כולנו מכירים את הריטואל הזה- לקבוע תור לרופא, לנסוע למרפאה, לחכות בחדר ההמתנה, ולפעמים גם לגלות בסוף שזה בכלל לא היה הכרחי. במאוחדת הבינו שמשהו צריך להשתנות - לא כל מי שזקוק לייעוץ רופא צריך לעבור בדיקה גופנית ולא תמיד יש זמן ללכת לרופא רק בשביל ייעוץ, ישנן פגישות עם רופאי המשפחה או הרופאים המומחים שלנו שלא מצריכות שנגיע אליהם פיזית. אם עד עכשיו ניסינו להשיג רופאות ורופאים בטלפון בין תור לתור במקרים שכאלה, מאוחדת מצאו פתרון הרבה יותר נוח ומתקדם - ביקור דיגיטלי. השירות החדש שלהם מאפשר לבחור בין ביקור במרפאה לבין שיחת וידאו, ומחולל מהפכה של ממש בתחום.

למודל הזה קראו במאוחדת ״רפואה היברידית״ - כזו שמפגישה בין שירותים משני עולמות, ושתי גישות. האחת היא הגישה הקהילתית והאישית והשנייה היא החזון הדיגיטלי. בזכות מאוחדת היברידית - רופא המשפחה/ הילדים/ הנשים/ העור שלכם זמינים עבורכם מעכשיו גם במרפאה וגם בנייד, ובקרוב יתווספו לשירות רופאים מתחומים נוספים. השילוב בין השניים משמעותי במיוחד, מכיוון שהשירות החדש מאפשר למטופלים להנות מכל העולמות - לקבל יעוץ מקצועי מהנוחות של הבית שלהם, אבל עדיין לקבל יחס אישי מהרופאים האישיים שלהם.

 ״ברפואה המסורתית אחד החסרונות הבולטים הוא שברגע שהמטופל עוזב את המרפאה, לרופא אין דרך לדעת מה קורה איתו בהמשך", מסביר ד"ר מוסינזון, סמנכ"ל רפואה של מאוחדת. ״המודל ההיברידי החדש מאפשר לעקוב אחרי מצבם של חולים כרוניים, מבלי שיהיו חייבים להגיע למרפאה." הוא מוסיף כי גם במקרים אקוטיים – יוכל הרופא להתעדכן במצבו של המטופל באמצעות שיחת וידאו מהבית, האפשרות הזו נותנת פתרון לחולים רבים על רקע הצריכה ההולכת וגדלה של שירותים רפואיים.

רופאה (צילום: קופת חולים מאוחדת)
צילום: קופת חולים מאוחדת

 במאוחדת מספרים שהמטופלים והרופאים שכבר החלו להשתמש בשירות משבחים אותו. חשוב לציין שמדובר בתהליך פשוט ובמאוחדת ליוו את המהלך בסרטונים מפורטים שמנגישים את תהליך קביעת התור הדיגיטלי לכלל האוכלוסיה, כך שממש לא צריך להיות מתקדמים טכנולוגית כדי להנות מהשירות הזה. הרעיון הוא לא להחליף את הביקור אצל הרופא, אלא להיפך - להרחיב את מתן הליווי הרפואי הצמוד, ההמשכי, האישי וההוליסטי. שירותים דיגיטליים אחרים כבר היו קיימים עבור מטופלי מאוחדת - הזמנת תור, חידוש מרשם, בקשה להפניה וגם שירותים מתקדמים יותר, כמו בדיקת שתן דיגיטלית או אפליקציה לשידור מדידת סוכר עצמית. כל אלה, אגב, ניתנים למטופלים ללא עלות נוספת.

השירות החדש מרחיב את תחושת הליווי הצמוד, מכיוון שהוא מאפשר התייעצות בשיחת וידאו, פנים מול פנים, במקרים שאולי לא היינו טורחים בכלל לצאת מהבית בשבילם ולהגיע למרפאה. מאותה הסיבה, השירות מוריד מהעומס בחדרי ההמתנה. במקום להגיע לרופא כשאתם לא בטוחים אם יש צורך בכך, בתור הדיגיטלי הרופא יכול להדריך אתכם האם יש צורך להגיע אליו, או שטיפול מרחוק מספק. בעוד השירות הוא שידרוג משמעותי עבור כל מטופלי מאוחדת, הוא גם עוזר לצמצם את אי השוויון בין המרכז לפריפריה, ויש לו יתרון גם ברמה הלאומית - הוא מגיע לכל פינה בארץ, יעיל במיוחד במצבי חירום ומאפשר לחסוך זמן ולטפל בעצמך בהתאם לצורך. עד היום השירות החדש התקיים כפיילוט, וכעת יותר ויותר רופאים ממגוון תחומים במאוחדת צפויים להצטרף אליו.