המלחמה בעזה מציבה את החיילים הגיבורים בפני אתגרים משמעותיים בשטח. אדיר אחרק, צנחן בן 21 משתולים, מתמודד בימים אלה עם אתגר מסוג אחר. במאי האחרון הוא אובחן עם סרטן מסוג "יואינג סרקומה" (סוג של סרטן המופיע בעצמות וברקמות הרכות), בשלב 4 המאוחר והמתקדם.

זה קרה עוד לפני המלחמה הנוכחית, בזמן ששרת על גבול סוריה - אדיר חש כאבים חזקים ברגלו בזמן האימונים, אך הוא המשיך לשרת כרגיל. "נתנו לי זריקות וולטרן ומשככי כאבים, אבל שום דבר לא עזר", הוא מספר בראיון ל-mako בריאות. בשלב זה, הכאבים החמירו ואדיר התקשה לבצע אפילו פעולות פשוטות. הסרטן התפשט בגופו ובאפריל 2023 הוא הגיע למיון. "ראו שם משהו חשוד בבדיקות והחליטו לאשפז אותי. הכאבים היו כל כך חזקים, שכל נגיעה כאבה כאבי תופת".

כאמור, במאי אובחן אדיר עם סרטן מתקדם. "נתנו לי המון מורפיום אבל גם זה לא עזר. הכאבים היו חזקים מאוד". אדיר הגיע לאיכילוב, שם קיים טיפול מתקדם לסרטן הזה. "אני אוהב את הצנחנים ואוהב המדינה שלי", הוא אומר כעת ממיטת האשפוז בבית החולים כשהוא מוקף בחברים. "זה היה כבוד ענק עבורי להילחם בשבילה. אבל אני גם אוהב את החיים, ועכשיו אני יוצא למלחמה עליהם".

אדיר מספר כי למרות מצבו, הוא היה מעדיף להיות עם החברים שלו בעזה כעת. "שבעה מהם נפצעו ואני דואג להם. ברוך השם, הם עכשיו בסדר אבל אני ממש רוצה להיות איתם. לצערי, כרגע אני תקוע ב'מנהרות' באיכילוב", הוא מתלוצץ.

אדיר בבית החולים (צילום: אלבום משפחתי)
אדיר בבית החולים | צילום: אלבום משפחתי

כשהרופאים בישראל הרימו ידיים והכירו בכך שכל אפשרויות הטיפול בארץ מוצו, הוא החל במחקר משלו ואחרי התייעצות עם רופאים מרחבי העולם, הוא הצליח למצוא בית חולים במנהטן, ארצות הברית, המציע טיפול חדשני לסרטן שבו חלה. "נלחמתי עבור המדינה שלי. עכשיו אני נלחם על החיים שלי. כמו שלימדו אותי בצנחנים, אני לא מכיר שום אופציה אחרת חוץ מניצחון".

אבל הטיפול, הטיסה והשהות בארצות הברית, עולים מיליוני שקלים, וכיוון שאין ביכולתם של אדיר ומשפחתו לממן אותם, הם יוצאים כעת בקמפיין גיוס המונים בעזרת עמותת "להושיט יד".

View this post on Instagram

A post shared by עד לנצחון אדיר (@until_adirs_victory)

הזמן אינו משחק לטובתו של אדיר, והמחלה ממשיכה להתפשט בגופו. בימים אלה הוא מתמודד עם גרורות רבות שהגיעו, בין היתר, למוחו. "אני נלחם על החיים שלי, על האהבות שלי, המדינה, הצנחנים האחים שלי, ההורים שלי, החברה שלי, השירה, החיים עצמם. יש לי המון חלומות להגשים, אני רק צריך את העזרה שלכם בדרך לשם. כל תרומה תעזור לי לנצח את הסרטן. ותעזור לי, פשוט, לחיות".

לתרומות  או בטלפון: 03-9090500