אחד הסמלים המובהקים של חג הפסח הוא ליל הסדר כמובן. אחרי שסידרנו, עבדנו וניקינו – הגיע הזמן ליהנות מארוחה טובה בחברת המשפחה והחברים. כשהעור שלנו נראה יפה וזוהר, כל בגד שנלבש יראה טוב יותר וגם המחמאות שנקבל יהיו בהתאם. במיוחד לרגל המאורע החגיגי, ביקשנו מארבע מומחיות מובילות בתחום היופי והאסתטיקה טיפ מנצל ללוק מרשים ברגע. שימו לב.

מלפפון על העיניים ושינה איכותית

ד"ר ענת גבאי רופאת עיניים מומחית העוסקת באסתטיקה: "ערב החג הגיע. נגמרו הנקיונות והבישולים. אנחנו עייפות, והדבר ניכר בעיקר באיזור העיניים שלנו - שקעים, כהויות, שקיות מתחת לעיניים. איפור טוב ככל שיהיה, לא יעזור אם הפגמים המטרידים לא יטופלו קודם לכן. הטיפ שלי הוא – שנת צוהריים איכותית לפני שמגיע ערב החג. בנוסף - כדאי להניח מלפפון קר ומקולף על הנפיחויות שמתחת לעיניים. המלפפון גם מרגיע ומפחית את האזור הנפוח וגם משחרר מעט לחות. ולא לשכוח שתיה מרובה – עור פנים מיובש מיד ניכר לעין".

מסכת פנים (צילום: Voyagerix, Shutterstock)
מסתבר שזה ממש לא מסובך להכין מסכת פנים ביתית | צילום: Voyagerix, Shutterstock

מסכת קישואים ושומר ביתית

פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית למראה  פנים זוהר בערב החג: "הכנה מוקדמת בלילה שלפני ערב החג תעזור להשיג עור זוהר. בשעות הלילה, לעור הפנים יש יכולות שיקום טובות ויעילות ביותר, הוא מתחדש באופן נמרץ. מריחת מוצרי ההזנה יעילה יותר, חילוף החומרים מהיר וייצור סיבי הקולגן והאלסטין מוגבר".

בנוסף, פולה ממליצה על מסכת הזנה ביתית: "חותכים לקוביות 4 קישואים ושומר אחד. מרתיחים עם מים עד לכיסוי הירקות. כשהם מתרככים והמים מתאדים - טוחנים אותם ושמים במקרר. לאחר שעתיים  - מורחים על העור, ממתינים כמה דקות ושוטפים".

טיפוח בחומצות ופילינג

חוה זינגבוים מנכ"לית תאגיד הקוסמטיקה על שמה: "לנשים מגיל 28 ומעלה, מומלץ להתחיל להשתמש בתכשיר המכיל חומצות אלפא הידרוקסיות כשבועיים לפניי החג. אם לא הספקתן, שימוש בפילינג גרגירים עדין ולאחריו קרם עשיר בחומצה היאלרונית ממוזערת וליפידים יעשו את העבודה".

שמן קוקוס (צילום: shutterstock)
כמה פשוט ככה יעיל - שמן קוקוס | צילום: shutterstock

שמן קוקוס

ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור אסתטית: "אחת מהתופעות הנפוצות באביב היא יובש בעור. אני ממליצה על מריחת שמן קוקוס טבעי. אפשר לרכוש אותו בכל סופר או בית טבע. שמן הקוקוס מסייע להענקת לחות וחיוניות לעור הפנים. קל מאוד להשתמש בו - פשוט לוקחים כמות קטנה עם האצבעות ומורחים בעדינות על הפנים".

יוגורט עם דבש

ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור: "ערב לפני ליל הסדר הבטיחו לעצמכם פנים מוארות וחלקות באמצעות הטריק הבא: 2 כפות יוגורט יחד עם 2 כפות דבש - מורחים בנדיבות על שטח כל הפנים וממתינים כ-20 דקות לפחות. לאחר מכן שוטפים במים וסבון פנים ומורחים קרם לחות שמכיל חומצה היאלרונית להגברת הגלואו. הדבש מעניק לחות והיוגורט רווי בלקטוז. יש בזה חומצה לקטית המעניקה לחות עם מעט פילניג".

סבון ומים מסילריים

קרן ברטוב, בעלת קליניקות בתל אביב ובלונדון, קוסמטיקאית מומחית לכל מצבי העור: "עור זוהר מתחיל מניקוי פנים יסודי בשגרה. אני ממליצה תמיד על ניקוי כפול - גם עם סבון וגם עם מים מסילריים שמשאירים את העור חף מלכלוך ומסירים גם תאים מתים. מובן שמי שמשלבת בשגרת הטיפוח שלה חומצות, זוכה לעור זוהר ומלא ברק. טיפ נוסף לנפיחות מתחת לעיניים - תמיד תחזיקו כפית במקפיא, אותה תוכלו להניח 10 שניות מתחת לכל עין כדי לשפר את המצב".