"רופאה בחסד": מותה הפתאומי של מומחית הפוריות הותיר את המטופלות בהלם
ד"ר שירה ברעם מבי"ח העמק לקתה באירוע רפואי פתאומי ופונתה לבית החולים שבו עבדה, שם נקבע מותה שלשום. מטופלת שהייתה במרפאתה יום לפני מותה מספרת על אישיותה המיוחדת: "עברנו הרבה רופאים, אבל אין כמותה". גם מטופלות נוספות ועמיתים נותרו המומים וספדו לרופאה המיוחדת: "אין רופאים אנושיים, מסורים וטובי לב כמוה. אבדה גדולה לעולם״


מותה הפתאומי של ד”ר שירה ברעם, רופאה בכירה ומוערכת בתחום הפוריות וההפריה החוץ-גופית, הותיר בהלם את עמיתיה, מטופלותיה ובני משפחתה. ברעם, 47 במותה, פונתה שלשום (שני) במצב קריטי למרכז הרפואי העמק שבעפולה - בית החולים שבו עבדה במשך שנים רבות, לאחר שלקתה באירוע רפואי פתאומי בביתה. למרות מאמצי ההחייאה והטיפול הרפואי, נקבע מותה.
בבית החולים העמק ספדו לה וכתבו כי “הקדישה את עבודתה המקצועית והאנושית לטיפול בנשים ולליווי משפחות ברגעים המשמעותיים ביותר בחייהן. היא הייתה רופאה מסורה, מקצועית ואהובה, שהותירה חותם עמוק על עמיתיה ועל נשים רבות שזכו להיות המטופלות שלה”.
רבות מהנשים שטופלו על ידה סיפרו כי ליוותה אותן בדרך להגשמת החלום להפוך לאמהות. זמן קצר לאחר פרסום דבר מותה הוצפו הרשתות החברתיות במאות הודעות פרידה ממטופלות, רופאים, סטודנטים ואנשי צוות רפואי. פעם אחר פעם חזרו אותם התיאורים: אנושית, מלאכית, רגישה, מקצועית ו”נותנת תקווה”.
"היה לנו ברור שהיא חלק מהמשפחה, כי בזכותה אנחנו משפחה"
שונטל מגן, שהייתה בין המטופלות האחרונות של ד״ר ברעם, סיפרה ל-mako בריאות כי יום לפני מותה עוד נפגשה עמה במרכז הרפואי העמק. “רק שלשום היינו אצלה בפגישה, ואתמול בבוקר כבר קיבלנו את הבשורה הקשה”.
לדבריה, לאחר שמונה ניסיונות כושלים להיכנס להיריון, הגיעה לבסוף לטיפול אצל ד״ר ברעם. "כבר בפעם הראשונה איתה זה הצליח. לפני תשעה חודשים נולד לנו בן. הגענו אליה כדי להתחיל תהליך לילד נוסף. היה לנו ברור שהיא חלק מהמשפחה, כי בזכותה אנחנו משפחה”.
"עברנו הרבה רופאים, אבל אין כמותה", הוסיפה. "היא הייתה נעימה, מקצועית ונתנה לנו תחושה שאנחנו בידיים הכי טובות שיש. מבחינתנו היא הייתה מלאך בדמות רופאה. היא עזרה לנו להקים משפחה והשאירה חותם אצל הרבה מאוד נשים ומשפחות".
מכרה שעבדה איתה מספרת ל-mako בריאות: "הבנתי שחגגו ממש עכשיו בר מצווה לבן שלה. היא הייתה בהתמחות בטורונטו באחת הקליניקות הכי גדולות להפריות, מאוד מאוד העריכו אותה. זה ממש אסון. גרם לי ולחברה שעבדה איתה צמוד בטורונטו לתהיות קשות על החיים".
גם התגובות ברשתות החברתיות ספדו לה: ”היא השליחה הכי טובה למי שמצפה לילדים", "רופאה עם לב ענק”, ”אדם שנתן תחושת ביטחון ותקווה לכל מי שפגש בו”. עמיתים שעבדו לצדה תיארו אותה כמודל לחיקוי וכ”אבדה גדולה לעולם הפוריות והגינקולוגיה”.

כמה מהתגובות הבולטות עסקו בעיקר באישיותה האמפתית. “לפני היותה רופאה בחסד עליון היא הייתה פשוט בן אדם”, כתב אחד ממכריה. מטופלת נוספת סיכמה: “אין רופאים אנושיים, מסורים וטובי לב כמוה. אבדה גדולה לעולם״.
ברעם החלה את דרכה המקצועית במרכז הרפואי העמק בשנת 2006, לאחר שסיימה את לימודי הרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים. בהמשך השלימה התמחות במיילדות וגינקולוגיה והתמחות-על בתחום האנדוקרינולוגיה של הפריון והפרעות פוריות בטורונטו שבקנדה. עם שובה לישראל הצטרפה ליחידה להפריה חוץ-גופית במערך נשים ויולדות והייתה גם רופאה במרכז לבריאות האישה של כללית בבית שאן.
לצד עבודתה הקלינית, הייתה ברעם מעורבת בחינוך רפואי, פרסמה מחקרים מקצועיים והייתה חברה באיגודים רפואיים בארץ ובעולם.
ד״ר ארי רייס, מנהל מחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי העמק: ״הליכתה בטרם עת של שירה הותירה אותנו אבלים והמומים. היא נגעה בכל אחד ואחת מאיתנו בדרכה הרגישה והחכמה. שירה הותירה אחריה משפחה יפהפיה, עשרות חברים, מאות מטופלות אוהבות ומעריכות, והייתה בורג מאד מרכזי במרקם של יחידת הפריון ומערך נשים ויולדות".