הידיעה על מותו של כוכב הרשת עידן אוחיון הכתה מדינה שלמה בתדהמה. אוחיון ז"ל היה משפיען רשת, תמך ועזר לאנשים חלשים בחברה, לילדים שסבלו מחרם והתעללות חברתית, וברשת החברתית טיקטוק הוא עד היום נחשב כמי שבזכותו מחקה הרשת החברתית תגובות שליליות של אנשים. אוחיון ז"ל התאשפז ביוני 22 בברזילי, ויממה לאחר מכן הוא נפטר במפתיע. כעת משפחתו תובעת את בית החולים בגין רשלנות רפואית. לפני כשנה ראיינו במגזין סופ"ש את אמו ואחיו של כוכב הרשת עידן אוחיון, אז התריעו על כוונתם לתבוע בגין רשלנות.

אביאור רחמים, אחיו למחצה: "אמא שלחה לי הודעה באותו היום בצהריים ואמרה שעידן לא מרגיש טוב. הזמנו אמבולנס, בדקו אותו ומצאו שהחמצן עומד על 70 והוא נמוך ושצריך לפנות אותו לבית החולים. הוא פחד מאוד מבתי חולים ונסענו לשם רכב אחרי רכב. כבר כשהגענו לברזילי, היחס היה מחפיר. ניגשתי לקבלה, אמרתי להם שאחי בחוץ ושהוא לא מרגיש טוב וקשה לו ללכת, הוא שקל לא מעט והיה במצב לא טוב, אמרו לי שהם לא עושים דברים כאלה ושייכנס פנימה בכוחות עצמו. ירדנו מהרכב והוא בקושי הלך, כבר אחרי 10 מטרים ביקש לעצור. גם כשנכנסנו לבית החולים הוא היה צריך ללכת מרחק גדול עד המחלקה הפנימית, ביקשתי מיטה וגם את זה לא נתנו לנו".

עידן אוחיון (צילום: פרטי)
עידן אוחיון | צילום: פרטי

אביאור מספר שרמות הפחמן הדו חמצני היו גבוהות מאוד בדם, הסטורציה ירדה ל-52 והוא נשם בקושי. "שמו עליו משקפי חמצן וזהו. היום אני מבין שזה כלום, הוא היה אמור לעבור מיד לחדר טיפול נמרץ עם הנשמה מוגברת ובבית החולים לא עשו כלום. באותם רגעים הלכתי לקנות לנו משהו לאכול, בדיעבד זו הייתה הארוחה האחרונה שלנו. כבר באותו היום הוא אמר לי שיש לו סחרחורת קשה, הוא חשב שזה מהחמצן.

"אמרתי לאחיות ולרופאים שחייבים להעביר אותו לחדר אחר, לחדר טיפול נמרץ לטפל בו, האחות אומרת לי שאין מקום ושהגענו ביום לא טוב, אמרתי לה: 'את רצינית?', ככה מתייחסים לאדם? אני בטוח שהייתה כאן שמנופוביה. ראו אדם שמן ופושט ויתרו עליו. אמא שלי הגיעה יום למוחרת והחליפה אותי כדי שאלך לעבודה, הוא כבר עשה את הצרכים על עצמו, לא שלט בזה, היה חלש מאוד, והיא לקחה לו כל פעם את הבגדים כיבסה ותלתה אותם בבית החולים. היא בעצמה הייתה אישה חולה, היא הייתה עם סרטן".

רחמים מספר עוד שבאותו היום, אימם ירדה למטה כדי לתלות את הכביסה וכשעלתה היא מצאה את עידן מת.
"בשעה 23:00 בלילה יצאתי לא בלב שלם, אבל הייתי חייב לחזור לעבודה, ב-1:00 עוד התכתבתי עם אמא . היא ירדה למטה עם ההליכון שלה לכבס לו את הבגדים, כשעלתה האחות יצאה מהחדר ואמרה לה שעידן מת. אמא התקשרה אליי ב 3:00 אחרי שניסו להחיות אותו, ומאז העולם שלי התהפך. מי חשב על מוות?. אני במצב טראומתי. היינו קשורים, הוא היה כמו הילד שלי. כשהוא היה קטן אני הייתי לוקח אותו לגן, מכין לו אוכל, שומר עליו".

עידן אוחיון בערב האשפוז (צילום: פרטי)
עידן אוחיון בערב האשפוז | צילום: פרטי

"רשלנות רפואית פושעת"

עו"ד דקלה וענונו, עורכת דין מומחית ברשלנות רפואית, המייצגת את המשפחה אומרת כי מדובר ב"רשלנות פושעת". :כשהוא במצב כל כך קשה, עם בעיות נשימה וסטורציה נמוכה, האחות אומרת למשפחה: 'הגעתם ביום לא טוב. אין לנו מקום בחדר טיפול נמרץ'. איפה נשמע דבר כזה?. הגשנו את התביעה לפני 3 חודשים. ממש הפקירו אותו. כשמסתכלים על התיעוד הרפואי, כתוב שם במפורש שמצבו מידרדר ומומלץ להעביר אותו לחדר טיפול נמרץ. בוצעו כבר 2 תחקירים בבית החולים ואנחנו מחכים לקבל אותם. נפגשנו עם מנהל בית החולים, הוא לא יכול היה להכחיש את הדברים. קיבלנו חצאי תשובות. מדובר באדם צעיר, בן 28 שכל החיים היו לפניו. היו צריכים לתת לו חמצן במקום זה שמו לו מסיכה ביתית, זה כמו כוסות רוח למת. גם אם אין מקום בבית החולים תטיסו אותו לבי"ח אחר, מה זו ההתנהלות הרשלנית הזו?". בנוסף היא מבקשת להעביר מסר: "אם אנשים מרגישים שמתעלמים מהם במוסדות רפואיים והם לא מקבלים טיפול רפואי הוגן, ראוי שידרשו ויזעיקו את כל מי שניתן בדרגות הכי גבוהות".

"היום אני זועק את הזעקה שלו ושל אמא, וגם את שלי", מוסיף רחמים. "אני במצב טראומתי מכל הסיפור. אמי נפטרה קצת אחרי המקרה, הכל קשור לזה. אני היום זועק את זעקתנו - לא נלחמו עליו. הצוות הרפואי ומנהל בית החולים מודה שהייתה רשלנות. אני שואל את עצמי אם יש עוד אנשים שמתו כמו אחי ולא מודעים למה שקרה. כזה זלזול בחיי אדם, התפקיד שלהם זה להציל אותו. אני רוצה לסגור מעגל, מרגיש שמשהו שם לא טוב. כשהכל ייגמר ב"ה אעלה 2 ספרי תורה לעילוי נשמתם. לא הגיע לו למות". אביאור מוסיף כי חשוב לו גם שאנשים יידעו את האמת. "היו שמועות לא נכונות שהוא התאבד או קיבל דום לב, אז הנה, זה הסיפור האמיתי. ככל שעוברים הימים ואנחנו עובדים על התיק, אנחנו מגלים כמה רשלנות הייתה כאן. אני מתגעגע אליו וכואב את מותו בכל יום. המלחמה עכשיו מעצימה את זה. קשה מאוד". 

התביעה פורסמה לראשונה באתר ישראל בידור.

תגובת בי"ח ברזילי: "עידן אוחיון המנוח אושפז בבית החולים ברזילי במחלקה הפנימית. לצערנו, הוא נפטר במהלך האשפוז. העובדות נבדקו ומנהל בית החולים אף נפגש לשיח עם משפחת המנוח בשל כך. מפאת חיסיון רפואי ומפאת הגשת תביעה, הנושא יתברר בערכאות משפטיות. אנו מנחמים את המשפחה".