אנחנו יודעים כבר כמה תזונה נכונה חשובה לא רק למערכת העיכול שלנו, אלא לבריאות הגוף כולו. תזונה משפיעה על המצב הנפשי שלנו, על העור, השיער ועוד. אבל רובינו לא יודעים כמה האוכל שאנו אוכלים משפיע על בריאות השיניים. אנחנו יודעים שסוכר הורס את השיניים, אבל מה לגבי מאכלים שתורמים לבריאות השיניים?

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

ד"ר סטיבן לין, רופא שיניים מאוסטרליה טוען כי המזון שלנו משפיע רבות על בריאות חלל הפה. באתר שלו, הוא מספר שאנשים רבים מקפידים לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי, אך בכל זאת סובלים מחורים בשיניים. איך זה אפשרי? "שיניים הם איברים חיים והם דורשים תזונה נאותה כדי להתחדש וכדי לשמור על רמה בריאה של אמייל ודנטין", מסביר ד"ר לין. "ובלי תזונה נכונה, השיניים יתקשו להישאר בריאות".

אם אתם מקפידים על תזונה שעשירה בוויטמינים ובמינרלים, השיניים שלכם באופן טבעי יתחדשו ויישארו חזקות ובריאות. אבל אם הגוף שלכם לא מקבל את החומרים המזינים שהוא זקוק להם, החיידקים והחומציות בחלל הפה שלכם ימנעו את תהליך ההתחדשות הטבעי של השיניים – וייגרם להן נזק. "לא רק סוכר גורם לחורים בשיניים, אלא גם מחסור בחומרים מזינים שמחזקים את השיניים", אומר ד"ר לין.

עוד ב-mako בריאות
>> התופעה הזאת גם קיימת בפה שלכם? תתחילו לדאוג
>> התאשפזה כדי ללכת - ויצאה ללא ארבעת הגפיים
>> אחת ולתמיד: האם באמת כדי להתחסן נגד שפעת?

אז מה כדאי לשלב בתפריט כדי לשמור על שיניים בריאות וחזקות? הוויטמינים החשובים ביותר הם ויטמין A, ויטמין D, ויטמין K2 וויטמין E. מעבר לתרומתם בבריאות השיניים, ויטמינים אלו גם מסייעים בין היתר לשמירה על הראייה, העור, מערכת העיכול, מערכת השתן ובמניעת מחלות לב.

ויטמין A: כבד בקר, דג, חלב וביצים.

ויטמין D: דגים שומניים, פטריות ואור השמש.

ויטמין K2: גבינות רכות, ביצים, חמאה, כבד וסלמי.

ויטמין E: תרד, ברוקולי ואגוזים.

סלמי
מי ידע שסלמי עוזר לשיניים? (רק אל תגזימו, כיוון שבכל זאת מדובר בבשר מעובד) | צילום: אימג'בנק / Thinkstock