קמפיין חדש ויוצא דופן להעלאת המודעות לסרטן האשך עלה היום לרשת, בשיתוף פעולה של עמותת טל עם השחקן והמוסיקאי עומרי אנגל. הקמפיין הופך את אחד הנושאים הכבדים והמפחידים לסרטון הומוריסטי ואנחנו מהמרים שלא רק יעלה את המודעות לסוג הסרטן הזה, אלא גם יהפוך לויראלי (חובת צפייה, כבר אמרנו?).

"האסטרטגיה שלנו לאורך כל השנים היא לדבר אל חולי הסרטן ולא עליהם", אומרת עדי מוג'ה, מנהלת השיווק של העמותה. "קהל היעד, הצעירים, הם אלו שצריכים לדעת את הדברים וההומור מאפשר להעביר מסרים שיכולים להיות מבהילים. כך הגענו לעומרי אנגל, שנענה בחפץ לב והיה חלק מתהליך הפיצוח של הקריאייטיב".

עקבו אחרינו בפייסבוק ותקבלו את כל הכתבות ישר לפיד >

תנועת חלאסרטן של העמותה מסייעת לחולי סרטן צעירים בגילאי 18-44 ונוסדה לפני 5 שנים עלי ידי הוריה של טל יעקובסון ז"ל, סטודנטית שנפטרה בגיל 26 ממחלת הסרטן. לדברי מוג'ה, בכל שנה מאובחנים בישראל כ-200 חולים חדשים בסרטן האשך, עם עלייה של כ-5% מדי שנה.

בדיקה לסרטן האשך (צילום: באדיבות חלאסרטן)
צילום: באדיבות חלאסרטן

"עד לפני 5 שנים, לא הייתה בכלל מודעות לסרטן לצעירים", אומרת מוג'ה. "כולם ידעו שיש סרטן לילדים ויש סרטן למבוגרים. באנו ואמרנו יש קבוצה בגילי 18-44 שהם סובלים ממחלות הסרטן פי 8 מילדים, מה איתם?. לפני שנה עשינו קמפיין להעלאת המודעות לסרטן המעי, והשנה בחרנו לדבר על סרטן האשך, שהוא הסרטן השכיח ביותר בקרב צעירים.

"באו אלינו המון צעירים עם אבחון מאוחר של הסרטן, וסיפרו לנו שלא ידעו שיש הנחיות כלשהם לבדיקה עצמית מוקדמת. אתה מצפה שכמו שמעלים את המודעות לסרטן השד או לסרטן צוואר הרחם כך גם ביחס לסרטן האשך. נדהמנו לגלות שזו הפעם הראשונה שעולה בארץ קמפיין כזה. בישראל מדברים רק שד שד שד, באנו לנפץ את זה ולדבר קצת על אשכים".