חוקר אוסטרלי טוען שפיצח את הסוד של משולש ברמודה – והוא פחות מסתורי ממה שרובכם אולי חושבים. קרל קרוסלניקי, מדען מאוניברסיטת סידני ואיש תקשורת המוכר גם בכינוי "ד"ר קרל", התייחס לאזור שבו נעלמו עשרות כלי תעופה ושיט לאורך השנים, וטען שהכל כנראה קרה בגלל שילוב של טעות אנוש ומזג אוויר סוער.

משולש ברמודה שוכן בין מיאמי, פורטו ריקו והאי ברמודה, ומתפרס על שטח של מיליון קמ"ר באוקיינוס האטלנטי. מאז סוף המאה ה-15 ועד היום, נעלמו שם יותר מ-30 ספינות משא וצי ומטוסים.

עלו לא מעט תאוריות שמסבירות את ההיעלמויות המסתוריות במשולש, חלקן אף גרסו שהן קרו בגלל פעילות על-טבעית – כגון מגע עם ישויות מעולמות אחרים, כניסה לממד אחר ואפילו היתקלות עם טכנולוגיה של בני היבשת האבודה אטלנטיס. למרות זאת, קרוסלניקי מבהיר שהסיבה הרבה יותר פשוטה.

המדען האוסטרלי מסביר ששטח המשולש ממוקם באזור עמוס בצירי שיט, ועל כן העובדה שנרשמו שם כל כך הרבה אסונות לא ממש צריכה להפתיע אף אחד. "המשולש נמצא ממש ליד אמריקה, אחת היבשות העשירות ביותר בעולם", ציין. "לפי מחקרים של משמר החופים האמריקאי ו- Lloyd's (חברת ביטוח בריטית), מספר כלי השיט והתעופה שנעלמו במשולש ברמודה שווה ערך באופן יחסי לכל מקום אחר בעולם". בהמשך, הוא טען שחלק מהמקרים אירעו בכלל בגלל טעות אנוש.

קרוסלניקי התייחס באופן ספציפי להיעלמות "טיסה 19" בדצמבר 1945, שבה חמישה מטוסים אמריקאים המריאו מפורט לודרדייל, פלורידה, ונעלמו באוקיינוס האטלנטי יחד עם 14 אנשי צוות. לטענתו, סיבת ההיעלמות היא בגלל טעות של הקברניט שהוביל את המטס באותו יום גורלי.

"סגן צ'ארלס טיילור, הקברניט שהוביל את חמשת כלי התעופה, היה הטייס הוותיק ביותר מבין כולם", ציין קרוסלניקי. "כמו כן, הוא היה מוכר לשמצה ולא פעם קרה שאיבד את דרכו בזמן טיסה ובשני מקרים, אפילו נאלץ לנטוש את המטוס שלו בגלל זה. לפי העדויות, באותו בוקר הוא עלה לטיסה עם הנגאובר ובכלל לא היה לו שעון".

המדען האוסטרלי טוען גם שבאותו יום דווח על מזג אוויר טוב לטיסה, למרות שבמציאות המצב לא היה כל כך אידיאלי – עם גלים בגובה של 15 מטרים. מעבר לזה, ממצאי חקירת התקרית חשפו שיחה בין טיילור וטייס צעיר יותר שבו הם מתלבטים לאיזה כיוון להמשיך את הטיסה, לפני שהוחלט לטוס מזרחה – עמוק יותר אל תוך האוקיינוס.

בעקבות היעלמות טיסה 19, מטוס חילוץ הוזעק לאזור ונעלם גם כן יחד עם 13 אנשי הצוות שלו. לטענת קרוסלניקי, ההיעלמות הזו נובעת ככל הנראה בגלל הגלים הגבוהים באזור. באשר לשאלה איך לא מצאו את ההריסות מאז ועד היום? גם לזה יש הסבר. "החלק העמוק ביותר באוקיינוס האטלנטי נמצא במשולש ברמודה", הסביר קרוסלניקי. "שקע פורטו ריקו נמצא ממש בחלקו הדרומי של המשולש ובו גם תהום מילווקי, שעומקה יותר מ-8.3 ק"מ. מהבחינה הזאת, משימות לאיתור וחילוץ הריסות הן מאוד-מאוד מורכבות וקשות".