כולנו כבר יודעים שירידה במשקל דורשת השקעה יומיומית. אבל בעוד שאנחנו נוטים להתמקד במה שאנחנו אוכלים במהלך היום – שזה בהחלט חשוב – רבים מאיתנו שוכחים שגם להרגלים אחרים שלנו יש השפעה על תהליך הירידה במשקל. הנה כמה פעולות שכדאי לאמץ לפני השינה כדי להצליח בדיאטה ו/או לשמור על הגזרה.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק? 

קודם כל: לתכנן ארוחות קטנות במהלך היום

לא סתם דיאטנים רבים ממליצים על 6 ארוחות קטנות ביום. אכילת ארוחות קטנות בעלות ערך תזונתי גבוה במהלך היום עוזרת למטבוליזם שלכם לעבוד טוב יותר – עד כדי כך שזה יכול לעזור לכם לגוף שלכם להמשיך לשרוף שומן במהלך הלילה. נוסף לכך, אכילת ארוחות קטנות במשך היום תשאיר את התיאבון שלכם תחת בקרה, מה שיפחית חשקים ונשנושים לא בריאים במהלך היום.

אישה אוכלת בריא (צילום: PH888, shutterstock)
כדאי: 6 ארוחות קטנות ביום | צילום: PH888, shutterstock

שגרה זה לא רע

אנחנו כבר יודעים שאחד הדברים החשובים שמשפיעים על המשקל זה שינה. יותר מחקרים מראים לאחרונה כי ישנו קשר בין שינה מועטה לאכילת יתר. אז אם אתם רוצים לשמור על הגזרה, הקפידו על שינה טובה, עדיף של 7-9 שעות שינה בלילה. ואחד הדברים שיכולים לעזור לכם לישון היטב זה להקפיד על שגרה קבועה כשעה לפני השינה.

המוח שלנו הוא כמו תוכנת מחשב, אפשר להרגיל אותו ולתכנת אותו לדברים מסוימים. יצירת שגרה קבועה לפני השינה "תתכנת" את המוח שלכם כך שהוא יזהה, לפי הפעולות שאתם עושים – שהגיע הזמן לישון. בין שזה לראות פרק בסדרה (בלי להיסחף לבינג'!), לקרוא פרק בספר, לשתות תה או לשמוע מוזיקה. קבעו לעצמכם שגרה שתקפידו עליה לפני השינה – כך המוח שלכם יקשר את הדברים הללו לשינה ותקבלו שמונה שעות שינה מלאות בקלות.

אישה קוראת ספר במיטה (אילוסטרציה: Shutterstock)
שגרה קבועה תורמת לשינה טובה | אילוסטרציה: Shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> הטעויות שאנחנו עושים כשהשפתיים שלנו יבשות
>> שימו לב: אלה המזונות הקשים ביותר לעיכול
>> סקר חושף: זה סוג הגברים ששולחים "דיק פיקס"

אימון התנגדות 

תמיד קינאתם באנשים שמצליחים לקום מוקדם בבוקר בשביל אימון? אז מצאנו לכם סיבה טובה להמשיך להתאמן בשעות הערב. לפי מאמר שפורסם בכתב העת המדעי International Journal of Sport Nutrition, אימון התנגדות לפני השינה יכול לעזור לכם לשרוף קלוריות במהלך הלילה. במהלך הניסוי נמצא כי אנשים שעשו אימון התנגדות נהנו מקצב חילוף חומרים במנוחה גבוה יותר במשך 16 שעות (בממוצע) לאחר האימון. כלומר, אם תעשו אימון התנגדות בערב, תשרפו יותר קלוריות במהלך השינה. משתלם, לא?

אישה מתאמנת בחדר כושר (צילום:  Alora Griffiths on Unsplash)
אימון התנגדות תורם לשריפת קלוריות | צילום: Alora Griffiths on Unsplash

להריח נענע

ממחקר שפורסם בכתב העת הרפואי Neurological and Orthopaedic Medicine עולה כי אנשים שהריחו נענע כל שעתיים הורידו בממוצע כ-2.2 ק"ג בחודש. ומתברר שגם לתפוח ירוק, בננה ווניל יש השפעה דומה. אז שתו כוס תה נענע, או הדליקו נר בניחוח נענע בבית ואתם לגמרי מסודרים.

להיפטר ממנורת הלילה

מנורת הלילה שעל השידה שלכם ליד המיטה לא רק משבשת לכם את השינה – היא גם יכולה להוביל לעלייה במשקל. לפי מחקר שפורסם בכתב העת the American Journal of Epidemiology, אנשים שישנו בחדרים החשוכים ביותר היו בעלי סיכוי נמוך ב-21 אחוזים להיות בעודף משקל, בהשוואה לאנשים שישנו בחדרים מוארים יותר.