ענף הקוסמטיקה הוא בדרך כלל מהראשונים לאמץ חידושים בריאותיים ורפואיים זאת כדי לאפשר לנו להשיג עור חלק, ריח גוף נעים ושיער מטופח. אך למרות שמוצרי טיפוח רבים אולי מספקים את אותה תחושה נעימה, הם אינם חודרים תמיד פנימה לשכבות העמוקות של העור ואף עלולים לעיתים להכיל מרכיבים שמזיקים לו.

החדשות הטובות הן שגברים ונשים בטווח רחב של גילאים "חוזרים למקורות" – כלומר, מגלים כיום את היתרונות של קוסמטיקה שלאו דווקא מבוססת על פיתוחים טכנולוגיים מתוחכמים – אלא על מקורות צמחיים ואורגניים.

מהי קוסמטיקה צמחית אורגנית?

בניגוד למוצרי הקוסמטיקה הסטנדרטיים, מוצרי קוסמטיקה צמחית אורגנית עשויים ממרכיבים מהטבע וממקורות צמחיים או אורגניים. מוצרי הקוסמטיקה האלו לא מכילים חומרים משמרים, שמנים מינרליים & SLS - Sodium Lauryl Sulfate, אותו חומר ניקוי מלאכותי שיוצר קצף ונמצא בעיקר בשמפו וסבון נוזלי. המשמעות היא הפחתת הכימיקלים שנמרחים על העור והגוף וצמצום הנזק של חומרים משמרים, פראבנים, חומרי בישום סינתטיים, גליקולים ומלחי אלומיניום, כאשר המטרה היא לטפח את העור באופן שהכי טבעי לו.

מלבד התועלת לגוף, מוצרי קוסמטיקה צמחית אורגנית של המותג הגרמני המוביל WELEDA למשל מפותחים מתוך תפיסת עולם הוליסטית. בתפיסה הזו, מרכיבי הטבע מסייעים להגן, להזין ולטפח את העור באמצעות תמציות צמחים ופירות, שמנים המופקים מפרחים וחמאות ושעוות צמחיות. אם מביאים בחשבון שהאלטרנטיבה היא קוסמטיקה רגילה הכוללת חומרים משמרים או וזלין, מבינים שיש פה הזדמנות לשיפור דרמטי באיכות החיים והטיפוח.

מוצרי וולדה ביוטי (צילום: WELEDA)
מוצרי WELEDA מסייעים להגן, להזין ולטפח את העור באמצעות תמציות צמחים ופירות ושמנים המופקים מפרחים | צילום: WELEDA

במילים אחרות, ההבדל העיקרי בין קוסמטיקה רגילה לבין קוסמטיקה צמחית אורגנית בא לידי ביטוי ברשימת המרכיבים המופיעים על גבי המוצר. מפה והלאה, התפקיד שלך הוא לבחור באיזה מהם להשתמש.

איך מזהים קוסמטיקה צמחית אורגנית?

בעוד שמוצרי קוסמטיקה רגילים מכילים חומרים משמרים, חומרי צבע וריח מלאכותיים, מלחי אלומיניום וחומרי גלם שמקורם בתעשיית זיקוק הנפט, קוסמטיקה צמחית אורגנית עומדת בתקן Nature המחמיר בדרישותיו כלפי תהליכי הייצור.

אז איך תדעי מה כדאי לקנות? בפעם הבאה שאת עומדת מול המדף ברשתות הפארם או מחפשת מה להזמין אונליין כדי לטפח את העור, הקפידי לתת עדיפות למוצרים שמשתמשים בשמנים אתריים טהורים לצרכי בישום וללא חומרים משמרים. בנוסף, שימי לב כי מדובר במוצרי קוסמטיקה צמחית אורגנית מחברה בעלת סטנדרטים גבוהים. 

קניית מוצרי טיפוח (צילום: CandyBox Images, shutterstock)
שימי לב כי מדובר במוצרי קוסמטיקה צמחית אורגנית מחברה בעלת סטנדרטים גבוהים | צילום: CandyBox Images, shutterstock

טבעוניים? אין בעיה: רבים מוצרי הקוסמטיקה הצמחית אורגנית מספקים פתרון מלא. כאן, מומלץ להתמקד במוצרי קוסמטיקה ספציפיים ולנצל את העובדה שאפשר להתאים בין כל שכבת גיל לפרי או פרח ייחודי.

זה לא הגיל

כל גיל נותן את סימניו על עור הפנים ולכן כדאי לבדוק מראש מה הכי אפקטיבי עבורו. בגיל 30-40 למשל, סדרת ורד הבר של WELEDA מתמודדת ביעילות עם קמטי הבעה סביב העיניים, במצח ובשפתיים והיא מוקדשת לשלב בחיים שבו גמישות העור והאלסטיות שלו נפגעות.

בגיל 35-55, ההמלצה היא להשתמש במוצרי סדרת הרימון כדי להילחם בנזקי הרדיקלים החופשיים ועל הדרך להשיג מראה עור בריא, חלק, מוצק ונטול קמטים. לשם השוואה, סדרת נר הלילה תתאים לגיל 56 ומעלה מאחר שמוצריה מסייעים במיצוק והתחדשות של עור בוגר – בעוד סדרת השקד תתאים לעור רגיש ונטייה לאלרגיות בכל גיל.

וולדה ביוטי (צילום: WELEDA)
סדרת הרימון מבית WELEDA תעזור לך להשיג מראה עור בריא, חלק, מוצק ונטול קמטים | צילום: WELEDA

במקום להסתכן עם מרכיבים שונים שאולי מזיקים לעור, הגיע הזמן להכיר את מוצרי הקוסמטיקה הצמחית-אורגנית שמחוברים לטבע ולא מכילים כימיקלים.

*ניתן להשיג את מוצרי WELEDA ברשתות הטבע ובבתי מרקחת וטבע פרטיים.