לפעמים נדמה שלא משנה מה נעשה, איכשהו השיער שלנו שוב יעשה שמנוני, גם אם חפפנו אותו היטב. אבל אולי בעצם חפפנו לא נכון כל הזמן הזה? הנה כמה כללי ברזל לטיפול ולמניעת שמנוניות יתר בשיער, מכמה מומחים שמטפלים בראשים של לא מעט סלבס בהוליווד, מג'יג'י חדיד ועד להיילי סטיינפילד ודמי מור. 

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. למצוא את התדירות הנכונה לחפיפת השיער

נושא חפיפת השיער קצת מורכב. אם תשטפו את השיער בתדירות גבוהה מדי, זה יכול להוביל לייצור מוגבר של סבום (חומר שומני המופרש מבלוטות בעור) ולשיער שמנוני. אבל אם תחפפו את השיער בתדירות נמוכה מדי, זה יגרום לשמנוניות להצטבר. אז מה הפתרון? הדרך הטובה ביותר לדעת היא בהתאם לסוג השיער שלכם. "אם יש לכם שיער דק וצבוע, כדאי לחפוף אותו בתדירות גבוהה יותר", מסבירה לורה פולקו, מעצבת שיער של סלבס בהוליווד. "עם שיער עבה יותר, אפשר למשוך את זה יותר זמן". ואם אתם לא בטוחים איזה סוג שיער יש לכם, כדאי לשאול את מעצב השיער שלכם בביקור הבא.

View this post on Instagram

A post shared by Laura Polko (@laurapolko) on


2. לחפוף היטב

צר לנו לבשר לכם, אבל אתם כנראה חופפים את השיער לא נכון. כשאתם שוטפים את השיער עם שמפו, אתם ככל הנראה מדלגים על צעד סופר חשוב: קרצוף ועיסוי הקרקפת. כדי לוודא שהשיער יהיה הכי נקי שיש, צריך לוודא שהשמפו מגיע לכל הקרקפת. השקיעו לפחות דקה בקרצוף ועיסוי הקרקפת לפני שאתם שוטפים את השמפו מהראש. יש גם מומחים שממליצים לחפוף פעמיים ברצף את השיער עם שמפו.

אישה חופפת שיער (צילום: By Goncharov Artem, shutterstock)
לעסות היטב את הקרקפת | צילום: By Goncharov Artem, shutterstock

3. לא להגזים עם המרכך

אנחנו אוהבים מרכך שיער ואנחנו בטוחים שגם אתם, הוא גורם לשיער להרגיש רך ולהריח כמו זר שושנים. אבל אם לא תשתמשו בו כמו שצריך, הוא יכול לגרום לשיער להיות שמנוני יותר. "יותר מדי קונדישינר, בייחוד כשלא חופפים את השיער כראוי, יכול לגרום לשמנוניות יתר", מסבירה פולקו. "ככל שיש פחות שיער וככל שהוא בריא יותר, כך תצטרכו פחות מרכך. שיער פגום ידרוש יותר מרכך".

4. להשתמש במרכך רק בקצוות 

כלל ברזל שרבים נוטים לשכוח לגבי חפיפת השיער הוא שלא אמורים למרוח מרכך על שורשי השיער, אלא רק מאמצע השיער, בדגש על הקצוות. לפי פולקו, המרכך נועד מלכתחילה לשימוש בקצוות השיער, הזקוקים ליותר ריכוך והזנה. ואם חושבים, זה די הגיוני: השיער שקרוב לשורשים טרי וחדש, וכיוון שהוא קרוב לקרקפת, הוא מקבל הזנה מחלב (חומר שומני) המופרש על ידי בלוטות בעור. ואילו השיער בקצה לרוב יבש וזקוק לטיפול מסור יותר.

אישה חופפת (צילום:  New Africa, shutterstock)
מאמצע השיער ובדגש על הקצוות | צילום: New Africa, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> מבחן הסוכר: אלו הפירות הכי משמינים
>> מדהים: זה מה שגווינת' פאלטרו אוכלת ביום
>> האם הבליטות הקטנות על הפנים מסוכנות לנו?

5. לנקות את מברשת השיער פעם בשבוע

מתי בפעם האחרונה ניקיתם את מברשת השיער? זה בסדר, אנחנו משערים שאתם לא זוכרים. רבים מאיתנו כלל לא יודעים שיש לנקות את המברשת. עם הזמן, המברשת תצבור לכלוך מהשיער ושמן – דברים שאתם לא רוצים על השיער, בייחוד אחרי שחפפתם. הסירו שערות שנשארו על המברשת ונקו אותה בעזרת מגבון לח.

6. להשתמש בתכשירים המתאימים לסוג השיער שלכם

כשאתם משתמשים בתכשיר שלא מתאים לסוג השיער, זה בהחלט יכול להוביל לשמנוניות יתר. לפני שאתם קונים תכשיר לשיער, בין שזה שמפו, מרכך או כל מוצר אחר – ודאו שהוא מתאים לסוג השיער שלכם. מרבית החברות מציינות זאת על גבי הבקבוקים.

7. להשתמש בשמפו יבש

שמפו יבש הוא פתרון מעולה למקרים שבהם צריך תיקון מהיר וזמני לשיער שמנוני. אם למשל יצאתם מחדר הכושר ונשאר לכם עוד יום שלם של סידורים, בלי זמן לחפוף – שיער יבש יכול לגמרי לעשות את העבודה. בשמפו יבש ישנם חומרים שסופחים את השמן בשיער ובעצם גורמים לו להיראות כאילו הרגע חפפתם. רק זכרו שמדובר בפתרון זמני ומהיר, שכן שימוש תכוף במוצר זה יכול לחסום את הנקבוביות בקרקפת.