מהו הסוד למערכת יחסים ארוכה ובריאה? כולנו כבר יודעים שאין באמת סוד או פתרון קסם. כדי לתחזק מערכת יחסים בריאה לאורך זמן, אנחנו קודם כל צריכים להיות מוכנים לעבוד קשה בשביל זה. עם זאת, יש כמה כלים שיכולים בהחלט לעזור לנו במסע. חוקרים רבים בתחום הפסיכולוגיה מנסים לחקור זאת לעומק כדי שכולנו נוכל להבין טוב יותר מה גורם לקשרים מסוימים לעבוד ולאחרים לא. כעת חוקרים גילו דרך מקורית לשמור על מערכת היחסים לאורך זמן – לצחוק. אבל לא כל בדיחה תורמת ויש הומור מסוים שתורם משמעותית יותר.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

המחקר נעשה באוניברסיטת קנזס ובראשו עמד הפרופ' ג'פרי הול מהמחלקה לתקשורת. "שובבות בין פרטנרים רומנטיים היא מרכיב חיוני בהיקשרות וביסוס ביטחון בקשר", מסביר פרופ' הול. "במיוחד צחוקים משותפים, שמהווה אינדיקציה חשובה למשיכה רומנטית בין אנשים".

חשוב ששני הצדדים ייהנו מאותו הומור

החוקרים ניתחו 39 מחקרים, שבהם השתתפו יותר מ-150 אלף אנשים, במטרה להבין את החשיבות של הומור במערכת יחסים רומנטית. התוצאות, שיפורסמו בכתב העת המדעי Personal Relationships, מראות שזוגות שיוצרים יותר הומור ביחד, כלומר זוגות שחולקים ביניהם בדיחות פרטיות, בעלי סיכוי טוב יותר להחזיק לאורך זמן. עם זאת, החוקרים מזהירים כי זוגות שחולקים בדיחות "בעלות אופי זדוני" לאו דווקא ישרדו. כלומר אם בן הזוג שלכם צוחק על חשבונכם עם בדיחות בעלות אופי עוקצני ופוגע, זה כנראה לא יתרום למערכת היחסים ולמעשה מעיד על בעיות בקשר.

ג'ואי טריביאני  (צילום: יחסי ציבור)
לא צופים באותן קומדיות? לא בטוח שתחזיקו לאורך זמן | צילום: יחסי ציבור

החוקרים גם מציינים כי הממצאים לא מעידים על כך שאנשים שנחשבים מצחיקים בהכרח יהיו "נחשקים" יותר בשוק או יצליחו יותר מבחינה רומנטית. תוצאות המחקר תקפות רק לדינמיקה שבין זוגות. לפי החוקרים, זה לא שסוג או סגנון הומור מסוים הוא טוב יותר מאחר. מה שחשוב זה ששני הצדדים ייהנו מאותו סוג הומור. "אם אתם חולקים דעה על מה מצחיק, זה מאשר אתכם ואת מערכת היחסים שלכם באמצעות צחוק". במילים אחרות, אם אתם במחנה "סיינפלד" והפרטנר/ית שלכם במחנה "חברים", לא בטוח שתשרדו לאורך זמן.