטרונומיה: חוקרים איתרו 4 אובייקטים מסתוריים מחוץ לגלקסיה שלנו שלא דומים לשום דבר שאי פעם נתקלו בהם. במסמך שפורס בכתב העת Nature Astronomy, מדענים גרסו כי מדובר בעצם עגול שפולט אור מהקצוות שלו ושוכן הרחק מחוץ לגלקסיית שביל החלב.

חוקרים גילו את האובייקטים המסתוריים באמצעות שני טלסקופים רבי עוצמה, אחד ממוקם בהודו והשני באוסטרליה, שנועדו לאתר אותות רדיו בחלל העמוק. לטענתם, הם עדיין לא יודעים מהו המרחק המדויק של אותם אובייקטים מכדור הארץ או מהו גודלם האמיתי.

View this post on Instagram

A post shared by NASA (@nasa) on

קריסטין ספקנס, אסטרונומית ממכללת רויאל מיליטרי בקנדה, התייחסה לממצאים המסתוריים ואמרה שייתכן ומדובר בתופעה חדשה לחלוטין. היא הוסיפה: "יכול להיות שמדובר באובייקט שלא נתקלנו בו מעולם. מצד שני, אולי מדובר בתופעה מוכרת שטרם יצא לנו לחקור אותה לעומק".

האובייקטים התגלו במסגרת פרוייקט Evolutionary Map of the Universe (או EMU), שנועד לחקור אותות רדיו ברחבי החלל החיצון. מומחים באסטרונומיה מעריכים כי ארבעת האובייקטים הללו הם רק ההתחלה ובעתיד הם צפויים למצוא עוד עשרות מיליוני אותות רדיו ברחבי היקום.

"התגלית הזו היא אינדיקציה טובה למה שככל הנראה יקרה בשנים הקרובות בכל הנוגע למחקר של אותות רדיו בחלל", הוסיפה ספקנס. "ההיסטוריה לימדה אותנו שבכל פעם שאנחנו פותחים ענף חדש בתחום חקר החלל, תמיד מתגלים דברים חדשים ומרגשים".