אנחנו נעדיף שלא לראות אותם מציצים מהמכנסיים הקצרים שלכם, אבל בסופו של דבר האשכים אחראיים על הפוריות ולכן הם מאוד חשובים לנו. אנחנו יודעים שהם רגישים ושצריך לנהוג בהם בתבונה, אבל מה עוד מסתתר באשכים שלכם?

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. הם יצרני על

נכון, כולנו יודעים שהם מייצרים זרעונים בכמויות, אבל עד כמה זה משמעותי? ובכן, מדובר ב-200 מיליון תאי זרע ביום. רק כדי לשים את הכל בפרופורציות, לנשים יש בערך 6 מיליון ביציות שהן נולדות איתן, והכמות רק הולכת ויורדת ככל שהן מתבגרות. אין ספק שיש כאן יחס א-סימטרי, ושהחיים של תא הזרע שווים פחות. לפחות אפשר להתנחם בזה שכל הזמן נוצרים עוד מהם.

2. למי יש יותר גדול?

אם הייתם צריכים לקבוע למי בממלכת החיות יש את שק האשכים הכי גדול, ודאי הייתם הולכים על החיה הכי גדולה ומפחידה שיש. ובכן תתפלאו, החיה עם האשכים הכי מרשימים בטבע היא דווקא הצרצר, שמשקל האשכים שלו מהווה 14 אחוז מגופו. כבר שמענו על גברים שעושים ניתוח להגדלת האשכים, אבל זה כבר מוגזם.

3. תלוי בגובה

אחרי שהפנמנו שהאשכים הם איבר ממש חשוב, נשאלת השאלה למה להסתכן בחשיפה שלהם מחוץ לגוף? הסיבה לכך היא שתאי הזרע מתים בחום גבוה מדי, לכן הם צריכים לשמור על טמפרטורה נמוכה יותר מאשר חום הגוף. אגב, אצל גברים שונים נראים את האשכים בגבהים שונים. אצל 65 אחוז מהגברים האשך הימני תלוי גבוה יותר מאשר האשך השמאלי, והוא גם קצת יותר גדול. דווקא בעת העתיקה, היוונים נהגו ליצור פסלי עירום שהציגו דווקא את האשך השמאלי כגדול יותר.

עוד ב-mako בריאות:
>> צמחוני זה הכי: 10 סיבות לוותר על הבשר
>> סושי יציל ממוות: כך תהיו בריאים כמו היפנים
>> את אגס או תפוח? האימון שיתאים למבנה גופך

4. האשכים העתיקים

כל אחד בעולם מכיר לפחות 5 שמות חיבה שונים לאשכים, אבל מסתבר שיש כינויים שבכלל לא ידענו את המשמעות שלהם. נגיד אבוקדו? זו בכלל המילה האצטקית לאשכים, וגם אורכידאה ביוונית. אתם יכולים להוסיף עוד שני שמות לאוסף.

5. מלאים במידע

אם חשבתם שרק הביצית היא תא מתוחכם ומורכב, אתם שוב נופלים לסטריאוטיפים. אמנם יש מעט ביציות והמון זרעונים, אבל זה לא אומר שלזרע אין תחכום משלו. כמות המידע שיש על תא זרע אחד היא בסביבות 37.5 מגה-בייט של דנ"א, ובשפיכה ממוצעת זה מגיע עד 15.8 טרה-בייט של מידע גנטי. אז אמנם אין להם מיטוכונדריה, אבל דנ"א יש בשפע.

6. חלבונים מיוחדים

איברים שונים בגוף מורכבים מחלבונים שונים, ובתוכם יש גם את הקטגוריה של חלבונים מיוחדים. מה שגילו על האשכים במחקר שנערך לאחרונה זה ש-77 אחוז מכלל החלבונים שקיימים בגוף האנושי נמצאים באשכים, מתוכם כ-900 חלבונים מיוחדים. מה שמיוחד בממצא הזה הוא שבמוח יש רק כ-350 סוגים של חלבונים מיוחדים. אז מה יותר מיוחד מאשכים?

>> הכי לא קנאביס: החומרים הכי ממכרים בעולם