רס"ר ב' נפצע קשה בעזה. פיצוץ מטען באזור שבו פעל גרם להדף שהוביל לקריסת קיר שנחת על גופו ומנע את תזוזתו. כוח חילוץ נזעק לעברו ובעזרת דחפור, הרים את הקיר ופינה אותו מהאזור. ב' סבל מפציעה חמורה ברגלו, ונחבש בעזרת חוסם עורקים. כדי לעצור פרץ דם משמעותי נוסף מכיוון האגן שלו, החובש שטיפל בו הפעיל לחץ על הדימום בעזרת שתי אצבעותיו. כך, לאורך כל מסע ההצלה, הוא המשיך להחזיקן במשך כשעה וחצי ועצר את הדימום, עד שהגיע עמו לחדר הניתוח בבית החולים שערי צדק, שם נאלצו הרופאים לקטוע את רגלו. באותה תקרית נהרגו 5 לוחמים נוספים.

שוחחנו עם ב' ממיטת האשפוז בבית החולים, רגע לפני שהוא נכנס לניתוח ה-16. לדבריו, הוא לא זוכר את רגע הפציעה בברור. "אני לא בדיוק זוכר מה קרה שם, אבל אני יודע שצעקתי 'הצילו!' וזה כנראה מה שמשך את תשומת לבו של כוח החילוץ. מאותו הרגע הכרתי הייתה מעורפלת. מצאתי את עצמי בבית החולים, עם ההורים. הם סיפרו לי שאין לי רגל אבל שאני לפחות חי".

ב' אומנם חזק ואופטימי, אך דרך השיקום הצפויה לו עדיין ארוכה. הוא מאושפז בבית החולים כבר 52 ימים, ועבר ניתוחים רבים ברגל, ניתוח במעי להוצאת הרסיסים שחדרו לתוכו ואחרי שיתאושש מהניתוח הנוסף שמצפה לו, הוא אמור לעבור תהליך ארוך של שיקום.

ש' בבית חולים (צילום: פרטי)
מרים כוס עם החברים לשנה אזרחית טובה יותר. "אסור ש-7 באוקטובר יחזור" | צילום: פרטי

"בהתחלה ההורים שלי מאוד נבהלו, כי דפקו להם בדלת והם חששו מהנורא מכל", הוא מספר. עכשיו הם והחברים מלווים אותו בבית החולים, במקביל לטיפולים הרפואיים והנפשיים שהוא מקבל. אתמול (ראשון), הם הרימו כוסית לכבוד השנה האזרחית החדשה. "אני חושב שאנחנו צריכים לעשות הכל כדי שהטרגדיה שאירעה ב-7 באוקטובר לא תשוב לעולם", הוא אומר.

ד"ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק מספר על התהליך הטיפולי: "ב' הגיע אלינו במצב קשה מאוד עם פציעה רב-מערכתית. הוא הונשם, קיבל טיפול מציל חיים בחדר הטראומה והובהל לחדר ניתוח לניתוח דחוף שבוצע ע"י מספר צוותים במקביל. היום אחרי סידרה של ניתוחים רבים אנחנו רואים שיפור ניכר במצבו של הלוחם האמיץ, ואני בטוח שבעוז רוחו ועם התמיכה המדהימה של משפחתו המסורה הוא ישתקם במהרה וישוב לחוסנו".

שחף קיזלשטיין חבר בוועד המנהל של עמותת הבוגרים של דובדבן, מציין שמשפחתו של ב' עלתה לישראל לפני כעשור מאוקראינה, על מנת להעניק לילדיהם מקום טוב לחיות בו כיהודים. "על זה ב' נלחם ועל זה כמעט הקריב את חייו. הוא בחור חזק מאוד פיזית ומנטלית, ואין לי ספק שהוא יתגבר ויחזור לחיים מלאים ובעלי משמעות. כעת נותר רק לבקש שכולנו נהיה ראויים להקרבה שלו ושל חבריו לחטיבה".

השר חילי טרופר שמלווה את ב' במהלך אשפוזו: "ב' כבש אותי בעוצמה הפנימית שיש בו, בצניעות יוצאת הדופן שלו ובאהבתו הגדולה לעם ולארץ שלנו. הלוואי שנהיה ראויים במעשינו למחיר הגדול שהוא וחבריו שילמו".