"מעודדים חשיפה מסוכנת לשמש ולסרטן העור": העמותה לסרטן העור נגד טרמינל x והפרזנטורית שחר חיון
מנכ"לית העמותה פנתה במכתב לחברת טרמינל X בבקשה לגנוז את הפרסומת בכיכובה של חיון, שלטענתה מעודדת חשיפה לשמש ועלולה להוביל לסרטן העור. “כוויות שמש הן לא טרנד אופנתי. הן תמרור אזהרה רפואי!". טרמינל X: "אין כוונה לעודד חשיפה בלתי מבוקרת לקרני השמש. הסרטון הוסר"


העמותה הישראלית לסרטן העור פנתה היום לחברת בטרמינל x בדרישה לגנוז את הפרסומת החדשה של החברה, בכיכובה של שחר חיון, המעודדת חשיפה מסוכנת לשמש, העלולה להוביל לסרטן העור.
בפרסומת נראית חיון כשהיא שוכבת על הבטן עם סימן בולט על גבה שנראה כמו כוויית שמש. הכול מוצג באווירה קלילה ואסתטית, אך ללא כל הקשר רפואי או אזהרה.
קרן ביתן שמש, מנכ״לית העמותה הישראלית לסרטן העור כתבה מכתב חריף למנכ״ל טרמינל x ניר הורוביץ וכוכבת הרשת שחר חיון וציינה כי מדובר ב"מסר מסוכן", בייחוד עבור צעירים ובני נוער שעלולים לחשוב כי כוויית שמש היא סמל ליופי או לסטייל, בלי להבין את ההשלכות הבריאותיות הקשות.
"חשיפה לא מבוקרת לשמש היא אחד מגורמי הסיכון המרכזיים להתפתחות סרטן"
“כוויות שמש הן לא טרנד אופנתי. הן תמרור אזהרה רפואי!", כתבה. "חשיפה לא מבוקרת לקרני השמש היא אחד הגורמים המרכזיים להתפתחות של סרטן עור – ובפרט מלנומה, שהיא מהסוגים הקטלניים והאלימים ביותר. לצערנו, שיעורי התחלואה בישראל גבוהים באופן מדאיג – בייחוד בקרב צעירים שנחשפים למסרים שגויים ברשתות החברתיות ובערוצי הטלוויזיה.
"מובילי דעת קהל צריכים להבין שגם סטייל צריך לבוא עם אחריות. העור שלנו אינו מובן מאליו וצריך לשמור עליו. השילוב בין יופי לערכים הוא הכוח האמיתי של מותג חזק. אופנה יכולה וצריכה להציל חיים״.
טרמינל X: "בקמפיין המדובר יודגש כי סימן השיזוף שנראה בגב המצולמת הוא תוצר של תרסיס צבע מלאכותי בלבד, ונעשה לצורכי המחשה כחלק מהשפה הוויזואלית של הקמפיין. הקמפיין צולם בהשראת אווירת קיץ, אולם אין בו כל כוונה לעודד חשיפה בלתי מבוקרת לקרני השמש. אנו מודים על הפניה בנושא, הסרטון הוסר מכל הפלטפורמות, ויצרנו קמפיין להעלאת המודעות להגנה מחשיפה לשמש דרך מגוון תכשירים שמציעים באתר".
מהסוכנת של שחר חיון טרם נמסרה תגובה