העונג הקולינרי שמלווה אותנו לאורך כל חג החנוכה (ולפחות חודש לפני..), עשוי בעיקר מקמח לבן ושמן – שזה, איך לומר בעדינות – לא בדיוק משתלב עם תפריט הדיאטה האולטימטיבי. בסופגנייה ממוצעת יש בין 450 - 500 קלוריות (!), וזה עוד בלי שדיברנו על סופגניות מקושטות למיניהן שמכילות קצפות, שוקולדים ושאר חטאים מתוקים.

אפשר (ואפילו מומלץ) לאכול סופגנייה בחג, בהנחה שיודעים איך לשרוף את הקלוריות לאחר מכן כמובן. "חנוכה הוא חג צבעוני וטעים. סופגנייה מתוקה היא אחד התענוגות המסורתיים והמהנים ביותר", אומרת מאמנת הכושר אירה דולפין. "אבל אכלת? נהנית? עכשיו הגיע הזמן לשרוף את הקלוריות".

עקבו אחרינו בפייסבוק ותקבלו את כל הכתבות ישר לפיד >

איך שורפים בחזרה את הקלוריות שהרווחנו בזמן הזלילה?

חצי שעה של קפיצה בדלגית

מדובר באימון שורף שממלא באנרגיה. הוא מעלה את הדופק וגם את מצב הרוח. חצי שעה של אימון כזה ישרוף כ -500 קלוריות. "אפשר לבצע שתי דקות של קפיצות ולנוח דקה. כדי שהאימון יהיה מהנה יותר אפשר להשמיע מוזיקה שאוהבים ברקע ולקפוץ לפי הקצב".

שעתיים של ניקיון הבית

העוזרת לא הגיעה? זה הזמן להפוך את הבעיה להזדמנות. "ניקיון הבית שכולל ספונג'ה, טאטוא, ניגוב אבק, שטיפת כלים וניקיון חלונות ותריסים הוא אימון לכל דבר", מציינת דולפין. כשעתיים של ניקיון יסודי יספיקו לכם גם כדי להבריק את הבית, וגם כדי לשרוף לא פחות מ - 500 קלוריות. תודו שזאת עסקה לא רעה.

70 דקות של ריקוד

זללתם סופגנייה ואתם במסיבת חנוכה? עכשיו זה הרגע שלכם להפגין כישורי ריקוד. "70 דקות של ריקוד יכולות לעבור מהר כי הזמן טס כשנהנים. מעבר לכך, השריפה הקלורית מעולה וכך אפשר לקזז את מחיר הסופגנייה. אם אתם בבית, אפשר לרקוד מול המסך – יוטיוב, אקסבוקס – הכול הולך".

שעה של משחקי כדור

אוהבים טניס? כדורגל או כדורסל? – הרווח כולו שלכם. משחקי כדור שונים יכולים לשרוף 500 קלוריות תוך שעה". המלצה שלנו: פשוט תקבעו מראש את האימון וכך תוכלו לאכול סופגנייה בכיף ובלי ייסורי מצפון.

שעה של הליכה

איך לכם כוח לכל הבלאגן? אופציה רגועה וידידותית היא פשוט לעשות סיבוב של שעה בשכונה. "למי שמעוניין לקצר את זמן ההליכה, אני מציעה להוסיף אביזר כמו משקוליות יד קטנות, או שני בקבוקי מים של חצי ליטר בכל יד. במקרה כזה אפשר להסתפק בסיבוב של 50 דקות בלבד כדי לשרוף את הקלוריות של הסופגנייה".